Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Der fikk vi lukket gap fra forrige uke…

1 Like

Gravde litt bredt, og Circio eier fortsatt TG01-programmet og rettighetene til vaksinen. Georgetown-studien er eksternt finansiert/sponset, mens Circio leverer TG01 og beholder den kommersielle opsjonen. Kanskje en ekstrabonus coming up (i tillegg til CircVec. Og med litt microbiologisk flaks: Kommer det gode kliniske data, kan Circio lisensiere TG01 ut på nytt, inngå partneravtale eller selge rettighetene, og plutselig få verdi ut av et gammelt kreftprogram som markedet i praksis har priset til nær nul

2 Likes

Uansett holder jeg meg til 3 dagers regelen etter gårsdagens skuffelse om en kan si det på den måten. Fint at gapet er lukket så da får vi håpe på en fin og jevn stigning fremover.

Edit : Slik jeg tolket rapporten var det ingenting negativt og spore ?

Absolutt ingenting negativt som jeg ser det, annet enn at ting tar tid som er forventet

5 Likes

Det var ingenting annet negativt enn at noen synes å tro at det skulle meldes avtaler i forbindelse med halvårsrapporten eller presentasjonen.
Men store gjennombrudd og avtaler kommer som børsmeldinger, når vi minst venter det.

De presenterte dataene var, som forventet, gode, og viser at det går riktig vei.

5 Likes
8 Likes

spørsmålet på kort / halvlang sikt her er kanskje mest

“hva mange andre i samme båt sitter med urealistiske forvetninger til hvor fort dette skal gå?”

og

“hva skjer når– eller hvis – de ikke blir konstant mata med en strøm av gode nyheter?”

1 Like

Gjentar meg selv. Er noen som styrer showet i Circio. Så det handler lite om det fundamentale, og mer om noen eller flere med en agenda og stor lommebok.

Ser at neste byks kan komme dersom Circio tas inn i Oslo børs sine indekser, om ikke positive nyheter kommer innen da.

Det ble vel satt gulv sist fond måtte kjøpe seg inn, så får håpe at vi er på et to siffer beløp da.

2 Likes

Crna starter august på kr 8,04 og pr skrivende stund vaker den rundt 12kr, tenker det ser bra ut

4 Likes

Må regne med at det fortsatt vil svinge her.

Etter at man har sett hvordan den hentet seg inn etter fallet i april og hengekøyen i juli, blir det vanskelig å holde den nede, når vi vet at det kommer interessante nyheter fremover.

Vi har nå også sett at den ved gode nyheter kan bryte gjennom det tidligere taket på 14-tallet.

3 Likes

I dag, 2. september 2026, arrangerer Pareto Securities sin 17. årlige Healthcare Conference i Stockholm. Den samler selskaper innen blant annet pharma og biotech, med rundt 30 selskaper på agendaen og både presentasjoner og 1-til-1-møter med investorer.

1 Like

En ekstremt grundig og god analyse av hva som ble presentert i går. Alle burde lese denne. Gjerne to ganger.

Et lite utdrag til dem som synes det er “lenge å vente på avtalen”: “The strategic consequence matters more than the arithmetic, as a preclinical company funded into 2030 can wait for a stronger data package, which ultimately decides the terms of a potential licensing deal, and face a potential partner from a position of relative strength.”

22 Likes

Grundig og god analyse ja.

De har noen gode poeng når det gjelder de nye dataene i CNS som jeg synes det er verd å dvele litt ved:

“Analyst Group regards this as the most underappreciated element of the update. CNS was previously Circio’s thinnest dataset, with earlier generations showing only an approx. 4x advantage, yet it is precisely where the fully funded feasibility study with the top-5 pharmaceutical company is running. The strongest new data has been shown in the programme most likely to produce Circio’s first licensing agreement, and a partner evaluating circVec for CNS today is assessing a materially better package than existed when that collaboration was signed.”

Som tidligere påpekt gjør BP slike avtaler ofte, men de har gjort denne avtalen av en årsak. Og det er i nettopp dette samarbeidet Circio har hatt størst fremgang.

Sånn sett kan denne topp-5 BP - avtalen bli første kommersielle lisensavtale, og de har allerede antydet verdi på 15-20 mill $$.

15 Likes

Sagt på annen måte, selv om selskapet har funding inn i 2030, så er det tvilsomt om CAR-T løpet kan fullføres frem til IND uten inntekter fra AAV-sporet. Så mye står og faller ved AAV-sporet generelt, og BP-sporet spesielt. Det er vel heller ikke noe som selskapet har lagt skjul på. Om enn ikke direkte.

3 Likes

Ja, det var betryggende at de rapporterer den samme effekten i CNS som de tidligere har vist i andre organer.
Men dette var vel egentlig en bekreftelse på det vi kunne anta basert på det de har rapportert fra bl.a. øye med nyere circVec-generasjoner.

Foreløpig har de også bare vist tall for luminisens. Her kan de ikke vise alle detaljer fra data de sitter på, av hensyn til avtalen med BP.
Etter at de nå har vist terapeutisk protein i hjerte blir jeg overrasket om de ikke også får uttrykt terapeutiske proteiner i samarbeidsprosjektet med BP.

4 Likes

Jepp! Klarer de å få et insekts-gen til å produsere et fluoriserende insektsprotein in vivo, så ligger proteinsyntese fra terapeutiske, humane gener snart pent dandert på tallerkenen.

4 Likes

Jeg kjørte latmannsvarianten av analysen i AI og ba om seks bulletspoints fra den.
Skal ikke gjengi innholdet, men det ble konkludert med at selskapet trenger 12 måneder til for å validere data og leverer de på dette så blir det ingen mindre up-front og milestones - da blir det en betydelig avtale godt utover bransjestandard fordi det de har oppnådd vil være helt unikt. Dette kan skje mot slutten av 2027

Noen andre som har tolket seg frem til det samme?

5 Likes

" We will return with an updated equity research report on Circio, where we expect to make upward adjustments regarding modelled future deal dynamics in light of the strong R&D-development."

3 Likes

Er jo det hele tråden her sitter og skriver liksom. :stuck_out_tongue:

Bortsett fra noen martin lutherer og andre fariseere.

(Eller, mesteparten av tråden tror vel den store avtalen kommer til nyttår da. )

Ganske rått at det går 150 - 200K aksjer omtrent hvert sekund, mens i andre biotekaksjer omsettes det 11 aksjer hvert 30 minutt :joy:

2 Likes