Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Sterkt!! Meget solid av aksjonærene. Rett og slett imponerende

10 Likes

Circio har nå hentet ca. 620 millioner kroner i første halvår 2026 og sier de har runway til utgangen av 2030.
Warrantinnløsningen alene ga ca. 213 millioner kroner fra aksjonærene, og med garantistene ble totalen 300 millioner.

Samtidig ser det ut til at det utstedes rundt 36,4 millioner nye aksjer i denne runden, ikke potensielle 67,7 millioner som enkelte fryktet dersom alle warrants ble innløst.

Med andre ord: betydelig mindre utvanning enn “worst case”, samtidig som selskapet nå er finansiert i flere år fremover.
Ikke minst er den seigpiningen Warrantsirkuset har vært nå over. Bare det indikerer alene 10% opp i morgen :grin:

5 Likes

fra å ikkje kunne betale lønn til rett tid i desember 2025 til 620 mill på bok,jaja

EW og gjengen skal få et klapp på skuldra fra meg

14 Likes

En kan spørre seg om det ikke alltid er best å fylle på kassa med så mye som mulig, når det er mulig. Men f.eks. i NYKD, så satt jo selskapet med “for mye cash”, og noen storaksjonærer tvang gjennom et ekstraordinært utbytte for å gjøre selskapet mer lean og strømlinjeformet. Jeg lukter litt det samme her. Selskapet har mer enn nok penger, og unngår nå unødvendig utvanning.

CRNA besto av 238 millioner aksjer før dette. I stedet for at vi fikk inn de siste 250 millioner kr av totalt mulig proveny på 550 MNOK, og dermed økte antallet til rundt 315 millioner aksjer, stoppet vi på proveny på 300 MNOK og kun 274 millioner aksjer, Det gir oss på mange måter større oppsidepotensial mht. MCAP delt på antall aksjer…

3 Likes

Mao… “value added” for de siste 250 MNOK er kanskje ikke så viktig. Tvert imot treffer man kanskje her en sweet spot!

Bøyer meg i støvet

5 Likes

Det er jo veldig artig at aksjonærene tegner seg for 217 MNOK, hvorav ca. 166 MNOK er representert på dette forumet! Det betyr også at her sitter mye aksjonærmakt på denne tråden :slight_smile:

6 Likes

Dette er faktisk rundt 77% av tegningene (trekker fra 1,5 mill tegnet av CRNA-ledelsen)!

Utvanningen blir vel den samme, lengre hender på flere av aksjene er alfa omega. Blir spennende å se om markedet kan svelge unna 10mill aksjer om garantistene skal flippe alt. Ikke at overnevnte sum har vært et problem tidligere altså.

1 Like

Med fare for å være konspiratorisk. Lenge før VWAP-perioden var over, snakket EDW både om å få hentet inn 300 MNOK, og om tegningskurs rundt 8 kr. Det hele virket merkverdig “fjernstyrt”. En usynlig hånd der Pareto og større investorer tilfeldig landet alt på dette viset?

Jeg får det ikke helt til å stemme, om ikke CRNA er ekstremt sikker på suksess, og dermed ønsket å unngå unødvendig utvanning og “NYKD-paradokset” (et biotechselskap med for mye cash in hand?!).

1 Like

De unngår nykode paradokset ifb med det faktum at Circio er keen på å kjøpe opp eventuelle leverings teknologier.

2 Likes

Jo, sant nok. Men hoveddelen gikk til aksjonærene, ikke garantistene. Det er kanskje det viktigste i hele meldingen.
Garantistene måtte bare ta en mindre del, og jeg tror de fleste som tegnet på 8,25 ser lengerenn neste handelsdag. Det lukter mer langsiktighet enn flipping.

3 Likes

Sagt på en annen måte: EDW og CRNA utstråler helt ekstrem selvtillit om dagen, når de ikke går all in her og forsøker å makse ut emisjonen. Nesten en slags nonsjalant framtoning, om det ikke var for at tallenes tale i FoU-resultatene og samarbeidsavtalene bygger opp om det hele. Jeg tror EDW og resten av ledelsen rett og slett ikke klarer å se for seg at dette skal tryne.

Så kan det kanskje være en farlig høy selvtillit. Men jeg har enormt mye mer tillit til slike ledere, enn de som faker det, og ikke har resultatene til å underbygge det.

5 Likes

Er ikke nevneverdig bekymret for at warrants takerne skal flippe, bare garantistene. Om circio fortsetter den gode driven, så blir det ikke vanskelig å omsette de 10 millioner garantist aksjene på hyggelig pris

3 Likes

Jeg føler tiden med sammenligninger med andre biotek-selskaper er forbi. Føler meg mer som en tidligfase investor i noe som kan sammenlignes med Meta, Apple, Google eller Amazon

5 Likes

Vi får håpe du har rett :slight_smile: Forøvrig var min sammenlikning primært ment å være finansiell. NYKD er et eksempel på et selskap der aksjonærene mente de satt med for mye cash og uten noe fornuftig å bruke det på. Det er vel relativt sjeldent. Eksempler jeg kommer på er stort sett i andre enden av skalaen, f.eks. Equinor, som en stund rant over av penger uten å sette dem til vekstformål.

2 Likes

Eg tog han.

Det de skal bruke penger på er forskning. Administrasjonen holdes radmager. Skaleres opp til 25 personer og fullt trøkk på labben. Nå setter de igang med primater og pøser på i flere linjer samtidig. Cash-burn til news-flow ratioet vi kommer til å se herifra kommer til å savne sidestykke.

4 Likes

Sånt satt folk og skrev i alle de andre sammenlignbare casene :smiley:

Men håper du har rett! Norge trenger et Genmab

2 Likes

Väldigt spännande undersökning. Det vore fantastiskt om Circio når 300 miljoner utan garanterna, jag både tror och hoppas folk har varit ärliga i pollen! Från Sverige kommer här ett bidrag som inte är sämre än någon i Circios ledning. Jag tror och hoppas de kommer använda pengarna väl de närmaste åren, då är jag övertygad att ”Dreamteamet” kommer belöna oss som suttit long. Spännande dagar innan vi får resultatet :grin: Johan

1 Like

kan noen forklare denne? Hvilke intensjoner har de på xtrainvestor?