Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Vil ikke kalle BMS sitt oppkjøp av Orbital for en fundamental endring for Circio nei. Men et positivt signal ja. Men man har jo også pekt på andre relevante oppkjøp og avtaler i flere år allerede.

Når man snakker (klager) over lav MCAP er det relevant å huske på at antall aksjer er mer en firedoblet de siste 12 månedene

Nå er du useriøs. Jeg klager da ikke over lav MCAP. Bettet har jo hele tiden vært at Circio skal klare å løsrive seg fra Atlas (enten via oppkjøp, strategisk partner, emisjon på høyere kurs). Per nå ser bettet veldig bra ut!

4 Likes

Ja selskapet har siste år vært finansiert med små løpende emisjoner via Atlas bonds. Konvertert til pålydende kurs 0,60 øre som har blitt tilbudt i markedet til nesten samme kurs. Kjøpt av aksjonerer som fikk inngang til grunderpris. Alle fikk muligheten det pågikk i mange måneder.

1 Like

Orbital-kjøpet viser først og fremst hva slags multipler circRNA nå prises til, selv på selskaper med mye mindre dokumentasjon enn Circio.

CircVec har allerede in-vivo-data, patenter og dobbel plattform (AAV + LNP). Det er ikke vanskelig å se at verdsettelsen ligger mange størrelsesordener under det som betales i feltet akkurat nå

Så ja, fundamentalt uendret for Circio – men fundamentalt bekreftet for hele teknologien!

4 Likes

Postet denne i overgangen 2022/2023 tror jeg det var. Husk at kursene her må ganges med 30, pga. reverse share splitten som skjedde i oktober 2023:

Aksjen har dermed falt fra 0,8*30 = 24kr til 0,6kr per aksje under Atlas-avtalen. Eller her: fra 0,8 → 0,02 i oversikten. Og i avtalen satte de 0,6kr som nedre grense, som har gjort enormt mye for å ikke la utvanningen gå til ekstreme nivåer.

Avtalen viste seg å bli mer komplisert enn ved første lansering i praksis, men stort sett var worst case det eierne fikk.

Nå ser det kanskje ut som aksjen er på vei ut av stormen, men den som lever får se.

2 Likes

2022 Orbital nå mcap 15 milliarder

2022 Circio prosject circVec nå mcap 250 mill

Historien fortsetter og gjentar seg:

• 1 år med kurs og mulighet til å kjøpe aksjer som “medgrunder” i circVec.

• nå etter 3 år med glimrenede teknologiske og prosjektresultater er hele investeringen priset på Oslo Børs til 250 mill inkl Atlas bonds.

Men tilsvarende selskap prises altså internasjonalt til 15 milliarder.

Kardemommeby.

5 Likes

Jepp, “Oslo Børs kan bare olje og fisk” som vi sa i gamle dager :stuck_out_tongue:

Det var meldt gjennom børsmelding at det kom en emisjon, denne kom 17.april 2024.
Det var ikke innsideinfo eller hint om innsideinfo, det var opplysninger man kunne handle på.

Å sitte å se aksjen gå til 10 kroner i mai, uten å selge når man visste hva som lå foran seg, mener jeg det er fair å poengtere. Det er vel det som er å være objektiv og kall det gjerne troverdig?

Her skjønner jeg ikke hva du er ute etter å poengtere?

1 Like

Jo, det gjør du nok. Det er ikke noe galt i trade. Det var din etterlysning av seriøs, objektiv diskusjon av det fundamentale rundt aksjen nå, når du selv for et år siden påsto å ha info fra CEO og flere store aksjonærer om at de lagde planer for å utløse Atlas SAMTIDIG som du åpenbart solgte aksjer, som jeg oppfatter som temmelig hyklersk.

1 Like

Så jeg anbefaler folk å selge fordi kursutviklingen ikke henger på greip med virkeligheten, samtidig hausser jeg for å komme meg ut?

Nå sporer du greit av her…

1 Like

Du har vel aldri hverken eksplisitt eller implisitt anbefalt å selge denne aksjen - du har bare hovert over at du gjorde det ETTER en spike.

Poenget (som du helt sikkert forstår, men vil fortsette å skrive deg rundt) var at du for et år siden påsto å sitte på materiell info om at eksisterende aksjonærer plutselig skulle ha kapital og vilje til å løse ut Atlas - noe som selvfølgelig var bullshit. Samtidig som du solgte.

Og å da komme med en patosfylt «I have a dream» om hva TI kan være blir rett og slett :nauseated_face:

3 Likes

Du får bare fortsette med oppgulpet ditt, det illustrerer poenget med innlegget jeg skrev i går.

Det er tydeligvis provoserende at noen bruker feilprising i markedet til å tjene noen ekstra penger underveis i reisen. Hvordan aksjonærer benytter svingninger underveis i en aksje burde ikke være i veien for å ha et forum hvor man objektivt kan diskutere fundamentale forhold og faktisk heie på kandidatene vi har å velge mellom. Jeg ser ikke koblingen og jeg kommer fortsatt til å bruke heisen i Circio til å pynte på mitt endelige utfall i aksjen.

Martins over her hadde et klokketreff på sine analyser om hvordan Atlas sin rolle ville påvirke antall aksjer i selskapet. Når pendelen svinger betydelig lagt unna og godt over et sannsynlig scenario, burde man som investor forholde seg til det og agere.
Hvis man tror at det å være konstant bull og mene at enhver prising er fair, så kommer man antakeligvis til å gi fra seg mye penger underveis. Jeg har flere ganger påpekt at Circio har en utfordring med å løse det finansielle, senest for noen uker siden. At Atlas stiller med cash til februar er ikke en løsning, det er nødberging som må erstattes med noe annet.

Hvis Circio får til en milliarddeal og man er tom for aksjer når den meldingen kom er øresrullingen i mellomtiden lite verdt. Dog er sannsynligheten for oppkjøp for de fleste selskaper godt under 1 %, så man har det fundamentale med seg dersom man bruker volaliteten som oppstår underveis til å pynte på regnskapet sitt. Å kalle det hyklersk er nok forbeholdt de som ikke klarer å unne at noen benytter markedet eller for de som sitter evig long og sitter i heisen opp og ned og ser verdiene sine svinge altfor mye. Jeg står for det jeg gjør og tørr å stikke hodet frem. Hva er dine bidrag, uten å snakke ned alle caser på TI?

1 Like

Hva leste du ut av listene Birgitte?

Er det nye store investorer som finner caset/selskapet utrolig spennende?

Eller er det en army of sailors, som satser på å ikke bli last man standing?

Har lister for onsdag og torsdag. Totalt handelsvolum er 64 millioner aksjer, mens listene viser (med forbehold om oppgjørsdato) 12 millioner inn hos nye og eksisterende eiere. Det peker altså i retning av trading hvor intradag netto kjøp og salg blir null.

På listene er det 5 stk kjøp på over 500 000 aksjer, hvor det største kjøpet er en UBS AG konto med 1 million aksjer. Gjennomsnitt på listen sin kjøperside disse dagene er omtrent 200 000 aksjer, med en median på rundt 140 000

Topp 50 har redusert med 4-5%

3 Likes

Hva gjelder UBS AG som var største kjøper på fredagens liste med 1.000.000 aksjer.

Står de oppført med salg av 1.000.000.- aksjer på listen fra i går.

Det er med andre ord ingen som kjøper.

Kun en evig runddans.

Mildt sagt imponerende, men greit å være klar på salgsknappen når sikringen ryker

1 Like

Oiii gjer heilt feil eg da sitter å håper på få kjøpe ned mot krona

1 Like

Samme. Tager gerne 1,5 mio stk på kronen. Let’s go.

1 Like

Eat, sleep, repeat.

Er påfallende hvordan ‘noen’ klarer å pull it off once a year :wink:

Ekstremt imponerende. Listene for dag1+dag2 av oppgangen er med 60mill aksjer omsatt. Så topp50 reduserer og ingen flagging. Dette er jo bare de samme aksjene som omsettes i loop.

Lite interessant å si om TA enda, men sånn ser det nå ut. Enormt volum ift hva det har vært på en god stund, motstand der den toppet ut nå sist.

5 Likes