Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Spørs bare hvor differensiert CRNA sin CircVec-teknologi er.

Er den differensiert nok så betyr det nok fint lite for caset.

Min følelse her er at mRNA er som å tegne streker i sanden. De er borte etter neste høyvann.

Lentivirus? Som å installere en 120 tonns betongbunker på samme sted. Aldri borte. Perm-a-føkkings-nent.

Det er mye mellom de to installasjonene. Der er Circio.

9 Likes

Det har vært tre stk oppkjøp siden mai 2024 i en flette ny del av biotec-sfæren.

Gir du meg en adresse så kan jeg sende en stykk spiker du kan koke homeopatisk spikersuppe på :wink:

8 Likes

Transaksjoner er ikke kun m&a i denne sammenhengen da, også nystartinger og finansieringer.

Og jeg mener slett ikke det er noe rødt flagg nå, men etterhvert som tiden går skal man være mindre og mindre trygg

1 Like

Er vel ingen som hevder at man er trygge? Det er bare en del som mener odds er decent på at det kan gå bra. Går det bra er det BIG.

6 Likes

Det er ingen grunn til å føle seg trygg i pre-klinisk biotec. Særlig ikke på et område der absolutt alle involverte på mange måter føler seg frem i en tidlig fase.
Jeg tenker det er to ting som er viktig slik som dette fagfeltet utvikler seg:

1. Det er for tidlig å tenke oppkjøp av Circio nå, de har ikke kommet langt nok. Personlig har jeg mer tro på lisensavtale med en
    anstendig sjark-last cash. Dersom-hvis-atte…

2. Å være først ute er nødvendigvis ikke det beste. Jeg blir ikke veldig overrasket om noen av de første oppkjøpene var vel prematurt.
    Et modnere konsept som kan valideres mot peers, kan muligens gi hyggeligere pris ved oppkjøp.

Men at det er et “faresignal” at Circio ennå ikke er blitt oppkjøpt er jeg ikke enig i.
Enn så lenge…

14 Likes

Liten kuriosa:

For 12 måneder siden:

• kurs 0,60NOK
  • Mcap ~ 150 mill
  • Data og konsept umodent
  • Finansiering karakterisert som et dødsspiral-lån og selskapet eksisterte på et eksistens-minimum

At de ett år seinere ikke er kjøpt opp for 2,4 milliard dollars ++++ er strengt tatt ikke krise…

21 Likes

Hva skjedde siste 15 min igår? 30 mill kr kjøpt opp på et blunk…?

Nei, 2 mill aksjer kjøpt. Sikkert Citadel som tok tapet.

Hvor får du 30mill fra :sweat_smile:

Det er motstand, men det tygger seg oppover her.
Får vi et bekreftet brudd gjennom 13,5 nå?

Edit: Det er nesten overraskende hvor store volumer som går over 13,5.

Kjøp for sent og for dyrt. Selg for sent og for billig. En linjalgnukkers motto det :sweat_smile:

3 Likes

Skjønner ikke hva du har i mot oss linjalgnukkere Poly

2 Likes

Det er noe i meg som har lyst til å plassere dere på en øde øy sammen, bare for å se hvordan det hele ville utspilt seg, tror det kunne blitt god underholdning :tv:

1 Like

@polygon Dette var vel også din analyse/konklusjon i fredagens TA-diskusjon (i den nye TA-tråden som ble lukket etter kort tid):

“Med bakrunn i chartet ditt over kunne du f.eks. avsluttet ditt innlegg med: Dersom man bryter kr. 13,50 på mandag så indikerer det sannsynlighetsovervekt for videre oppgang over trend”

image

Sorry for OT :kissing_heart:

5 Likes

Ja, assa jeg veit hva det går i. Jeg har faktisk lest denne her fra perm til perm. Og det er bibelen for TA:

Har jeg tro på det som verktøy for å tjene penger? Sånn generelt? Nei. I Circio siden februar? Kanskje.

13,5 var vel forøvrig i går og ikke i dag

2 Likes

På fredag/lørdag virket du å ha mer tro på den generelle nytten av teknisk analyse enn i dag…

" Ja, TA er å samle data fra fortiden for å predikere fremtiden (som er det samme og ikke mer mystisk enn f.eks. hva meteorologer gjør), fordi data i denne sammenhengen er alle andre markedsaktørers tidligere handler som presumtivt definerer deres nåværende psykologi (og aller fremst om de er i pluss eller minus) og kan predikere deres fremtidige handler. Det er ikke vi som lærer noe nytt ved å mene å kunne definere en trendkanal. Vi lærer oss noe nytt om hva andre sannsynligvis mener er en naturlig (og unaturlig) videre utvikling."

Oppdatering som viser hva som skjedde da vi i går / i dag testet brudd ned fra bunnen i trendkanalen (grønn pil). Legg merke til volumene, og at den gikk opp gjennom tidligere motstand på 13,5:

(15 min chart fra onsdag 2. ettermiddag til tirsdag 8. formiddag)

Edit: Etter bruddet ser 13,5 nå ut til å bli konvertert til ny støtte:
image

Edit kl 16:30: Kl 15 kommer en pakke på noen hundre k som bryter ned gjennom 13,5 og tar den ned for å teste bunnen i trenden. Bryter ned, men henter seg raskt inn, og lander på 13,32 akkurat innenfor de siste dagers trend.

1 Like

det var vel en egen tråd for dette…

2 Likes

Mest oversiktlig å ha alt samlet i ein tråd

2 Likes

«Skjønner ikke at aksjen går opp» / «Skjønner ikke at aksjen går ned»

Linjalknukkere: «Eksemplarisk etter kurven»

Alle har sin agenda. Om det er å håpe at det er det fundamentale, eller at aksjen lever etter boka, så er det penger å tjene / ikke tape.

Det fundementale fikk meg inn i aksjen og at jeg fortsatt er med i dag, linjegnukkingen fikk meg til å gjøre smarte kjøp/salg for å erverve meg flere aksjer. Går an å eie begge agendaene.

5 Likes