Avslutter på HOD 
Var vel berre 400.000?
Fortsatt verdsatt til under 200mill
Er det fare for at det nå kommer melding om emisjon?
Trur ikkje på emisjon enda,vil sjå hvilke avtale(r)som kommer før jul først som LG og EW guidet på webcast
Det er EKSTREMT rart at de ikke henter penger nå. Interessen er skyhøy og kursen er god. Det må bare bety at det ligger noe i kortene👌
kan du utdype dette?
Sjå forrige webcast
Du må huske å inkludere utestående konvertible, så i praksis er selskapet priset til 250MNOK.
Korrekt
Hva tenker dere om at det ikke kommer noe fra Atlas eller emisjon nå som kursen og volumet er relativt bra?
Kan det være at de faktisk har noe i ermet mtp partner eller lisensavtale inne kort?
En mulighet er at de forhandler med Atlas om en revidert versjon av avtalen. I dokumentet som redegjorde for finansene, så var det litt følelse av en mellomfinansiering før eventuelle deals. For meg hvertfall.
Har vært norske biotech som har overspilt hånden sin og pisset bort sjansen til å hente penger før, bare så det er sagt
Tviler litt på det de har uttalt at de ville avslutte Atlas og i 1. Oktober dokumentet står det rett ut at de ikke regnet med konvertering av totalt mulige aksjer etter avtalen. Det siste kan være en indiksjon om at de forhandler om noe annet men hva? Passiviteten fra Atlas i disse dagene med slik volum har jeg i et annet innlegg gitt uttrykk for at Atlas er i en mulig avtalt innsideposisjon. Det er lett å tenke seg at Atlas bonds må løses i en eller annen avtalekonstruksjon og da blir de lett innsidere om de involveres. Da må de holde seg i ro.
håp om at dei har tatt lærdom da kanskje?
På alle mulige vis! Trenger bare et skikkelig homerun, så har vi en fornyet biotechsektor
Jeg syntes det er rart at det ikke har kommet noe fra Atlas, men de har jo heller ikke dårlig tid i den forstand at de betaler 60 øre for aksjene omtrent ut oktober. Sitter heller ikke med inntrykk at avtalen har vært særlig lukrativt for Atlas til nå, og jeg tror derfor ikke de gir noe billig fra seg når muligheten først kommer.
Atlas kan vel konvertere til ca 0,60 til ca 27/10 trur eg men dette har vel du betre kontroll på:)
Hver gang noen på forumet har påpekt at Atlas “burde” ha gjort noe, så har det gått omtrent 24 timer, så har Atlas gjort nettopp det.
Ja, det stemmer nok godt!
Har også sittet å fundert litt rundt dette med emisjon.
Si at Atlas da vil konvertere 50% av utestående til 60 øre. Selskapet vil da trenge 9.5 millioner for å kjøpe ut resterende. Om selskapet i tillegg ønsker 1 år runway, så burde det (kjapt regnet?) være nødvendig å hente rundt 58 millioner, og selskapet måtte hente penger på 1.3 kroner ish (?). Er aksjonærbasen villig til dette vell viten om at Atlas sitter med 20 millioner aksjer til 60 øre? (de 4.5millionene aksjene som kommer nå, og en konvertering av de 9.5 millionene fra utestående bonds).
Jeg håper selskapet klarer å dra en kanin opp av hatten, men om man sammenligner med resten av sektoren så syntes jeg ikke selskapet er “gratis” når det prises til 250MNOK uten en krone på bankkontoen. Håper avtalen som LG har “guidet” klarer å snu rundt på dette 
VBR du som er bra inne i dette avtaleverket om konverteringspris.
Kan du se på Prospektet, Security Note, avsnitt 9.1.2, 3 avsnitt. “VWAP i 3 av de siste 15 handelsdager”? Jeg leste 22 dager tidligere men dette tyder på at fristen er noe kortere?