Noen som har analysert mulig status for garantistene?
Som nevnt har jeg grunn til å tro at det har pågått nokså hard trading som startet uavhengig av garantistene, før emiaksjene ble tilgjengelige.
Spørsmålet er hvilken rolle garantistene evt. har i tradingen som pågår nå.
Pirato redusert fra 10,5 > 2,2 mill.
Ja, det var påfallende. Pareto-utlandskontoen gikk først brått ned til null før den så økte via 1.4 til 2.2 mill igjen.
Så det er mulig trading via den kontoen.
Noen som har sett nærmere på hvor alle de aksjene gikk da de forsvant forrige uke?
Førsteinntrykket, etter en rask kikk på tallene for de største, er at de største aksjonærene som har økt har deltatt i emisjonen, men ikke økt ytterligere av betydning etter at garantistene fikk sine aksjer.
Noe er tatt av Nordnet-kunder, men langt mindre enn det som forsvant fra Pareto.
Det gjenstår en mer systematisk analyse av de “mellomstore” (i intervallet 200-900k).
de er nok tømt til fredag … 
Hvis de hadde gradvis tømt seg så ville det gitt mening. Men som nevnt har de gått ned og opp igjen…
“Make AAV great again” hats sa han, er det noe de har fått laget eller bare noe han sa for moro skyld?!
har en caps med det ja;)
Alright, er det noe dere aksjonærer i 1. divisjon har fått kanskje?! 
De har tømt seg fra dag 1 på mine lister, ikke gått opp og ned 
Utlandskontoen viser så vidt jeg kan se +7 mill på liste datert 18. juni. Det er formodentlig emisjonsaksjene.
Så er de borte fra toppen 19. juni, men tilbake med 1.5 mill 22. juni, og 2.2 mill 23. juni.
Stemmer ikke dette med dine lister (sjekk 19. og 22.)?
(Innlandskontoen på 3.5 mill har derimot gått ned, slik du skriver)
Da kan jeg ha missforstått, mente innenlands kontoen var garantist kontoen. Utenlandskontoen kan jeg faktisk ikke se på mine lister, heter den noe annet?
Min liste fra den 18
Hvor kommer de tal fra?
Pareto startede ved allokeringen på 10.578.283. Det var 19 Juni.
Mandag var der solgt ned til 2.984.279
Her tirsdag ses de på 2.245.475
Ser ud til udsalget aftager i styrke men er der fortsat.
Ved allokeringen havde Høse 12.587.341 aktier, og kunne dermed se frem til en enorm udskrivning, om de havde udnyttet warrants.
Hva er mcap pdd?
Bildet er fra den 18 juni, refererte til multiple da det ser ut som vi kanskje har uoversiktlige lister 
OK. Forklaringen er at din liste ikke skiller mellom utland og innland.
Av de 10.5 mill var 7 mill på utland og 3.5 på innland.
Det du kanskje kan si noe om er hvem som har tatt de aksjene som er borte fra Pareto de siste dagene?
(Jeg kjører muligens en egen analyse av dette senere)
Umiddelbart ser det ut som Danske bank har tatt 2.8 mill. Skal ikke se bort fra at det er noen EDW m.fl. kjenner fra sin tid i Danmark.