Du tenker sannsynligvis på at Atlas kan stå for 35% av handelsvolumet i 22-dagers vinduet. (her fra investeringsavtalen)
Stemmer nok det @Birgitte skriver
"5.9.2.2 Conversion of convertible bonds
The convertible bonds do not carry any interest and can be converted into Shares at the discretion of Atlas, at a price determined as 100% of the average volume weighted share price (“VWAP”) of three of the last 15 trading days preceding the bond conversion request by Atlas."
Den volumbegrensningen er neppe et problem nå 
Og så står det også i det siste dokumentet (1. oktober):
“As of the date of this Registration Document the Company has issued a total of 15 tranches of 204 convertible bonds in total, with an aggregate nominal value of NOK 102.0 million. Atlas has converted a total of 162 bonds with a total nominal value of NOK 81.0 million”
…så Atlas er nok særdeles fornøyd om dagen
Jeg tenkte på utvanningspotensialet med Atlas, derfor jeg var usikker. For til lenger tid det går med bedre kurs til mindre utvanning,
VWAP finner man daglig på Euronext den var 1,66 i dag.
Ja de sitter vel igjen med ca 21 mill i bonds men holder kursen seg så må de ta en vurdering. Om da posten ikke er i spill med noe annet.
Ja, det stemmer at “pricing period” er 15 handelsdager. Men svaret var at den helt fra starten har vært 15 dager, og den har ikke blitt endret 
Om kursen holder seg, så ville det være veldig spesielt om Atlas sier nei til å triple pengene sine. Om ikke annet så burde Circio håpe på å få penger på konto slik at de hvert fall kan kjøpe tilbake 50% av de utestående konvertiblene
Tar tid med listene i kveld
Bare “refresh” så får du dem 
Det er jo rimelig gitt at Atlas vil konvertere og etter all sannsynlighet også selge mye i løpet av en uke nå. Men du håper altså at selskapet kommer dem i forkjøpet bokstavelig talt?
Ja, det anser jeg som veldig sannsynlig at de vil konvertere. Men syntes også det er litt merkelig at det er over 1 uke siden Atlas meldte at de ville konvertere, og det fremdeles ikke er meldt om økt aksjekapital.
For selskapet ville det jo vært veldig positivt om de hadde klart å bruke anledningen til å redusere/kvitte seg med utestående hos Atlas. Men som jeg har nevnt over her, så er jeg ikke så veldig trygg på at aksjonærbasen som har kommet inn er langsiktige og ønsker å spytte inn penger.
Men selskapet er kvitt en opsjon på 30 mill til Atlas og spleis er vel også ute av bildet. Så kommer det en løsning på bonds også så ser det bra ut.
Å kjøre en bred fortrinnsrettet emisjon har jo Circio forsøkt før. Det gjør de neppe igjen. Håpet må jo være at det kommer en stor industriell aktør og tar et jafs. Og selv om det absolutt er saklig å håpe på, så er det ikke det man ser noen tegn til nå.
Tror dessverre at man ikke ser slike tegn før det har skjedd.
Men de har etablert avtaler med 7 parter internasjonalt så hva som ligger der er forløpig ikke kjent. Man kan kanskje si det er et slags tegn på at noe er mulig? Samt alle oppkjøp i siste år både innen AAV, RNA, Celleterapi, Genterapi så det pågår posisjoneing i bransjen. Vi får se hva som skjer.
Det finnes flere ferske signaler hos partnerne som støtter Circios retning (spesielt CMC/produksjon og non-viral vei). Men selve “røykpistolen” – kombinasjonsdata (circVec + PLV/LNP) fra partner – er ikke offentliggjort ennå. Når den først kommer (trolig Q4-25/Q1-26), blir det en tydelig validator for samarbeidet og potensielt en stor kursdriver.
4Basebio for 3 dager siden
…sa manen som skrev dette for et år siden etter tidligere å ha påstått innsideinfo om en “imminent” utløsing av Atlas:
Bra info. Tror poster P0125 til 4Basebio på ESGCT i forrige uke omhandler dette tema.
Veldig rar påstand. Det er jo ikke slik at de kjøper over børs dersom de skal inn med kapital😂 Én ting kan jeg være enig med deg i @polygon; dagens markedsverdi er høyere enn da mange her inne oppdaget hvor bra caset var på 0,6kr.
Jeg sier det igjen: se på andre transaksjoner i markedet, så skjønner man hvor ekstremt stort dette kan bli! Hadde vært gøy for biotek på Oslo børs også.
Er selskapet solid finansielt: nei! Har de eksepsjonelle resultater i et brennhett marked: JA!
Så vil det naturligvis bli opp og nedturer underveis, men fundamentalt er vi fortsatt underpriset, og det fundamentale vinner til slutt.
Det er selvfølgelig en rettet emisjon jeg snakker om ja. Som løser ut Atlas og i tillegg skaffer en betydelig runway
Det fundamentale vinner alltid til slutt ja. Og MCAP er sikkert for lav i forhold til sannsynligheten for at Circio lander en avtale. Men det er nå en gang pt. et fundamentalt fakta at Atlas inntil videre vil fortsette å vanne ut dagens aksjonærer - akkurat nå i forholdet 3:1. Det er ikke vesentlige fundamentale nyheter den siste uken, men hundrevis av nye håpefulle på shareville og mer fornuftige folk her inne som nok en gang mener og tror at “this time it’s different”.
Problemet der er at de fleste føler de analyserer objektivt ut ifra det personen selv vet og kan, men vi mennesker kommer alltid til å være subjektive, siden vi har ekstremt mangelfull informasjon og kunnskap. Ingen av oss aner hvor prisen vil gå, men man kan peke på noen ting:
Verdien av teknologien er vanskelig å forstå og sette ord på. Hvor mye kan Circio ta seg betalt for den, og når? Kan den selges i noenlunde nær fremtid direkte til kunder som en medisin? Nei. Kan potensialet langt fram i tid selges til produsenter av medisin? Ja.
Så lenge renten er høy blir funding fra emisjon dyrt(stor rabatt), men Circio jobber relativt billig så det kan allikevel gå om en liten del av markedet blir overbevist.
Avtaler med de som faktisk forstår teknologien og dens bruk er forhåpentligvis en vei ut av Atlas-avtalen også.
Atlas-avtalen er en langvarig rekke av små/medium emisjoner. Selskapet må opprettholde interessen for selskapet for at den ikke skal føre til nedgang underveis.
Circio har lite penger, få ansatte og lite forhandlingsmakt. Så potensialet er begrenset i å gjøre ting selv per nå og det skal relativt lite til hvis selskapet mister nøkkelkompetanse for å stå enda svakere.
Det viktige er: Får de en partneravtale med denne datapakken som sikrer funding uten utvanning? Hvis ja: Gode gevinstmuligheter, Hvis nei: Kursen vil til slutt falle pga. pengebehovet, som per nå dekkes via utvanning av eksisterende aksjonærer.
Er også redd for at teknologien er for vanskelig å forstå for pengesterke finansfolk, og at den derfor er vanskelig å selge inn til de fleste i Norge.
Her har jeg forsøkt å være objektiv, som en som ikke eier eller skal eie enkeltaksjer. Så får dere bedømme hvor objektivt det er. Problemet er at den kan gå til 10kr/aksje eller tilbake til 0,6kr/aksje. Ingenting er sikkert, og sannsynlighetene for hvert enkelt utfall er umulig å si noe sikkert om.
Så du mener altså at oppkjøpet av Orbital ikke representerer en fundamental endring?
Jeg skal ikke være bastant på om kursen skal den éne eller andre veien på kort sikt, men jeg mener bastant at selskapet er underpriset i forhold til resultater og transaksjoner i markedet.
Orbital etablert i 2022. Utvikler syntetisk circularRNA. Ikke kjent at denne teknologien har levert tilsvarende resultater som circVec.
Circio sin første patentsøknad circVec er fra 07.12.2022.
15 milliarder.