Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Jeg liker å tippe, litt sånn som i lotto, er veldig sjeldent jeg treffer

I så fall så har avtalen/samarbeidet startet via en proxy. Som f.eks Alexion som selvstendig enhet under AZ. Eller noe lignende. Avtale med BP vil jeg tro er meldepliktig for et bio på Oslo børs. Omtrent uavhengig av innhold.

1 Like

Intervallet bygger på hvor lang tid det normalt sett tar så da er det rimelig å anta at det er noe i nærheten av det. Så det er en relativt kvalifisert “gjetning”. Mer kvalifisert enn din og min magefølelse…

Når det gjelder sannsynlighetene for suksess så må man huske på at det er STOR forskjell på “suksessrate preklinisk mulighetsstudie (feasibility-studie) for en plattformteknologi” og “suksessrate for legemiddelutvikling”.

Plattformteknologi er stikkordet.

Til info så gjetter ikke KI/AI

Det er modellering , basert på bransjedata, historikk og sannsynligheter — akkurat slik finansanalytikere, biotekforskere gjør det.

1 Like

Jeg vet såpass mye om KI (LLM-er) at jeg ikke bruker det til ting jeg kan, for da skjønner jeg hvor mye surr den kommer med. Men det er selvfølgelig opp til deg hva du mener er et godt grunnlag for investeringer.

Det du ikke har rett i, er at LLM-modellering fungerer på samme måte som modeller for biologisk forskning.

Det du har helt rett i, er at analytikere ikke nødvendigvis er noe bedre enn KI.

1 Like

Dette stemmer jo ikke. AI ekstra-/interpolerer når den ikke vet, og sier ikke at her er det usikkerhet og den har ekstra-/ interpolert. Den er programmert til å gi deg et svar, uansett hvor usikker den er. Og her ligger noen av faren med AI i denne settingen. Den interpolerer og forsøker å “please” deg som bruker så du får det svaret du ønsker. I investeringsøyemed vil påstå AI har relativt begrenset verdi, iallfall når du ønsker et svar med to streker under eller sågår et kursmål.

Dessuten du bør merke innholdet som AI generert og man bør begrense bruken av det, ref @pdx sin bønn om å begrense bruken, for her diskuterer vi med ordentlige mennesker, ikke maskiner.

3 Likes

Jess, ref

Enig i at lange AI innlegg bør unngås da det postes mye irrelevant søppel.

Men AI kan brukes til mye innenfor investeringer da aksjehandel bygger 100% på sannsynligheter og analyse. Verktøy som AI i kombo med TA og fundamental analyse kan selvfølgelig gi deg en fordel om du kan verktøyene og ikke minst stiller de rette spørsmålene på rett måte.

Jeg tenker at AI-genererte svar har null verdi hvis ikke hele spørsmålstillingen samtidig er lagt ved. Skal ikke diskusjonstrådene fylles opp tror jeg lange AI-innlegg må kanaliseres i egne tråder.

2 Likes

Brukte KI litt for gøy nå, prøvde to ulike modeller. Laveste sannsynlighet for investorsuksess jeg fikk var på 8%, høyeste var 70%. Samme input på begge modellene: transkipsjonen av siste selskapsrapport.

Det kan sikkert brukes til noe, men en bør nok være i stand til å gjøre samme jobben sjøl i tilfelle.

Lite vits å tippe når retningen for kursens del er så innlysende.
Skylapper og heistur gir ikke rikdom.
Rotter og mus stadiet…

Re Ubruklig
Hva er det motsatte av kunstig intelligens? Å gjøre seg dum?

1 Like

Finnes det noe biotech som har startet tester på mennesker fra dag 1?

2 Likes

Selskapet prises til under 200 doser med ferdig medisin. Dette blir kanskje litt billigere da.

Det høres ut som om det er helt bar bakke circio står på. Vi står på skuldrene til aav genterapi. Og fikset et kjempeproblem de har.

Så gjenstår det bare å takke for at vi også her har fått black-weeksalg. Januarsalget blir muligens avlyst.

9 Likes

Noen som har argumentert med det?
Derimot er det mange biotech selskaper som aldri oppnår et annet stadiet.
Atlas sørger for både januar salg og vår salg skal du se.

Du virker bitter? Substans bak pessimismen, typ «skal du se»?

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Så forumreglene om bruk av AI gjelder ikke for deg?

Start heller en egen tråd med AI tekst om CRNA, kanskje den blir populær :man_shrugging:

3 Likes

Får tåle den kritikken, og mulig du har rett. Ny tråd. Men jeg mener at jeg har brukt KI på en hensiktsmessig måte i dette tilfellet. Poenget er vel egentlig å vise til planlagte VIPs som ble meldt til markedet i webcast 28. mai 2025, og se hvor vi står i forhold til den guidinga pr i dag etter rapportering i august og november, samt avtale om feasibility. Ispedd opplysninger som jeg har fått ved direkte kontakt til selskapet (lever og replace/remove som jeg ikke kan se er meldt klart og tydelig underveis).

1 Like

Ikke ta med deg følelser på børs.
Da evner man se ting klart.
Mer utvanning underveis slik siste oppdatering er formulert