Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Verdt å beholde den her syns jeg hvertfall, finfin oversikt :+1:

4 Likes

Selv om dagnes melding ikke kom med mye penger så var det overraskende liten aktivitet her inne i dag. Analyst Group har lagt ut følgende oppdatering.

Analyst Group’s View on the Tcelltech Collaboration

The scientific logic is consistent with Circio’s other in vivo cell therapy engagements. Effective in vivo T-cell therapy depends on two things: delivering the genetic payload into the correct immune cell, and keeping it expressed long enough to achieve a durable effect. nanoSMAR contributes the delivery solution, while circVec contributes durability, having demonstrated expression of more than six months in lymphoid tissue on a single dose in preclinical studies, versus only days for conventional mRNA-based approaches. What sets this engagement apart from Circio’s earlier cell therapy collaborations is the delivery format. Where the Acuitas and United Immunity tracks rely on LNP-based systems and the GenAssist track on AAV capsids, nanoSMAR is a non-viral, non-integrating DNA vector with an exceptionally large cargo capacity. Analyst Group considers this the most material aspect of the announcement: a high-cargo, non-integrating format could enable more complex multi-gene constructs than viral systems permit, while sidestepping both genomic-integration risk and the safety concerns attached to the viral vectors that current in vivo approaches depend on. For the licensing thesis, this matters, as each additional delivery format circVec can plug into widens the universe of potential pharmaceutical partners and further substantiates its delivery-agnostic positioning.

Financially, the engagement arrives with the balance sheet substantially de-risked. Following the NOK 250m placement in April and the NOK 300m secured through the warrant program in June, total H1-26 proceeds amount to approx. NOK 620m (USD 65m), which Analyst Group estimates funds the Company into the end of 2030. With funding no longer a constraint, Circio will pursue technical-feasibility collaborations of this kind as part of a broader business development strategy to demonstrate the broad applicability or use of the technology and thus increase its value and probability for partnerships with Pharma companies.

In summary, Analyst Group views the Tcelltech collaboration as a technically coherent addition to Circio’s in vivo cell therapy portfolio. The non-viral, high-cargo nanoSMAR format addresses the delivery problem, while circVec addresses the expression-durability problem. These are complementary bottlenecks that together could form the basis of a differentiated in vivo CAR-T/TCR-T approach. That said, the program remains at an early preclinical stage with no disclosed financial terms. The cell therapy track also continues to represent a longer-dated optionality layer rather than a near-term value driver. On balance, Analyst Group assesses that the collaboration adds another credible partner to circVec’s delivery network and incrementally supports the platform’s licensing appeal.

7 Likes

Som en promp i vinden

Det var i så fall en grunn til at aksjemarkedet synes å ha ignorert denne nyheten.

2 Likes

Synes markedet gjør rett i det.

Men er jo hyggelig for oss om det gir 1-2 kroner om 1 år vs at vi ikke har den muligheten.

Fordelen er at circio har sendt ut mange til å grave gull, så får vi håpe noen kommer tilbake med bøttene fulle til slutt

4 Likes

Er ikke så aktiv her, mer som en «Skybert» som henger i bakgrunnen.

Har både Targovax og Nano som spøkelser bak meg med flere. Ja ganske mange faktisk. Støttet Targo fra 2017 og fulgte Nano hele veien ned til 3-tallet — tapte selvsagt masse penger i begge. TG01 var vel grunnen til at jeg gikk inn i Targo den gangen. Jeg bodde i bil for å kunne leie ut og kjøpe flere aksjer på enda flere emisjoner, selv med massevis av røde lys fra ledelsen og uro rundt selskapet. Har nok ikke lært ennå. Men jeg håper. Det var vel heller ikke noe sjakktrekk å selge Amazon-aksjene på 90-tallet, da det var en bokhandel og knapt noen hadde hørt om internett.

Poenget: Jeg var med i emisjonen i Circio på 1 kr. Tolket oppsiden som mye større enn nedsiden. Føler jeg har lært en del, og solgte meg ut etter 200 % oppgang etter emisjonen — alt annet hadde vært helt tullete hvis man har fulgt bio en stund. Eneste gangene jeg har tjent på en emisjon er PCI Biotech rundt 2016 (eller før) — og nå denne, haha.

Biotech kan fint ha en tre-dagers opptur, men med de volumene aksjen hadde over flere uker burde man kanskje holdt seg i ro. Da må man riktignok på fisketur på vidda uten mobildekning. 1:49-emisjoner i biotech kan uansett som regel kjøpes billigere i markedet. Men hva skjedde egentlig her?

Og jo — jeg solgte, men kjøpte på vei oppover igjen. Reduserte beholdningen med en fjerdedel selv om jeg følger selskapet tett. Men jeg så rett og slett ikke på volumet før jeg solgte. Nå leker de proffe seg og kjører kursen opp og ned — det virker det i hvert fall som.

Den siste emisjonen var perfekt for selskapet, og er rene gratispengene for garantistene, som trolig er ute før avisa kom i trykk. Selskapet er nå sikret frem til 2030 — ingen emisjonsspøkelse å frykte, og god kontroll på utgiftene. Ingen binær case heller, men mange skudd på mål. Ledelsen er etter min mening helt rå, og har snudd skuta etter Atlas, noe som var helt nødvendig for videre drift.

Jeg kjøpte flere i dag fordi jeg har sterk tro på selskapet og teknologien fremover. De har min støtte — med støttekjøp. :slight_smile:

God helg! :beers::wine_glass:

19 Likes

Så ut som jeg hadde skrevet innlegget. Men jeg hadde nedturer i Ultimovacs og Nykode også. Sitter igjen tungt lastet i Circio. Jeg aner en mulig parallell til Nano 2016. I såfall er vi tidoblet til Jul. Vi har kanskje alle ett selvskadingsgen og liten evne til å lære av egne feil.

3 Likes

Tror biotech er i en god syklus nå. Og har veldig tro på teknologien. Er nok selvskada av biotech de siste 10 åra selv :joy: og tror man kan kjøpe billigere senere. Stort sett sånn, men her tror jeg det er annerledes.

1 Like

Fyrte avgårde en mail til Wiklund om guidingen generelt og kommende CAR-T poc data.

Fikk litt forsinkelse vibber for car t poc data, men det er nok å forvente med nybrottsarbeid.

Kudos for at han svarer etter arbeidstid :blush:

15 Likes

Det er vel sånn sett på slutten av dagen lokal tid for han.

Har kjøpt aksjer i trvx når cirio har trua,ca 100kakssjer, har hatt trua heile tida :ok_hand::ok_hand:

1 Like

Nettopp selt Hydro på 19,40 satser nå på Sirio :partying_face::partying_face:

1 Like

Mye likt med meg. Litt senere inn i Targovax enn deg, men har fulgt ned og støttet på. Men etter å ha tapt 95% (overdrevet), bestemte jeg meg i fjor for at jeg bare skulle sitte hele veien til suksess eller konkurs. Så kom resultatene og jeg ble med på emisjon. Og warrants. Nå tenker jeg det er nok, men følger til “the end”. Eventuelt om dette blir en utbyttemaskin, så sitter jeg til pensjonstilværelsen, men hadde vært fint med litt penger i min egen kasse, og å sitte på en så høy-risiko asset.

3 Likes

Interessant oversiktsartikkel om In vivo CAR-T cell therapy:

3 Likes

Det er mulig å redusere posisjonen med feks xx% så kan du gjøre begge deler. Om den skulle ta en Nykode med mcap på 20-25mrd spiller det “liten” rolle om du har 70k aksjer eller 100k aksjer - du har det greit okke som.

2 Likes

Er det noe meglerhus som har dekning på Circio?

Men har liten tro på at disse kan produsere noe sikrere antakelser/prognoser enn man kan gjøre selv ved å sette seg inn i tilgjengelig informasjon.

2 Likes

Hvilke kursmål har de?

Har ikke tatt meg bryet med å lese hva de evt. tør å spå om kursen.
Kursmål er ikke så interessant her, og analytikerne treffer historisk sett uansett dårlig på kursmål for biotek.
Men del gjerne info om du leter det opp, og da er begrunnelsene/forklaringene mer interessante enn tallet de velger for kursmålet.

2 Likes

Ikke verd dopapiret man kunne finne på å skrive det på tbh.

1 Like