50% opp på en uke, 10% ned på en fredag. Sover godt jeg
Vært med over ett år 
Ja til 30% rente???
Folketrygdfondet økte 24. og 25.
Hvor mye har de har økt etter dette, og hvor mye har de lånt ut til short
?
I forrige runde kom synlig short inn 08.04.2026, og lå til 18.05.2026. I denne perioden var det kraftige kurssvingninger. De nådde i mai en maks short på 4 334 041.
08.04.2026 var dagen da aksjen falt fra 14. Det er interessant at shorten økte under det kraftige fallet 13-16.04.2026. Man ville kanskje trodd at shorten skulle benytte fallet til å dekke inn. Men når de øker under fallet taler det for at de kan være en medvirkende årsak.
Edit: chris3: Ja, teknologien
er det mest interessante med selskapet. Men det er vanskelig å ikke legge merke til at dette også har blitt en aksje med enorm omsetning og store kurssvingninger som tiltrekker seg tradere.
Du har rett i at antallet aksjer tilgjengelig for short er lite i forhold til omsetningen i dag. Det vil i så fall tale for at de tydelige angrepene man ser i handelen ikke nødvendigvis er utført av shortere, men av tradere.
Det vet jeg ikke
hvorfor dette fokuset på short? små penger i forhold til volum.
Teknologiske data og selskaps oppdateringer mandag og tirsdag er interessant.
Kvart milliard i omsetning i dag…
Sånn går nu dagan.
Ser vi 14 igjen i dag, da blir det vaniljesaus på gelén i ettermiddag 
Pyser 
Synlig terskel er 0.5% eller ca 1.37 millioner aksjer.
Det vi vet er m.a.o. at shorten fra onsdag til torsdag gikk fra 1.51 mill til under 1.37 mill.
Sluttkurs økte da fra 13.08 til 14.16.
I den grad deres nettohandel har påvirket kursen så gir det mening at kursen har steget da de reduserte.
Vi vet ennå ikke hva som har skjedd i dag.
jepp,men tipper den er lukket
Teknisk knock-out på pudding-short😄
Ja - nei, Eg tror vi må vente til neste uke før den det gjør, men jeg har blitt overrasket før – det har vi vel alle her inne…
MEN at vi setter en ny ATH (i nyere tid) i neste uke – og kanskje flere utover H2 – ville overhodet ikke overraske meg! Snarere tvert imot!
Har småtradet litt med noen få prosent av portisen underveis. Å krige litt mot shorts har man gjort før
Denne runden ser i hvert fall ikke ut til å ha blitt noen gullgruve for gribbene
– og selv om den synlige shorten nå er lukket, så dukker de nok opp igjen. Uten at det bekymrer meg
Uansett – nå synes jeg vi kan ta helg med usedvanlig god samvittighet. For en uke! 
Nå skal Chablisen kaldsettes og den beste ostepop’n skal frem!
God helg, gutter og jenter! 

kursen startet på 8,25 forrige Fredag om eg ikkje tek feil?
Sluttet vel på 9,18.
Deilig sluttauksjon , god helg 
Chablis premier cru da fortrinnsvis siden det er fredag?!