Ja, er ikke uenig, men rent psykologisk så er det mye traumer blant aksjonærene i dette selskapet 
Er veldig fornøyd med å ta trappene opp og heller bygge stein for stein!
Ja, er ikke uenig, men rent psykologisk så er det mye traumer blant aksjonærene i dette selskapet 
Er veldig fornøyd med å ta trappene opp og heller bygge stein for stein!
atlas traume snakkes det om hele tiden, men det avsluttes nå. alt tyder på det. så her er bare å begynne å handle.
Uansett. Avtalen vil ha stor betydning for burn-rate inn i 2026. Det ser vi jo (indirekte fra eksisterende BDs) ved at selskapet foreløpig ikke har hentet de siste MNOK 4 fra Atlas. Selskapet brenner antakelig ikke mer enn +/- MNOK 2/mnd om vi skreller av R&D/IP-kost. Kanskje enda mindre.
Litt skuffende utvikling kurs, hadde kanskje forventet litt mer måtehold fra Atlas sin side. Muligens noe naivt.
Det som blir spennende er R&D oppdatering mandag og hva de kan si om veien videre. Blir overrasket om det ikke kommer et lite fredagsrush i forkant av presentasjonen mandag
Det er naturlig at man får gevinstsikring, shareville-gutta skal tross alt ha penger til å teste ut ny jalapenôs-pølse, noen bokser løssnus og ny jule-wunderbaum til volvoen 
Kanskje ikke direkte sammenlignbart, men et eksempel fra Orna Vertex is funding the three-year research collaboration and holds an option to extend the research collaboration term.
Og hva skjer med den andre ukjente partneren. Er den avsluttet eller kan vi forvente flere avtaler i nær framtid. I tillegg bør det snart komme mer TG01 data. Mulighet for å selge TG?
Burde vel heller sette fyr i r…på disse to ! Lite sannsynlig (pga meldeplikt om det er BP vi snakker om) at motparten i den meldte studien er en av disse to ukjente fra 1H-rapporten.
Tolker det som at du mener at den annonserte avtalen er med en av de 2 eksisterende ukjente partnerne? Vet vi om det er det, eller om det er en ny partner?
Godt spørsmål. Tok det bare som en selvfølge at foregående samarbeid var pos. og at det ga grobunn for videre samarbeid og mer forpliktende avtale
Ja har tenkt samme selv, håper det blir stilt spørsmål om dette på webcast på mandag 
Med tanke på at Atlas nå lemper ut aksjer, solgte nesten 4 mill. den 18. og trolig tilsvarende i går, så holder kursen seg overraskende bra. Alle større kjøpsposter blir bare solgt ned med en gang. Atlas gir oss egentlig en stor kjøpsmulighet nå …
Det vet vi jo ikke, men slike studier er ofte forberedelse for større randomiserte kliniske studier.
https://tidsskriftet.no/2024/09/sprakspalten/gjennomforbarhetsstudier
Ja, måske … afhængig af udfaldet på mandagens møde; det meste afhænger aktuelt af markedets modtagelse af mandagens online præsentation, hvor ledelsen giver en opdatering på science og finanser … markedet forventer tydelige resultater og en vej videre på finansieringen.
Der er forhåbentligt gode svar på alle vores spørgsmål og jeg ser personligt frem til at høre mere fra Thomas B. Hansens side omkring de kliniske fremskridt. Jeg ser personligt de største triggere som værende positive resultater fra pågående samarbejder, men tænker der er lang vej til at selskabet starter eget kliniske studie.
Man bør fokusere på at sikre selskabets finansielle situation og den snabbeste vej her synes at være gennem de pågående samarbejder; når finansieringen er sikret og teknologien er valideret (qua samarbejder der resultater i reelle aftaler), så kan selskabet overveje at gå videre med planerne om kliniske studier.
Men spændende tider, helt sikkert. Jeg vil lige nævne, at jeg stadigvæk sidder som aktionær med en relativt pæn position, bare for at være en anelse transparent jfr. ovenstående melding.
Synes jo dette blir interessant når jeg leser presentasjonen/webcast fra mai 2025 (etter ASGTC), og det vi nå vet etter siste melding:
Timeline
Q4-2025 / Q1/2026: Value inflection point 1 / Disease Model Testing : * circVec-AAV in vivo validation Example: oRNA-Vertex deal
2H-2026: Value inflection point 2 / Disease Model Testing : * Disease model validation Example: Novartis-Kate M&A
During 2H-2025: DNA-Delivery : Certest, Entos, 4BB + others, data during 2H´2025
(* Expected data package necessary to drive interest to initiate partnering discussions and negotiations)
Ikke jeg som peker på disse avtalene
Da er kanskje innholdet/formålet som beskrives i Orna/Vertex avtalen benchmark for avtalen som Circio nettopp har inngått ? Dog uten “downstream rights or obligations on either party”. Kanskje der skoen trykker sånn i alminnelighet - feil side av dammen, manglende deal-historikk, runway, risiko, und so weiter.
Jeg tenker ikke Circio skal starte egne kliniske studier. Å få inn en ekstern aktør som finansierer en gjennomførbarhetsstudie peker for meg mer frem mot et utvidet og videreført samarbeid med denne parneren. Det er et deriskingsprosjekt for partneren. “Funker dette godt nok til å gjennomføre kliniske studier?” I alle fall er Circio ikke rigga for kliniske studier på egen hånd, det har de aldri vært og det ser ikke særlig rimelig ut at de skal bli i stand til det i relevant fremtid.
Har vel 7 andre partnere som kan finne på å inngå en større avtale 
Ambisjonen strekker seg neppe lenger (i første omgang) enn til å starte prosessen med å utarbeide nødvendige prekliniske data og dokumentasjon for å støtte en søknad om et nytt legemiddel
Atlas holder kursen unaturlig lav…. Egentlig en gavepakke som investor😀 fint med innsidekjøp mandag……