Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Kan vel ikke sammenligne Targo med Circio.

2 Likes

Har satt opp en AI-agent som følger circRNA-nyheter internasjonalt, og denne fra Korea dukket opp nå. Pressemeldingen er datert i dag.

Oppsummering fra AI-agenten:

«Rznomics har publisert nye data som viser at de har klart å gjøre produksjonen av sirkulært RNA mye mer effektiv. De rapporterer opptil rundt 7x bedre sirkularisering, og viser også at metoden fungerer bedre på veldig store RNA-konstruksjoner, som normalt er vanskeligere å lage.

Det interessante er at de selv trekker frem at teknologien kan brukes videre blant annet innen CAR-T.

For Circio er dette ikke direkte validering av circVec — teknologiene er forskjellige. Rznomics lager circRNA utenfor cellen, mens Circio får cellen til å produsere circRNA selv fra en DNA-vektor.

Men jeg synes likevel det er relevant sektornytt, fordi det viser at circRNA-feltet fortsetter å modnes teknisk, også for større og mer kompliserte konstruksjoner, og at CAR-T stadig trekkes frem som et viktig anvendelsesområde.»

Pressemelding: https://sg.finance.yahoo.com/news/rznomics-reports-major-advances-high-043600829.html

6 Likes

Rznomics har Eli Lilly backing.

If Lilly exercises all available options under the agreement, the total deal value could reach more than $1.3 billion, as well as separate royalties on product sales. In line with the mutual understanding between the two companies, the upfront payment was not disclosed.

4 Likes

Yes! Og for bare to uker siden meldte Rznomics at de også flytter inn i Lilly Gateway Labs i San Diego (Lillys egen innovasjonshub for biotekselskaper)

Det gir dem en enda tettere fysisk tilstedeværelse rundt Lilly og innovasjonsmiljøet deres.

4 Likes

Ser da frisk å fin ut i dag, stadig solid poster på 13 og rett over, så noen skal ha

Sikkert mangen som helst skulle hatt den både i 50 og 100 fort, for min del er eg meget komfortabel med utviklingen og en rolig takt
Den trender fint

4 Likes

Teknisk er det interessant nå å se hvor raskt den henter seg inn når støtten testes. :chart_with_downwards_trend: :chart_with_upwards_trend: :bar_chart:

Tenker du på støtten rundt 9,60?

Godt poeng (i betydningen spørsmål om hvilken time frame jeg sikter til).
Nei, jeg følger den korte trenden fra de siste dagene, som jeg kommenterte i den nye TA-tråden på fredag.

Så er det også i litt lengre perspektiv relevant å se på andre nivåer.
Det skal skje mye her før det er særlig aktuelt å se på 9,6. Selv med de volumene vi hadde forrige uke var det ikke mulig å presse lenger ned enn til 11-tallet. Vi så hvordan Zelluna klappet sammen og gikk tilbake til utgangspunktet før den brå stigningen, mens denne (Circio) avviste tilsvarende tilbakefall .

Edit 16:30: Lave volumer mot slutten av dagen. Det ville vært en god anledning å forsøke å presse ned. Men er det noe denne aksjen kan så er det innhenting.

1 Like

Noen som har sett nærmere på Typewriter Therapeutics? Kom ut av stealth 2. september med $56 mill. og LNP-basert in vivo CAR-T. Reell konkurrent/trussel mot Circios CAR-T-case, eller såpass forskjellig teknologi at sammenligningen blir feil? Søkte på Typewriter i forumsøkefeltet og intet kom opp. Gått under radaren, eller er jeg blitt litt litt sløv? Typewriter Therapeutics Emerges from Stealth with $56 Million Series A Financing to pursue in vivo CAR T medicines - Typewriter Therapeutics

1 Like

Minner en del om lentivirus (retrovirus) sin mekanisme, men skal vha en template ha bedre kontroll på hvor i genomet det redigeres, slik at det kan brukes til genterapi.

Det gis med LNP, så de gjør et poeng av at det ikke er et “virus”, men litt skummelt virker det når man tukler direkte med arvestoffet. Får de uønskede bivirkninger av dette så er det ikke bare å justere på dosen. Da er det nok game over. Det er jo interessant tech på flere måter, bl.a. at det viser at det er glidende overganger mellom virus og annen teknologi.

Nå er jo jeg ikke helt “nøytral”, men skulle jeg valgt mellom å få en DNA-vektor med circVec som produserer et ekstra protein jeg mangler, eller å tukle med genomet i cellene, ville jeg nok i utgangspunktet ha ønsket det første.

5 Likes

Nei, men tok kjapp kikk på dem nå. De legger seg som resten av røkla på syntetisk RNA.
De har dog en egen variant/tech der de administrerer mRNA av ønsket gen sammen med mRNA for retrotransposon-gener.

Som jeg forstår er tanken å få det retrotransposon-komplekset til lage DNA fra mRNA målgen, og så sette det inn i kromosomene.
Litt som Lentivirus-vektorer, men med mulighet til å styre hvor genet settes inn i kromosomet/-ene.

Kjapp skumming, men synes dette høres høvelig knotete ut, pluss at de fortsatt må lage syntetisk mRNA

Circio er fortsatt de eneste som går for DNA-sporet.
Og jeg synes fortsatt at de har det mest logiske og smarte systemet med;

DNA => circRNA => Protein

Men det er nå engang min subjektive mening da…:slightly_smiling_face:

14 Likes

Enig.

Ja, de skal styre dette til T-cellene, men det skal fortsatt integreres kromosomalt uten å tukle med andre gener.

2 Likes

Begge kan løse det fundamentale problemet med RNA-varighet. Typewriter velger permanent integrasjon; Circio forsøker å løse det uten permanent integrasjon.

Hva som er best er en definisjonsspørsmål og hvilke sykdomstilfeller/diagnose det er snakk om.
Begge in vivo men holder…selvsagt til Circio da en kan «sjonglere», redusere! Mao skreddersy og opotimalisere behandlingen!?

Fornuftig tanke?!:sweat_smile:

1 Like

Det viser vel først og fremst at penga sitter ganske løst når noen mener de har en løsning på varighetsproblemet i in vivo CAR-T. 56 millioner dollar i første finansieringsrunde til en fersk aktør (ser det ut til) er jo ikke akkurat småmynt fra vekselskåla.

2 Likes

Det viser kanskje også at prisingen av Circio hverken er feil, urealistisk eller endelig…

Slik jeg tolker tech til Typewriter Therapies så er den mer snever siden den hviler på at man skal få integrert et gen kromosomalt ved å tilsette mRNA for et enzym-kompleks i tillegg.

Hvis posisjoneringen for neste generasjon gen-terapi nå er i gang, så er det bare å glemme tradisjonell utvikling av biotec-selskapene i denne sektoren.

8 Likes

Det selskapet der har mange big dicks i managementet, navn og tidligere briljering har nok mye å si på prisen :thinking:

CAR-T eksperter fra ende til annen

Har vi ikke fått noe mere info ang partner og eller en avtale innen 6-8 mnd, så kan man vel kansje begynne å tenke på mulige røde flagg, men tror vi kan ha relativt lave skuldre enn så lenge.

2 Likes

Siden de baserer seg på LNP så har de noe av den samme leveringsproblematikken som Circio.

Det gir mening at det er CAR T og leversykdommner de fokuserer på.

I utgangspunktet ikke en konkurrent på hjerte, øye, CNS.

1 Like

Men jo oftere det skjer store transaksjoner i sektoren og circio ikke er involvert, så er ikke det bull, er erfaringen

At ledelsen sitter hos teigland og forteller at de er Next in line hjelper ikke så mye

1 Like

Tenker selv i de samme baner som Pig, men velger og være bull til Circio til de røde flaggene dukker opp. Eller er det røde flagg at vi til stadig leser om avtaler i million / milliard klassen ? Vi har denne BF avtalen som er interessant, så når kan vi forvente noe derfra ? Så har vi over 20 andre vi samarbeider med så forhåpentligvis dukker det opp noe der også.

2 Likes