Ut fra hva Elisabeth sier først og konteksten tolker jeg Eriks “dette er noe av det siste vi gjør før sommeren” som en referanse utelukkende til pr/ir-events. Og at det absolutt ikke utelukker et guidet dataslipp før fellesferien.
Ellers mener CEO naturligvis at det var data våren 2025 som var “knekkpunktet” for suksessen Circio har hatt det siste halve året. Data var det nødvendig grunnlaget, men jeg mener “knekkpunktet” var at en svenske i slutten av november 2025 bestemte seg for å garanterte for 20 millioner kroner i en emisjon modige aksjonærer også forhåndstegnet seg til for å kaste av seg åket Atlas. Jeg synes faktisk CEO bure gi mer honnør til Philip Ohlsson. I dagens situasjon en liten sum, men hadde det ikke vært for ham så hadde aldri den emisjonen blitt vellykket og selskapet vært der det er i dag.
Et fint lite bull sitat:
“Vi har jo allerede ett samarbeid med et stort legemiddelselskap. Det går bra enn så lenge. Vi annonserte for noen uker siden at første fase av det prosjektet var vellykket. Det vil si, var bedre enn forventet. Det var noen deler av det de ønsket å gjøre som vi var litt usikre på om egnet seg for CircVec, men det viste seg faktisk å fungere som noe av det beste vi har sett. Så det var veldig positivt. Så nå tar vi de funnene og prøver å applisere litt bredere og se om det gjelder mer generelt for CircVec og ikke bare det prosjektet”
En liten morsomhet på bekostning av Elisabeth fordi hun jo er så språknerd: “Ta CAR-T. Alle twerks man kan gjøre der da, gjør jo at det kan bli bedre”. Twerking kan sikkert ‘gjøre det bedre’, men jeg tror ikke hun mente rumperisting i denne sammenhengen, men heller små forbedringer av (leverings)plattformen og altså ‘tweaks’.