Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Tipper han sitter og blaster gamle BGBIO-sangen så høyt at han ikke hører notifications

4 Likes

Long story short, dette er TA på sitt mest basale, og derfor funker det så fint. Det er som i barnehagen - connect the dots.

Disse enkle linjene viser hvordan veldig enkelt hvor fortidige handelsnivåer påvirker de nåtidige, uten å komplisere ting med volumindikatorer, RSI og volatilitetsbånd.

Eksempelvis, da kursen nærmet seg 11,30 var det relativt enkelt å kikke bakover og anta kursen med stort sannsyn ville stoppe der den hadde blitt tungt omsatt for kort tid siden. Da kursen var på vei oppover - og passerte tirsdagens tunge 12,40-pivot (uncross i volatilitetsauksjonen fant sted der), kunne man se bakover og se at kursen tidligere hadde hadde 12,50-ish som støtte. Ergo var det særlig lite grunn til å trykke på kjøpsknappen bare fordi 12,40 ble brutt i dag.

Og det samme med de parallelle fallende linjene - de viser den nedadgående trendkanalen, som man kunne tegne taket på, basert på den venstre linjen - og dermed ‘forutse’ at den ville stange i taket og snu der i dag. Og selv om kursen lusket seg gjennom 12,5-taket i sidelengs-kanalen, kom den ned igjen - og hviler enn så lenge pent på den imaginære trendlinjen som startet onsdag morgen (ikke tegnet inn ).

Klart, alle er jo egentlig enige i at TA er på nivå med astrologi, men det spiller ingen rolle. Folk elsker horoskop - og folk elsker å handle forutsigbart. Derfor tjener både spåkvinner og tenåringer på Nordnet lette penger - ved å holde det enkelt.

(For øvrig - beklager så mye, nå ble også dette et langt innlegg i teknisk ‘analyse’-kategorien.)

9 Likes

Takk for kommentaren, jeg er på læringsstadiet ift til TA, og slike innlegg gjør det enklere å forstå. Min kommentar var mest i forhold til at mange slike kommer etter at en hendelse har skjedd, eks brutt ned. Få som poster tanker om hvor den skal videre (slik at det blir litt se, jeg sa jo den skulle opp/ned, bildet viser at det jeg sa skjedde). Kunne vært mer interessant for oss her inne om de samme kunne forsøkt å bruke sin TA kunnskap til å si hvor vi skal hen :smiley: men skjønner at de gjerne vil sitte på det selv, og så får jeg bare skyndte meg å lære hehe

Det fundamentale er investering, det tekniske er trading.
Teknisk analyse og astrologi: Begge tjener pengene sine på massesuggesjon.

2 Likes

Sånt satt folk og skrev i alle de andre tilsvarende casene og. Litt mer is i magen og litt mindre forumpoliti er nok lurt.

4 Likes

Bare å ta helg nå enn å leke 👮‍♂ eller :chart_with_upwards_trend::thread:på et forum. Aksjen er opp og sola titter mellom regnbygene. Bedre å dra ut for å :fishing_pole_and_fish: enn å vente på en :fish: som biter på selskapet.

God helg :champagne:

9 Likes

Det langsiktige målet i car-t synes å være med LNP/non virale vektorer, men sånn i teorien, dersom uttrykk fra T-celler er den kommersielle flaskehalsen, så er det kanskje enklere å bevise circvec som uttrykksmotor med et AAV-kapsid. F.eks fra Genassist som har et AAV car-t spor ?

3 Likes

Dette er et tema jeg har tenkt på en tid og som ble forsterket etter denne ukes presentasjon.

Disclaimer: Alt dette hypotetisk og etter min forståelse:

P.t. forsker Circio på både gen- og celleterapi (GT & CT). Og de har kommet lengst i “GT-sporet”.

Gitt at de i løpet av 2027 lander inntektsbringende avtale(r) innen GT - hva med å gjøre en “spin off” av “CT-sporet”, med “lagom” funding, eventuelt pluss emisjon, til eget selskap - “Circio CAR-T”. Og la det selskapet fokusere kun på dette.

Siste års oppkjøp, Orna, Orbital, Sail etc., har vært innen CT. En forretningsutvikling ala dette kunne gjøre det mer attraktivt for potensielle beilere for oppkjøp av “CT-sporet”. Og så kan “GT-sporet” drives videre som planlagt.

Bare litt helgedrodling der altså. Kanskje noen adre har tenkt i samme baner?!

God helg

EDIT: Glemte :beers: I morgen ostepopp (OLW) og chablis?

9 Likes

"Monetize technology in non-core or complex areas…1H-2025…,circVec is a platform technology with a broad set of potential therapeutic and non-therapeutic applications – and we do not have bandwidth to pursue all of them. Examples could be biologics manufacturing technology, non-AAV viral vectors and circRNA CRO services. Circio is prioritizing AAV gene therapy and in vivo cell therapy for in house development, and other uses may be advanced through corporate partnerships, spin-outs or other creative mechanisms.

Denne ble flyttet til ny TA-tråd.

1 Like

8.–9. september – Nordic Life Science Days, Stockholm.

10.–11. september – RNA World 2026, Shanghai.

23.–25. september – LSX RNA Leaders USA, Boston.

Normalt pleier Biotec aksjer og få seg en liten boost inn mot konferanser og falle tilbake hvis det ikke kom noe nytt. Så da er disse datoene noe og se på.

2 Likes

Neste er vel oral presentasjon på ESGCT i Hamburg den 28.10

2 Likes

Osebx indeks sept

Stemmer, det er vel den største triggeren på kort sikt. Hvis jeg husker riktig er del det vel mot slutten av september da avgjørelsen blir tatt

1. september: markedet kan få den formelle bekreftelsen.
  2. september: indeksfondene må rebalansere.
  3. september: eventuell indeksrelatert kjøpsinteresse vil være synlig i markedet.
2 Likes

9 sept formell bekreftelse- men alle kriterier innfridd så tyder på det.

1 Like

Fra Shareville…

« Av større triggere fremover ligger en mulig lisensavtale med big farma. Normal tid på et slikt program i CNS er ca 1 år så i november tenker jeg det foreligger så mye data at forhandlinger om lisensavtale kan komme i gang. Hvor lang tid det tar kan være uvisst. Det kan nok avhenge av resultatene også. Knall data da tror jeg det går raskt. Jeg vil tro senest i begynnelsen av 2027 kan en slik komme, men utelukker ikke tidligere. De svært gode CNS data publisert på H1 styrker mulighetene.

Nå er det mye data i hjerteprogrammet, det er også gjort program med sykdomsdata. Svært viktige og gode data kom på H1. AaviGen kommer nok også i løpet av høsten så man kan ikke utelukke en partner avtale der også i en spesiell indikasjon selv om det kjøres et internt program. Det er mange sykdommer å velge blant. Den kan komme raskere enn vi tror.

Øye er også et mulig partner senario. Hadde vært fint å få inn en med cash til å funde prosjekt i større dyr.

Og så er det alt det andre - kinesere jobber raskt og GeneAssist er derfor et uforutsigbart prosjekt.

CAR-T er hovedprosjektet på ESGCT i oktober så noe er på gang i kullissene der.

Synes det vil være rart om det ikke melder seg en stor venture spesial investor i dette caset. Det er et marked for slik aktører i den fasen Circio er nå. Da snakker vi om store beløp for en mindre eierandel til premium kurs vesentlig over børskurs.

Høsten 2026 kan bli en heftig tid for norsk biotek og mange glade investorer.»

5 Likes

Ja, i targovax, jeg mener circio, har investorenes frelse alltid vært et par måneder unna.