Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Fått aksjene i DnB, men de har satt dem inn på feil konto. Hadde warrentene på vanlig aksjekonto, men de ble satt inn på ASK kontoen som jeg har ungenes fond på :neutral_face:

Lucky Kids :laughing:

1 Like

Det er positivt at aksjen henter seg så godt inn.
EDWs opptreden i går har ganske sikkert spilt en viktig rolle.
Men tradere som ser ut til å styre kursen med poster på 50000 er fremdeles aktive i dag.
Det er lite utlån å spore blant de 30 største aksjonærene med over 925000 aksjer, så det er vanskelig å se hvordan garantistene har kunnet selge store mengder lånte aksjer.
Vi må nok ta høyde for fortsatt volatilitet som kan slå begge veier.

Gud bedre. Jeg ikke ofte innom nordnet-kontoen min, men måtte jo sjekke om jeg har fått tildelt aksjene mine. Det hadde jeg. Det jeg imidlertid synes er helt “sinnsykt” er at jeg var i 9tusen i minus, og nå er jeg plutselig 22 tusen i pluss. Ikke rart folk liker å trade denne. De som er flinke må jo tjene bra med penger på det!

Er det du som satte short på 1.04 i februar?:joy:

Dette er nok ikke en aksje jeg ville hatt nerver til å være short i.

(Så lenge dette forumet er anonymt er uansett det som skrives om egne handler ikke noe man kan regne som sikker informasjon. For alt du vet kan det jo være jeg er short, eller at jeg er en av de traderene jeg omtalte i forrige kommentar. Så man får legge vekt på, og bruke, den informasjonen som er etterprøvbar, og filtrere bort det andre som støy.)

3 Likes

Dette er basert på TA og er ikke bare “trader tull”. Det er mange måter å tjene penger på i markedet og bare fordi det ikke samsvarer med din egen strategi skal man ikke bare avskrive det.

Syntes også det kan være greit å gi litt mer respekt til folk som har vært på dette forumet i 15 år og bidratt til massevis av nyttig informasjon…

5 Likes

Tillegg til min kommentar ovenfor vedr. garantistene:

Vi ser i listene etter tildeling at Pareto nå har litt over 10 millioner aksjer fordelt på to kontoer.

Dette er vel i samsvar med antakelsen om at volatiliteten vi har sett de siste dagene skyldes trading og ikke at garantistene har lånt og solgt.

1 Like

Ser Høse ikke utøvde noen warrants, kanskje det er han som soper i markedet nå. Rydder opp etter garantistene.

2 Likes

Fikk snittet meg litt ned grunnet den lavere aksjekursen. Veldig fornøyd med å ha bidratt til styrket økonomi, uten at jeg led noe nevnerverdig tapt fortjeneste

Kjøpte også igår på 7,12, klarte ikke og dy meg og ble noen i dag også på 7,94.

Utfordringen nå er at jeg føler jeg har litt i overkant mange. Tenkte at etter warrantene på 8,25 så var det nok. Så da er alt plassert i Circio stikk i strid med hva jeg har lært gjennom årene på børs :joy::joy:

1 Like

Warren buffet går tungt inn når det er bra. Dette er veldig bra

1 Like

Det er ikkje utan grunn FA Økonominyhetene er imponert av dei 600 millionane Circio har tatt inn over børs. Etter fleire år frå hand til munn unner eg no toppane i Circio lønspålegg.:slightly_smiling_face:
Det ser ut som Wiklund har evna til å etablere sterke og motiverande arbeidsmiljø, forholdet til dei “store” aksjonærane er også særs godt, seier Wiklund i intervjuet.
Circio veks for tida både i omfang og kompetanse, og “newsflow” er venta. Da trur eg også mange store investorar vaknar.
Dvs. høgare kurs.

20 Likes

Ref målet for mer informasjon i q2, hvor gode har de tidligere vært på å endre slike ting om det ikke ble som de ønsket?

Ellet er det for de fleste garantert en update ila 10 dager?

Svaret på det spørsmålet er nok “nei, det er ikke garantert”.

Se også EDWs kommentarer i webcast 28 mai, fra ca 22 minutter:

Så er det alltid litt uforutsigbart hva som fungerer og når det fungerer, og det kommer vi tilbake til.
Ikke heng dere for mye opp i om nøyaktig det ene eller det andre datapunktet kommer.
Vi rapporterer data fortløpende når datapakkene er solide, og vi er komfortable med at det vi sier stemmer.

6 Likes

Enig i det, derfor jeg stiller spørsmålstegn til å i det hele tatt si q2 for det og h2 for det osv.

Biotec er et waiting game. Har vært aksjonær i diverse selskaper i sektoren gjennom årene og utsettelser er vanlig og tidslinjer brytes, men gir en pekepinn på når en kan forvente data. Mener selskapet er veldig åpne om dette og gir meg en ekstra good feeling.

5 Likes

Greit å påminne om denne … til de som er skeptiske

3 Likes

Jeg personlig blir kun mer skeptisk av biotechsjefer som hausser :stuck_out_tongue:

Men kursen har reagert fint på duppen ned til svakere momentum og er tilbake i det grønne båndet. En standard trailing indikator man kan se på er om kursen etablerer seg over 50 dagers glidende snitt, som for øyeblikket er rett over kursen.

1 Like

Er det haussing? ?

Ren fakta informasjon til markedet.

3 Likes