Du får bare fortsette med oppgulpet ditt, det illustrerer poenget med innlegget jeg skrev i går.
Det er tydeligvis provoserende at noen bruker feilprising i markedet til å tjene noen ekstra penger underveis i reisen. Hvordan aksjonærer benytter svingninger underveis i en aksje burde ikke være i veien for å ha et forum hvor man objektivt kan diskutere fundamentale forhold og faktisk heie på kandidatene vi har å velge mellom. Jeg ser ikke koblingen og jeg kommer fortsatt til å bruke heisen i Circio til å pynte på mitt endelige utfall i aksjen.
Martins over her hadde et klokketreff på sine analyser om hvordan Atlas sin rolle ville påvirke antall aksjer i selskapet. Når pendelen svinger betydelig lagt unna og godt over et sannsynlig scenario, burde man som investor forholde seg til det og agere.
Hvis man tror at det å være konstant bull og mene at enhver prising er fair, så kommer man antakeligvis til å gi fra seg mye penger underveis. Jeg har flere ganger påpekt at Circio har en utfordring med å løse det finansielle, senest for noen uker siden. At Atlas stiller med cash til februar er ikke en løsning, det er nødberging som må erstattes med noe annet.
Hvis Circio får til en milliarddeal og man er tom for aksjer når den meldingen kom er øresrullingen i mellomtiden lite verdt. Dog er sannsynligheten for oppkjøp for de fleste selskaper godt under 1 %, så man har det fundamentale med seg dersom man bruker volaliteten som oppstår underveis til å pynte på regnskapet sitt. Å kalle det hyklersk er nok forbeholdt de som ikke klarer å unne at noen benytter markedet eller for de som sitter evig long og sitter i heisen opp og ned og ser verdiene sine svinge altfor mye. Jeg står for det jeg gjør og tørr å stikke hodet frem. Hva er dine bidrag, uten å snakke ned alle caser på TI?