Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Svar fra Erik i dag ang Orbital/Bristol Myers:
Hei
Det er naturligvis svært godt nytt for circRNA-feltet at BMS kjøper Orbital for 1.5b USD. Dette viser det store potensialet og forventningene i industrien til circRNA som et neste generasjons RNA format. Orbital er også på pre-klinisk stadie, men har kommet lenger i utviklingen enn Circio og kan vise til data i primater (NHPs) og kortere tidslinje til klinikken.

Det er viktig å påpeke at det i liten grad er overlapp mellom Orbital og Circio sine plattformer. Orbital lager syntetisk circRNA (også kalt in-vitro transcribed «IVT» RNA) som er formulert i LNP. Dette ligner veldig på, og konkurrerer direkte med, andre selskaper som oRNA Tx og Sail (tidligere Laronde).

Circio utvikler et ekspresjonssystem basert på virus eller DNA vektorer der et gen uttrrykkes via circRNA inne i pasientes celler – «circVec». circVec er en unik og «first-in-class» teknologi med andre bruksområder enn IVT RNA. For eksempel kan ikke IVT RNA brukes innen genterapi da det har altfor kort varighet. Innen genterapi er det foreløpig kun Circio som har en farbar circRNA-basert teknologi.

Det ene området der vi har felles interesser med IVT circRNA selskapene er innen in vivo celleterapi (in vivo CAR). Men også her har circVec en fundamentalt annen biologi (> 3mnd vs. noen få dagers ekspresjon) som gjør at våre respektive circRNA plattformer i liten grad vil egne seg til bruk i de samme sykdommene.

Håper dette var oppklarende.

Hilsen Erik

28 Likes

Kjempe bra av Erik å svare så nøye. Sier litt om hvor lite vi her inne forstår, det bør man være smertelig klar over.

7 Likes

Akkurat det jeg argumenterte for i flere innlegg over her, selvfølgelig til store innsigelser. Men nå som Erik gjentar det samme synker det kanskje inn.
Så kan man alltids diskutere hvor langt bak Circio er, men jeg mener det altså tar 2-3 år før Circio har data i en sykdomsmodell i NHP’s.

4 Likes

Du har ingen dekning for dine 2-3 år. EDW sa ikke noe annet enn det vi visste. Kortere vei … men fortsatt preklinisk

Har ikke Circio holdt på i over 10 år nå, hvor lenge er det igjen før man vet om de kommer i mål med det de driver med ?

Obital ble etablert for 3 år siden. De fikk på plass stor funding et stykke ut i 2023. Jeg har forsøkt å finne ut oppstart av studier men de er et privst selskap som ikke trenger rapportere så det er vanskelig å finne.

Circio startet med circVec sent i 2022. Det er reistrert brev i patentsaken 7 desember 2022.

1 Like

Begynte på en kommentar, men fant fort ut at det lar jeg bare ligge :sweat_smile:

Liker dette utsagnet, framstår som at Circio har en “bredere” plattform enn Orbital.

Synes sammenligning med Orbital blir som å synse hvor lang en strikk er. Og i tillegg at det er snakk om ganske ulike løsninger.

3 Likes

Man har jo alltids prospektet, og man kan vel anta at dette er en meget optimistisk tidslinje? Bare som en liten påminnelse om at ting faktisk tar tid, så guidet de AATD sykdomsmodeller innen 9-12 måneder den 17 april 2024. Så enn så lenge selskapet følger “follow the science”, så tror jeg at man skal legge på ekstra tid.

As the Group is currently in the early preclinical phase, the first milestone will be the initiation of one or more in vivo disease model studies, which the Group expects to start in the second half of 2025 and continue through 2026 and potentially beyond. Subject to positive results and continued progress, the next major pre-clinical milestone will be testing of safety and activity in higher animals, such as NHPs. If successful, this will lead to the formal nomination of therapeutic candidates and the initiation of IND-enabling studies, expected during the second half of 2026 and 2027, with the potential of advancing on or more candidates into clinical trials from mid-2027 and onwards

3 Likes

I stedet for å spekulere hvor langt bak Circio er, så er det vel så interessant å spekulere hvor langt FORAN Circio er. Ikke i forhold til Orbital, som ikke er på samme veien som Circio, men i forhold til andre som utforsker circRNA opp mot genterapi. Det virker veldig lovende!

11 Likes

Veldig bra å få selskapets egne vurdering av dette.
6-12 mnd til avlesing av data leste jeg et sted engang men med store variasjoner.

Ja, de guidet at de skulle ha data fra sykdomsmodeller i AATD innen 9 - 12 måneder. Men så skjedde en ny CircVec iterasjon og så kom hjertedata. Merk også at prospektet sier “lead to the formal nomination of therapautic candidates” etter testing i NHP. Selv om det er spennende å følge selskapet, så tenker jeg at man må være realist og innse at det er langt igjen!

3 Likes

Ja det er nok et stykke igjen til “apoteket” men så er det slik i denne bransjen at fruktene blir plukket før de er modne av strategiske grunner, teknologiske grunner, konkurransemessige grunner etc. Og på CRNA “treet” er det ikke mange frukter å velge mellom.

Da tenker jeg at det er greit å ta en dag om gangen. Hvem vet hva morgendagen bringer.

1 Like

from Imgflip Meme Generator

Det har vi hatt hver mnd i flere år.

3 Likes

Hvis listene stemmer, og det bare er trading, ping pong aksje handel, så nytter det ikke med en ordinær emisjon atm, da blir den grise stygg…

Hva skjer egentlig i morgen, og hvordan er det med forventninger til ny informasjon? Kommer det noe som må meldes?

Det tviler eg sterkt på,er vel berre mingling,rødvin og kanapeer

1 Like

5:20pm - 5:45pm25 mins

RNA Clinical Highlights continued & Delivery, Stability, Formulation and Distribution

circVec – a novel circular RNA expression system to enhance gene and cell therapies

• Erik Digman Wiklund - CEO, Circio

Om det er meldepliktig informasjon så kommer den senest 11.20 norsk tid.

6 Likes

Eksakt på samme tidspunkt som Wiklund starter sin oral presentasjon i Singapore starter Certest webinar med denne tittel.

Tilfeldig??

17604674606342007868307133922242

4 Likes