Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Mulig noen med litt mer kunnskap enn meg kan kommentere dette.

2 Likes

Er autolog (og ex vivo) car t dette da

…så angår ikke crna direkte

Problemet her er trolig produksjonsmåten

Like rap-cel, zola-cel was also developed using a rapid manufacturing platform. BMS’ NEXT T platform is designed to encourage the growth of more uniform and potent T cells, which may prompt a deeper and more durable response in patients, according to its website.

Since both Novartis’ and BMS’ assets were developed using rapid manufacturing platforms, analysts from William Blair suggested “that rapid manufacturing could be driving increased cell expansion and the reported toxicities.”

https://www.fiercebiotech.com/biotech/novartis-bristol-myers-squibb-halt-car-t-cell-trials-due-immune-events

4 Likes

…poenget er vel at Circio kan sitte på løsningen.

2 Likes

hvordan da? :thinking:

Det er nok ikke dette problemet circVec løser.

Problemet er knyttet til at man induserer en “borgerkrig” i immunsystemet som kommer ut av kontroll.

Heldigvis har circVec en rekke ulike anvendelsesområder, og derfor er det fornuftig at Circio satser bredt.
Jeg tror det er innenfor genterapi at de har sitt største fortrinn.

3 Likes

Blir litt mer håndgripelig å tegne opp et chart når man har fått disse bevegelsene.

Ekstremt grovt sett så er det interessant å se på om aksjen finner seg støtte ved det grønne eller røde rektangelet, og at den holder seg jevnt og trutt over 50 dagers snitt etterhvert som ukene og månedene går utover høsten.

6 Likes

Altså det løser ikke Novartis problem direkte. Men circvec kan kanskje klare dette invivo?

Ikke alene

Nei, selvsagt ikke.

Skulle tro Thor og Circio er i slekt om man ser kun på grafen

1 Like

Det er interessant at kursen nå ser ut til å stabilisere seg omtrent der den var i går.

Presentasjonen viser at de er i rute omtrent som forventet.

Vi hadde ikke grunn til å vente store overraskelser akkurat i dag.
Når det kommer gjennombrudd som er sterkt kursdrivende bør det komme børsmeldinger, og de er det gode muligheter for at kommer - vi vet bare ikke når. Forhåpentligvis når noen har satt en stor short.

5 Likes

enig men stusser litt på guiding lisensavtale 2026/27 og BP kan føre til lisensavtale i 27.Sitter med en følelse her kommer noko med hjertet

6 Likes

Thor har bygget seg en bakepulver-fabrikk, men stekeovnen er knapt nok oppfunnet

Circio har funnet opp en måte å gjøre flytende bensin om til gass, og nå venter vi bare på at noen skal finne opp resten av forbrenningsmotoren

1 Like

Husk at på oslo børs skjer veldig ofte de store bevegelsene konsentrert ved børsdagens åpningstimer og avslutningstime.

3 Likes

Per nå ja, de øker jevnt og trutt hver dag, 3 dager lagg

1 Like

Uten at jeg har tall for det, så vil jeg tro at hvis du lager en statistikk over når de store bevegelsene skjer (i biotekselskaper) så er det nok rett etter børsmeldinger, og i forbindelse med presentasjoner, uavhengig av tid på dagen.
Gitt at det er en overvekt av meldinger utenom børsens åpningstid, vil det normalt være starten av dagen som ser de største bevegelsene. Presentasjonene er også vanligvis på formiddagen.
Mener du at det er større sannsynlighet for en hendelse i tidsrommet 15:30-16:30 enn resten av dagen?

Uten å ha faktasjekket det er det nok ganske sikkert at volatiliteten øker på Oslo Børs på ettermiddagen i forbindelse med at amerikanske tall slippes fra selskaper og myndigheter, også får man gjerne en akselerasjon i dette etter børsåpningen der borte ved 15:30 her hjemme.

I hvilken grad den type input egentlig bør påvirke selskaper som Circio er jo en annen greie, men det vil alltid gi en viss grad av risk-on eller risk-off signaler.

1 Like

Det er nok riktig for selskaper som er følsomme for amerikanske tall.

1 Like

Har ikke noe med hendelser å gjøre, er bare sånn rytmen på oslo børs er.

Åpne et random chart og sett det på timevisning, og du vil se at over tid, så er det en stor dominans av at de største volumbarene er er 9-10, 10-11, 15-16, 16-close.

Selvsagt finnes det unntak, men det er en tydelig trend. Poenget mitt er at det er ikke kl 12 man vanligvis gjør seg opp mening om hvordan kursen har gått.

1 Like

Volumbarer, spesielt for store selskaper, ja. Men kurssvingninger i biotek? Der må jeg nesten se statistikk før jeg tror at store endringer skjer like ofte i siste som første time.