Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Ja,

4 Likes

Litt merkelig med AAV-øye. Ble jo guidet sykdomsmodell wet-AMD i Q2/Q3 så sent som i februar.

edit: Sykdomsmodell wet-AMD med god readout. Det er neppe sjumilssteg unna kommersiell avtale.

3 Likes

Mest sannsynlig. Men, BP-feasibility ble offentlig kjent 18.11.2025; dialog, evaluering og mulig teknisk oppstart kan ha begynt i god tid før dette. In vitro-fasen var fullført 24.04.2026 jfr PM, og nye CNS-data guides 25.08.2026. Så jfr en mulig tidslinje så kan dette studiet allerede ha produsert In Vivo data.

6 Likes

Satser på at noen fond allerede tar bets nå :crossed_fingers:

Er nok trading som vanlig :sweat_smile:

Ser at DNB Global Enhanced har kommet inn på 31. plass. Nå bruker jeg riktignok aksjeregisteret, og denne henger vel etter noen dager.

4 Likes

Fader for ett trykk, noen sopte like godt med seg alt opp til 11,80NOK…

Bortsett fra det:
Carry on, nothing to see :grinning_face_with_smiling_eyes:

15 Likes

Med nye midler, så er øye en indikasjon hvor det er hensiktsmessig å gå rett til aper. Så tipper noe forskjøvet tidslinje, men med mer betydningsfulle resultater

7 Likes

Men uten sykdomsmodell(er) ? Tja, kanskje via partner som allerede har validert payload ?

Aner noe begrepsforvirring her. Med sykdomsmodell mener selskapet forsøk med deltagere som er tillagt en sykdom og hvor intervensjonen inneholder korrigerende tiltak for denne.

Har ikke noe kjennskap til om det skal legges frem fremgangsmåte før resultatene foreligger. Jeg tviler på at det er tilfelle.

Har tolket det som in vivo musestudier med relevant anti-VEGF-protein, men her mangler det flere års relevante biologistudier.

2 Likes

Det blir nok rett til aper, da den phylogenetiske overførbarheten fra mus til mennesker har vist seg lav.

Det er penger til dette nå også. Det kan være planen er endret, men ved siste fot-i-bakken, så var det her oppe til diskusjon.

3 Likes

Her er det bare og stålsette seg.

Den viktigste setningen jeg mener er

«collaborations and strategic transactions with global pharma companies»,

Så tenker hvis vi får gode CNS-data, sykdomsmodelldataene og ikke minst signaler fra Big Pharma-studien så snakker vi oppkjøp.

Fredagens presentasjon og mandagens webcast er nok en milepæl.

En kan jo leke med tall, men det blir nok en berg og dalbane før eventuelt oppkjøp. Er nå ca. 10 år siden jeg eide Biotec sist, men må si dette er faktisk like spennende nå som den gang. Var med på Algeta en runde, Nano en runde og litt frem og tilbake med PCIB og Targo. Så det smarteste en egentlig gjør er og skru av alt og skru på igjen til jul :grinning::grinning: Neida, det er nok umulig, men selv sitter jeg til de røde flaggene kommer og da snakker vi innside salg, ny ledelse i hytt og gevær osv. for ikke og glemme utsettelse på utsettelse. Har de en god forklaring helt ok, og selskapet er veldig flinke med og holde oss oppdatert og de virker troverdige så langt.

13 Likes

Altså egne ape-studier foreløpig på vent. Du utelukker at circvec som uttrykksmotor kan testes av partner med validert payload ? Synes det har vært stille om aav-øye, nærmest helt siden 1H-2025.

2 Likes

Circio Holding ASA: Minutes from the extraordinary general meeting 25 August 2026

9 Likes

Tror ikke apestudier er på vent akkurat. Det jobbes vel med å tilrettelegge oppstart av de studiene som virker mest hensiktsmessig. Det inkluderer ulike paralellt løpende for flere vev og dyr.

Veit ikke om man skal utelukke noe. Det er ganske mye hemmelighold.

Det som er bra er at det er midler og kvalitet i folka her til å få til noe virkelig bra. Meget positiv til nytt tilskudd i styret med track-record.

7 Likes

Jeg er veldig spent på neste uke og spesielt med:

som står i invitasjonen til webcast, men dersom denne informasjonen er spesielt kurs drivende så kommer det vel en newsweb melding i forkant, de høres jo veldig positive ut i forkant med “promising…” osv, kan vel ikke bare droppe info som dette på webcast uten videre.

2 Likes

men ville de ikke spart de positiv emeldingene til konferansen? så jeg senker forventningene.

2 Likes

Opp nesten 2000 prosent på 1 år står det. Bare å gratulere til dere som har fått jackpot her

2 Likes

Ned 90,5% på 5 år da… :wink:

4 Likes