Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Bare for folk som lar den tilsynelatende lave CRNAS tillegges for mye vekt. Dette er fra i går. DELL leverte tall etter slutt og callopsjoner med strike på 320 hadde en delta på 0,32(!). Jeg kjøpte slike opsjoner da det var veldig sansynlig at DELL ville knuse estimatene grunnet slik AI narrativet har utviklet seg i Q1, og opsjonene uansett var helt feilprisede. DELL endte på 441 after hours etter ekstrem AI beat og vekst i alle forretningssegmentene. Oppsettet i CRNA er selvsagt forskjellig, men viser hvor raskt narrativer og resultater repriser slike aksjer.

2 Likes

Det känns som att eventuell ny data eller andra nyheter släpps mellan 3-9 juni. För att inlösen ska bli attraktiv. De handelsbara TR kommer möjligen närma sig 0 i värde är jag rädd men för oss som är long vore det fantastiskt med en hög teckningsgrad. Därmed rejält med pengar till kassan.

Vi vet følgende når det gjelder CAR-T:

De jobber både in vitro med T-celler fra menneske, og in vivo (antakelig i mus, med utgangspunkt i data knyttet til de bildene de har vist av selektivt proteinuttrykk i milt).

Det er innovativt nybrottsarbeid som er krevende å få til, men en stor mulig for fremtiden.
De tester flere forskjellinge leveransesystemer parallelt.

De vil rapportere fortløpende “når det er data som gir mening å rapportere”.

Med den historikken og de data vi har sett så langt, så må vi regne med at her kommer det spennende nyheter som vil være kursdrivende. Vi vet bare ikke når. Vil de slippe noe før 9 juni? Det vet vi ikke. Om man har satt seg inn i caset og har tro på dette, så er det ikke avgjørende. Det vil være gunstig om øker tegningen, men de har uansett sikret økonomi for flere år med mange skudd på mål.

2 Likes

Selskapet er jo allerede priset til 2 milliarder på musedata. Du kan like gjerne få en Sell The News på nyheter fra selskapet, ikke at det er kursdrivende oppover.

2 Likes

Som om du ikke får Sell The News på nyheter fra selskaper med kliniske prosjekter?

Mus, menneske eller gris :pig: er ikke det avgjørende for kursen i dette caset.
Det har historikken allerede vist for Circio, og for nylige oppkjøp av selskaper som jobber med liknende teknologi.

Når det er sagt så likte jeg å høre EDW fortelle at de jobber med T-celler fra menneske, og at publikasjoner knyttet til Aavigen viser leveringssystem for menneskehjerte. Det betyr at for begge hovedsporene (AAV og LNP/CAR-T) så handler det nå ikke kun om musedata.

5 Likes

Sånt satt alle og skrev om alle de andre casene også. :stuck_out_tongue: Kursene skulle opp og oppkjøp skulle komme

2 Likes

Det er faktisk ikke riktig.
Når det gjalt Ultimovacs så hausset Tekinvestor denne aksjen bl.a. ved å reklamere for den med et banner.
Mens jeg viste til konkrete fundamentale grunner til at det ikke var sikkert at teknologien deres ville fungere.

1 Like

Burde kanskje reise et flagg for de som ønsket å tjene penger på sine TR under denne perioden.

Det har i hvert fall vist seg, igjen, at å spekulere i opsjoner har skyhøy risiko.

Enkelte solgte aksjene sine, for å hamstre opsjoner, så tok kursen av. Å kun eie opsjoner ga 0% av oppgangen, og nå kan man kjøpe tilbake aksjer man solgte til en langt høyere pris. Får ikke en tøddel av oppgangen man ville hatt ved å faktisk eie aksjene, ikke kun underliggende opsjoner.
Alt man kjøpte var en potensiell arbitrasje fra vwap var satt til dato for innløsing. Spinnvill gambling, dersom man gjorde dette som en trade.

Forum som dette er «farlig», og key opinion forum leaders melder så mye rart som om det er fakta.
Heldigvis har enkelte advart om opsjonsfella underveis, så får bare håpe folk flest lyttet til de som snakket av erfaring med tilsvarende gigs i Sverige.

3 Likes

Ledig jobb til deg hos Circio nå fremover. Da kan du jo si ifra når du mener caset blir investerbart basert på egne erfaringer. :kissing_heart:

Blir vel fort sånn når alle skal prøve å være “smartere” enn alle andre…Kan ofte være enklere og bedre å ha en langsiktig strategi, trading er noe de aller fleste taper på…

3 Likes

Eg er en av dem, men eg har enda ikkje sluttet å drømme om at kan komme noe.
Samtidig er det vending men rett i sving så da skal det jo mykje til for at rette stiger veldig, så innstilt på at det ikkje går etter plan.

Samtidig så har jo både eg og andre som har spekulert på dette solgt aksjer til langt over dagens kurs, så har vi vert med på en reise fra kr 1 og oppover, såndet kan flagges den veien også

1 Like

Folk skrev positivt på aksjeforum om Algeta også.

For øvrig så tror jeg alle har fått med seg din negativitet, så med mindre det er nye elementer du kommer med så kanskje greit å ikke bare gjenta den generelle kritikken din?

8 Likes

Er jo en risiko man tar. Sitter du med aksjer fortsatt eller gått all-in med TR?

De har har gjort sin jobb som opsjoner med forsikring både på opp og nedside, og all oppgangen fra ASGCT-euforien er uansett borte vekk for de som har sittet i aksjen også.

Nå virker det som prisen går ganske sidelengs/svakt nedover, så da har ikke TR særlig mye funksjon, men nå kan jeg se an utviklingen og velge hvor mye av gevinsten jeg tidligere tok ut som jeg faktisk vil reinvestere i selskapet.

1 Like

Sitter med noen aksjer men ikkje så mangen som eg har hatt, redusert tilsvarende det antall som eg tenkte å tegne for.

Det jeg håper på er at aksjen stiger melllom 3-9 juni. Da ser det kanskje ikke så håpløst ut for oss som ønsker å kjøpe TR. Det kjedelige er jo om aksjen faller mer.

En melding om CAR-T mandag morgen og kursen står i 10,50 kr… Da har du trolig minst tidoblet T-retter fra i dag.

Hvem er sterkest ? Garantistene, eller nye data ?

Du kan nok tjene noe i dette tilfellet, og antakelig godt over 100%. Men rettene har så langt ikke vist seg å følge aksjen helt opp, slik at arbitrasjen øker. Det andre er at omsetningen av rettene er langt lavere (i kr) enn aksjen. Dette begrenser hvor mye du i praksis kan forvente å tjene på å selge retter.
Så skal du gamble på å tjene mye raske penger på en melding på mandag er nok aksjen veien å gå.
Det samme vil gjelde om det kommer en melding mellom 3. og 9. juni. Da er ikke lenger rettene omsettelige.
Men for de langsiktige så er det jo helt greit å bestille aksjer via retter. Da vet du hva du skal betale, og du støtter samtidig selskapet.

1 Like