Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Det er absolutt mulig å «forstå» shorternes motiver, med trolig akselererende volum i dag.

Det var en voldsom kursøkning før rapporten, bra peak 45 min etter åpning med ATH på 15,5 NOK og deretter «no juice» på callen før de som evt håpet på snarlige avtaler med cash.

Det forventes nok noe nyhetstørke, da er gribbene på og skal skvise ut noen kroner andre veien.

Spørsmålet er om oppdriften er stor nok motsatt vei; er det nok punch i fond og større investorer til å ta om kampen?

Fundamentals er på stell, men det betyr ikke at noen vil ønske å herje med kursen frem til neste rykk.

2 Likes

I biotek verden er vel ila 1 halvår 2027 snarlig eller??:slightly_smiling_face:du må kjøpe deg inn igjen​:wink:

1 Like

Absolutt, men det betyr jo ikke at det ikke er umulig å riste litt ekstra hardt i treet for å se om noe ramler av på veien.

Det er garantert noen som bettet på at aksjen skulle løpe videre, på samme måte som jeg valgte å hoppe av før.
Jeg er gearet på ny inngang igjen, men stresser ikke. Derimot tror jeg de som kjøpte på «spekk» og ikke fikk boosten de håpet på, nok vil kaste kortene hvis man får fallet til å se brutalt nok ut.

Stort sett er det mer smerte i å se kursen falle når man er long enn når man sitter å venter på en ny inngang uten aksjer.

Det ene lønner seg sjeldent, det andre kan være en god strategi.

5 Likes

Risikoen er ikke borte, og som sparegrisen påpeker, så veit man aldri før det er to streker under svaret.

Men, og det er et stort et, å dra inn endepunkt risiko i Circio sitt tilfelle er bare tull. Alle sammenlignbare selskaper har blitt kjøpt opp på data som ikke kommer fra en ferdig fase tre studie. Så å dra det inn her faller på egen urimelighet. Jeg mistenker at rimelighet ikke er på menyen når disse argumentene ruller på agendaen.

Så om Circio, gitt fortsatt levering av kanondata, i samme spor som de er i nå, blir solgt i 2028. Si for femti milliarder. Hva betyr det for investeringen min at fase tre feiler i overtagende BP sin regi? Pengene har jeg jo fått på konto.

13 Likes

Fordelen nå vs april er at taket for traderne kan ha flyttet seg og at vi like så godt er på bånn nå, eller tett på. Er jo begrenset hvor mye man kan holde på. Fasiten får man de neste dagene

2 Likes

Hvis dette er så revolusjonerende som dere håper så bør BP sluke det iløpet av året eller i det minste inngå noen avtaler med cash! Jo lenger det drøyer jo større er risken for flopp spør du meg.
Syns caset er spennende å følge og vurderer inngang igjen men vi får se…. Lykke til ihvertfall!:relieved:

1 Like

Om risken for flopp er større i det caset du nevner, trenger ikke det bety at den er stor. Det vil uansett bestå flere muligheter for suksess selv om det ikke skjer noe epokegjørende inneværende år. Selskapet har forretningsrelevante relasjoner med et tjuetall ulike andre selskaper!

1 Like

BP hater å eie noe som feiler. De betaler heller fire ganger så mye for å halvere risikoen for dét. Et BP blir ikke stresset av å se MCAP på et biotek øke. De tar seg uansett meget god tid til å undersøke alt de kan før de ev. “sluker” dem.

…og det er nettopp denne risikoaversjonen til BP som gjør det mulig for alle andre investorer å tjene penger på denne sektoren.

13 Likes
14 Likes

Litt off topic men

Er det sånn at arbeidsmaurene i et bp selskap “vet” hva de jobber og ser på?

Eller får en gruppe forskere mer fortalt hva de skal gjøre/se på/prøve på uten at de har blitt fortalt hvem og hvorfor for å evt å ta bort bias osv.

Bare noe jeg tenkte på i dusjen, meget lite relevant.

1 Like

Du får lese når du kommer ut av dusjen:

Thomas Hansen i dag: “Eye as well - still working hard on doing more work in eye. We are currently setting up a study very shortly where we are testing new capsid for eye. We have been in dialogue with partners and pharma companies and they requested us to test more eye specific capsid. We are actually hoping to start this experiment in the next couple of weeks and we’ll see how that goes. But that is going to be very exciting.”

Circio agerer altså på en forespørsel fra (B)P.

Det er rimelig bull spør du meg

25 Likes

Jeg liker hvordan EDW smiler når han nevner invivo car. Bare for å jazze opp og spekulere litt.

1 Like

Mistenker at dette er samme BP dei allerede samarbeider med

12 Likes

[

1 Like

Nettopp. “Bekrefter” det jeg har oppfattet som en litt merkelig tilbakeholden profilering av AAV-øye siden guidinga i februar.

1 Like

Det kan være mange årsaker til at fremgangen med øye er ulik resten av de de holder på med, eks hjerte og CNS.

Øyet er et litt sært organ ved at immunforsvaret generelt er dempet lokalt der.
Eks kan en kraftig inflammasjon/betennelse inne i øyet medføre permanent skade på synsevnen.

Ved å bruke et virus/AAV direkte injisert i øyet er det sannsynlig at responsen er ulik resten av kroppens organer. Man injiserer tross alt en grei dose virus direkte inn her, og på et tidspunkt kan/vil man få en immunrespons.
At de tydeligvis hensyntar dette allerede er bra, da siden circRNA er helt nytt og Circio kan vise til svært høy proteinsyntese vs mRNA.

Ellers biter jeg meg merke i at de sier “partnere og farmasøytiske selskap” i flertall som ønsker testing av mer “eye specific capsid”.
Det kan tyde på at de har interessante data allerede samt kanskje også noen øye-spesifikke utfordringer.

6 Likes

Februar

Så “currently setting up…eye” har vel pågått en stund. Tror jeg.

2 Likes

Der fikk vi lukket gap fra forrige uke…

1 Like

Gravde litt bredt, og Circio eier fortsatt TG01-programmet og rettighetene til vaksinen. Georgetown-studien er eksternt finansiert/sponset, mens Circio leverer TG01 og beholder den kommersielle opsjonen. Kanskje en ekstrabonus coming up (i tillegg til CircVec. Og med litt microbiologisk flaks: Kommer det gode kliniske data, kan Circio lisensiere TG01 ut på nytt, inngå partneravtale eller selge rettighetene, og plutselig få verdi ut av et gammelt kreftprogram som markedet i praksis har priset til nær nul

2 Likes

Uansett holder jeg meg til 3 dagers regelen etter gårsdagens skuffelse om en kan si det på den måten. Fint at gapet er lukket så da får vi håpe på en fin og jevn stigning fremover.

Edit : Slik jeg tolket rapporten var det ingenting negativt og spore ?