Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Tja, hva er egentlig aksjonærvennlighet? En felles ting for biotec-fiaskoene er de store emisjonene over børs, som har vært alt annet enn aksjonær-vennlige. Kun spekulant-vennlige.

Atlas-avtalen er strengt tatt en rekke småemisjoner som ikke drukner markedet med nye aksjer. Hvis man har hatt troen på selskapet har det ikke vært spesielt dyrt å opprettholde egen andel i Circio.

Circio er for min del en faglig basert satsing på at circRNA er et lite kvantesprang for bruk av gen-teknologi mot div sykdommer.
Hvis så og gitt at Circio sine data stemmer, så er selskapet fortsatt særdeles billig.

6 Likes

Det er ett godt poeng jeg har helt glemt.

I de tidligere bio-fiaskoene så har positive mld og oppgang nesten konsekvent medført emisjoner og påfølgende drap på kursen.

I Circio har jeg helt glemt at det scenariet eksisterer faktisk.

4 Likes

Det kommer nok…

Om det kommer en emisjon som sikrer drift en stund og kjøper ut Atlas er eg med

2 Likes

Vi kan jo håpe kursen legger litt mer på seg før man roper å ønsker emisjon, fornøyeblikket ville en emisjon for videre drift. Tatt fulstendig knekken på det meste. En partner avtale derimot, med litt cash involvert, det hadde vert noe det.

3 Likes

Selskapet sier vel selv at de trenger rundt 25MNOK for ett års drift. På 1,2kr er det en utvanning på rundt 15%. Ikke så fryktelig mye med andre ord. Det er ekstremt rart at de ikke kjørte en emisjon når kursen var på 1,4kr med et enormt volum oppover.

Styret sier de har grunn til å tro at finansiering ordner seg i løpet av H2. Nå hadde de en ypperlig mulighet, men benyttet seg ikke av den. Det bør bety at det finnes bedre alternativer på høyere verdsettelse!

2 Likes

:crossed_fingers:For et bedre alternativ ja.

Tipper selskapet har litt mere krutt og at det vil føre til økt kurs og positivitet.Trur Oktober blir Atlas sin siste mnd og det siste trekket Circio tar.Få opp kursen,sett emisjon med langsiktige aksjonærer kjøp ut Atlas.Rekner med Circio vil framstå som et heilt anna selskap om 6 mnd

Selskapet trenger 4MNOK per måned for å dekke drift

Gjelder ikke 3-års avtalen 2-3 måneder ut i 2026 ?

Atlas har sagt seg villig til å ver med inn i 2026 ja, men ikkje sikkert det blir nødvendig?

Da har jeg god tro på en avtale + penger enn en emisjon med stor rabatt. Circio sitter med :spades: nå.

1 Like

Orbiltal oppkjøpet til Bristol Myers Squibb som kom i går var kjøp av et preklinisk selskap for ca 15 milliarder. Det må være teknologien det er betalt for.

Den 22 juli presenterte de prekliniske resultater i den indikasjonen de har gått videre med.

Biowold.com. July 23, 2025

Orbital Therapeutics Inc. has presented preclinical results supporting the development of OTX-201, a potential best-in-class in vivo CAR T therapy that comprises an optimized circular RNA encoding a CD19-targeted CAR delivered via targeted lipid nanoparticles.

Dette står på deres hjemmeside under pipeline:

Orbital is advancing OTX-201 through IND-enabling studies and plans to begin clinical development in the first half of 2026.

Dette står i gårsdagens melding hos Orbital:

The acquisition includes Orbital’s lead RNA immunotherapy preclinical candidate currently in IND-enabling studies, OTX-201, which comprises an optimized circular RNA encoding a CD19-targeted CAR for in vivo expression delivered via targeted lipid nanoparticles (LNPs)

Så Circio er trolig omtrent på samme nivå når de nå har konkretisert indikasjoner de skal utvikle.

Dette er siste markedsinfo i bransjen om verdien av circularRNA teknologier.

Circio har nå en mcap på ca 150 mill. Hundregangen hadde vært noe😊. Var det ikke det EDW snakket om i fjor i fa.no.

6 Likes

Nei, Circio er ikke på samme nivå - de er ganske langt bak.
Som vi allerede har diskutert over - komme seg til IND ready for Circio- der Orbital er nå - tar 2-3 år for Circio.

Men jeg er enig at dersom/når/hvis Circio kommer seg til IND-ready, så burde mcap være vesentlig høyere en 150mill.

1 Like

@the1nonly hva mener du er riktig prising pr d.d?gitt ut fra den informasjonen vi har?

Hva legger du i IND Ready at denne prosessen er ferdig i Orbital?

Jeg leser ikke meldingene slik at Orbital er ferdig med sin IND studie og at denne er søkt videre til FDA

IND-ready - altså klargjøring til å søke IND for sin hoved kandidat OTX-201 i autoimmun (som var hoved interessen til BMS). Dette er fra Orbital sin egen melding i juni.

" Specifically, in a non-human primate study, Orbital’s in vivo CAR-T approach achieved full B cell depletion in blood, spleen, and lymph nodes, which is required for an effective immune system reset in autoimmune disease. Based on preclinical findings to date, Orbital is advancing OTX-201 through IND-enabling studies and plans to begin clinical development in the first half of 2026."

Så orbital har kjørt sykdomsmodell gjennom mus → dyr → og snart klar til søke IND.
Det er IND ready-ish for meg. Og er altså 2-3 år foran Circio som nå (forhåpentligvis) er på tur til å starte med sykdomsmodell for Danon i mus.

Så ikke søkt FDA nei. Det går nok enda noen mnd., men grovjobben er gjort.

Har du en annen formening?

Edit: Så tenker jeg tidspunktet for BMS er perfekt, nå kan de komme inn å påvirke IND og studiedesign. Som solskimm var inne på over her - det er ikke for hvem som helst å designe kliniske studier og jeg håper ikke Circio har tenkt å gjøre det alene. Men det er uansett ikke en prolemstilling på mange år.

Edit2: Dette er altså bare mine egne betrakninger der Circio er nå og siden Orbital nå har blitt dratt inn i diskusjonen, så det er bare å argumentere i mot!

3 Likes

First in-vivo disease model data i 2H, hva gjenstår så for IND-enabling?

8 Likes

Har ikke behov for å argumenter i mot bare noterer at vi da er enige om at IND studien til Orbital ikke er ferdig.

Dette kan jo ta tid hos Orbital om de egen utvikler både LNP og circular mv som ikke er prøvd tidligere.

For øvrig så ble Orbital etablert i 2022 så at Circio da skal ligge 2 - 3 år bak i løpet av 3 år det høres litt merkelig ut.

For øvrig er det sikkert forskjellig hvor lenge disease modell testing pågår, så vil jeg tro at tidsbruken vil være avhengig av hvilke medisinske komponenter Circio vil/må bruke fra eksterne og hvor langt disse er kommet i testing eller er tidligere testet. Design av kliniske studier vet jeg ikke hvilken kompetanse de har inhouse men de er allerede i gang med et samarbeid med Lonza og der kan det jo være kompetanse til slikt, samt andre konsulenter som er tilgjengelig.

3 Likes

Ikke sant, fellesnevner er at begge selskaper er preklinisk og ingen er IND-ready. Selv om noen tydeligvis ønsker / håper at noen er det…

4 Likes