Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Tror du glemmer litt at selskapet vil ha en solid cashburn fremover.

Det som eventuelt er bra med fremførbare underskuddet er at den dagen de begynner å tjene penger så er det mye som kan tjenes før selskapet må betale selskapsskatt (om ikke regjeringen gjør noen ny næringsfiendtlige grep).

2 Likes

Det var vel ikke på kort tidshorisont jeg tenkte, nei. Det må komme penger inn for å kunne utnytte seg av det her

Innbetalt egenkapital kan vel ikke forsvinne? Den følger aksjen. Er heller ikke mulig å kjøre negativt med tanke på kreve tilbake skatt.

Men noe krumspring har blitt gjort. 700millioner i negativt egenkapital i 2020 og 400millioner i positiv egenkapital i 2021. Noe som er gjort ifbm datterselskapet i Sverige?

Jeg har spurt Erik direkte om dette ved to anledninger, men ikke fått noe svar.

1 Like

Mange kan mer om skatt enn meg, og det avhenger jo også av om du eier aksjen privat i AS eller pensjon. Men man betaler jo uansett bare skatt av gevinsten, så kjøpte man seg inn nå på kurser som er høyere enn bokført egenkapital er det jo først og fremst kostprisen din som er viktig,

Men går det som mange tror er selskapet så mye verdt om kort tid at det blir penger igjen også etter skatt.

1 Like

Ikke mitt felt heller, men om en milliard kan utbetales uten at jeg må skatte, så ja takk.

Det gjelder kun aksjer i privat eie. Det stemmer. Stordalen tapte jo en sak på det her, men tenker vi er godt innafor loven om det skulle komme en dag hvor det er aktuelt

1 Like

Det du tenker på, tror jeg, gjelder tilbakebetaling av innskutt kapital. Det gjelder som regel innbetalt overkurs. For Circio sin del så tror jeg overkurs fra tidligere års emisjoner har blitt brukt til å dekke tap, og særlig ifm at ONCOS ble erklært død og begravet etter avtalen med BF.

Var vel et stort tema i Aker horizons også dette med tidligere underskudd som kunne fremmes, men det ble vel aldri gjort. Skjønte aldri helt hvorfor.

Kanskje noe lignende her at vi ikke får dette direkte som investorer. Dvs, det er ikke derfor jeg er investert iallefall.

To dager med skatteprat, og plutselig er Circio blitt et skatteplanleggingsselskap.
Holder meg til den gamle modellen: Først tjene milliardene. Så kan vi krangle om hvordan vi slipper å skatte av dem.

8 Likes

Har ikkje følgt med på denne i dag, men det er forskjell på tilbakebetaling av innskutt ek, og EiT fremførbart underskudd

Tilbakebetaling av ek er gunstig mot EiT vanlig utbytte da det blir skattefritt , det blir jo neppe noe tema her med det første

Fremførbare underskudd kan nyttes av selskapet om/ visst/ når det begynne å tjene penger, så er det noen regler på hva som er mulig å bruke å ikkje

Veit ikkje, bare såg kjapt oppover at det kanskje kan være uklart kVA som er kva

5 Likes

Har jeg misforstått noe med rapporten? Ser at folk i Shareville venter i spenning på rapporten som om dette blir den største og viktigste oppdateringen fra Circio i år. Men en Q-rapport gir jo kun et innblikk i hva status er og samtidig ramser opp allerede kjente data og økonomiske tall?

Det vi burde vente i spenning på er vel dataene som visstnok skal komme før Webinaret i morgen?

1 Like

Du har rett, spørsmålet er egentlig om de dobbelpusher rapport med nye data i egen før webcast loser oss igjennom det vi leser.

1 Like

Circio presents strong R&D, financing and business development progress in first half year report

28 Likes

200x… :open_mouth: Hva mer skal man si, mye rocket fuel ihvertfall

7 Likes

🫡

Webcast:
https://api3.oslo.oslobors.no/v1/newsreader/attachment?messageId=681328&attachmentId=332472

1H rapport:
https://api3.oslo.oslobors.no/v1/newsreader/attachment?messageId=681328&attachmentId=332471

16 Likes

Om denne aksjen ikke fyker nå…

5 Likes

Finansavisen kommer vel med sine sedvanlige artikler om fortsatte underskudd…

2 Likes

Håpte på sykdomsmodeller men den gang ei, får ta til takke med 60x i cns og muligheten for 200x i hjerte🙈

Man kan se luciferasen fra månen snart :joy:

9 Likes

LAMP2B expression in heart …uten at det kvantifiseres på noen annen måte enn en mye større blekkflekk :sweat_smile:

10 Likes

Steike ta…

21 Likes

Og dette er Acuitas sin LNP-formulering da? Det er ikke noe tvil om det, ikke sant?

7 Likes

Kveldens børsmelding burde man ramme inn og henge på veggen.

8 Likes