Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

alle aksjene i selskapet er snart omsatt de siste 4 dagene

1 Like

Noe som viser at det er null problem å ha Atlas med i spillet her så lenge managementet leverer på sitt. Circio har vekslet på 60 øre og solgt på 65 øre, fint for de sikkert, og veldig fint for aksjonærene som kan plukke over tid og håpe at ting ordner seg og representere en større oppside enn de 5 ørene som Atlas motiveres av + vekslingsfee.

4 Likes

Og ikke en eneste flagging så langt eller store endringer på top 50 (basert på over 30mill omsetning på dag1 av oppgangen).

Ingen som finner det litt merkelig🤷🏾‍♂️

Atlas er mest trulig vekk ila kort tid,rekner med større og større aktører innen biotek sfæren snart våkner

1 Like

Trading :sweat_smile:

Sannsynligvis fordi Circio ikke ønsker å bli kjøpt opp, men tenker å være en leverandør av sin teknologi. Så får folk tenke om det gjør dem mer eller mindre attraktive. Som aksjonær er det jo deilig å få betalt gjennom et oppkjøp. Det ligger jo større usikkerhet i verdiutviklingen når de må inngå avtaler for utvikling av behandlinger basert på deres teknologi. For min del ønsker jeg heller dette, basert på at jeg er redd for at BP kjøper opp teknologien og legger den i en skuff.

Vil opptur her siste tiden. Så dere tror ikke det er lurt å selge når man har kjøpt på 0,6 tallet, men heller sitte videre ? Det er ikke et pump&dump show vi er vitne til?

Det er noe som har endret seg uten at jeg vet hva.

Etter meldingen 1 oktober om info om hva som er mulig total konvertering fra Atlas har det blitt endring. En melding om konvertering fra Atlas 6 oktober men den er ennå ikke registrert. Merker meg at Atlas heller ikke har benyttet anledningen videre til nye disposisjoner til tross for stor omsetning i flere dager.

Det fremstår nærmest som en frys situasjon. Kan de ha blitt låst av insideinfo om noe som skjer med selskapet som inkluderer Atlas sine aksjer og bonds? De er jo egentlig største eier nå så ikke unaturlig at de blir involvert i forhandlinger.

2 Likes

Det som er trist med Tekinvestor er at folk har tapt så j… mye penger på OSE biotek at så fort noen ser ut til å kunne oppnå noe, så skal det sløyes ned med en gang.

Se på snuoperasjonen i Thor Medical. På 1 krone var det 30 innlegg om dagen fordi alle skulle fortelle hvor ræva dette ville gå og at North Energy hadde gått på tidenes smell. De ville uansett drepe kursen hvis den gikk til 1,25 så oppsiden var begrenset. Aksjen gikk til 5 kroner på massivt volum, har kommet inn på indeks og har gjort vellykkede plasseringer i ettertid. Hvor mange innlegg er det om dagen der nå? Tilnærmet null, det er ikke noe mer å “slakte” der eller dømme ned.

Så har det vært i Circio også en god stund. Siden Atlas er med kan man bare glemme caset…
En veldig liten smart strategi når man ser at det å plukke fra Atlas har gitt 100 - 150 % avkastning og det er null problem å realisere gevinst. Som nevnt, alle aksjer i selskapet er omsatt, selvfølgelig bytter aksjonærene penger da.

Hadde vært morsomt om TI klarte å snu tankesettet. Tenk om det ble et sted hvor gode caser faktisk saklig ble analysert, ikke overhausset eller overslaktet. Sikkert en drøm det er idiotisk å ha, men det hadde vært en fin greie.

8 Likes

Hvordan kan man analysere noe saklig i så binære case som dette som man rett og slett ikke aner hva som skjer i fremover. Dataene er jo bra, men det har vært i de biotekaksjene som til slutt har tryna også.
Men kanskje det er gode gamle targo som lykkes til slutt, hvem vet

1 Like

Er jo bare en minioppgang her nå i forhold til for ganske nøyaktig 1 år siden :rocket:

1 Like

kan ikkje sammanliknast med den oppgangen,sjå på resultat og interesse i dag og den gang-Eg trur personlig at gamle @Takk får rett og innen 2026 er Circio det mest verdifulle biotek selskapet i Norge.Så kan den så ville kommentere her og halshugge meg

3 Likes

Problemet her, er bare at det jævlig vanskelig å forstå hvem som er kjøper

I andre selskaper hvor kursen går, er det naturlig at kjøper viser seg frem.
Via flagging etc, mens her, som for et år siden, er det kun privat personer som viser seg på listen, uten at det dukker opp nye på top 20.-

Så da tenker jeg shareville mentaliteten er den man må forholde seg til/ eventuelt passe seg for.

Blir fort trangt ut døra, om kursen får fart nedover.

eller hin veien om det kommer flere gode nyheter?noke selskapet for såvidt har varlset om?

2 Likes

Det så man på torsdag, da ble den kjørt ned og det ble viktig å slå seg selv på brystet med at dette var en classic bump n dump og busstur bla bla bla. Hva skjer i ettertid? Den bygger seg sakte men sikkert opp igjen på bra volum, til tross for at den ble kjørt ned fra 1,7 til 1,08.

Det er sterkt og derfor ser chartet ut som det gjør, og ikke som den røde streken…

2 Likes

Det er akkurat nå ja. På onsdag kan den være ned mot kronen igjen. Umulig å spå utfallet. Min strategi er å sikre en del gevinst, men fremdeles beholde en god del

Ja, ingen vet hvor kursen går de neste dagene!
Må innrømme at jeg trader litt selv, men det er snakk om 2–3 % av beholdningen. Det ville aldri falt meg inn å trade med en stor andel av porteføljen på dette nivået.

Det fundamentale har faktisk styrket seg betydelig den siste tiden. circVec-dataene fra ESGCT viste opptil 15× høyere uttrykk og ekstrem stabilitet – det er selve kjernen i caset. Samtidig har NeoRigen-samarbeidet i Korea gitt internasjonal validering av teknologien, og det er ikke uviktig at prosjektet der er del av et nasjonalt FoU-program. I tillegg har prospektet nå blitt godkjent av Finanstilsynet, som gir Circio full finansiell fleksibilitet.

Vi ser også at selskaper med tilsvarende RNA-teknologi blir kjøpt opp for milliardbeløp. Når den dagen kommer at Circio melder partner- eller lisensavtale, gjelder det å sitte i stolen – ikke prøve å time markedet. Trading får være litt krydder, men hovedcasen ligger fortsatt tryggere enn noen gang i det fundamentale!!

6 Likes

Ja det er det. Fra 08.10 til 10.10 er det som jeg kan se, 2 nye navn blant topp 30:
UBS AG 1.000.000 aksjer
Goldman Sachs Bank Europe SE 800.000 aksjer.

Men det kan vel fort være samlekontoer ala Nordnet Bank & Liv?

Kontoene er vel såkalte nominee-konti, så det kan veldig godt være nordmenn som sitter i Sveits, Italia eller Luxembourg. Dermed helt umulig å vite noe om hvem som står bak.

1 Like

Er biotek hot igjen nå?
Skjermbilde 2025-10-13 kl. 15.19.36