Jesus også,lov å håpe på et mirakel da??
Ikke for å være festbremsen, men i et Certest/Circio samarbeid, så ville Circio i følge EDW være den betalende part. Det er jo heller ikke et AAV selskap (som er hva LG snakket om?)
Hvordan mener du Circio kan best tjene på sin teknologi nå? Skjønner at de har samtaler med en rekke selskaper og har antydet etter å ha lest igjennom Q2 rapporten snarlig kontakt inngåelse av en eller annen sort som jeg ikke har mulighet å forstå.
mitt spørsmål er som følger hvorfor har ikkje Atlas mottatt meldte konverterte aksjer??og hvorfor har ikkje Circio hentet 4 millioner??att noko er i gjere er eg 99% sikker på men kva har eg ingen aning om!!
Så lenge de ikke står i kø hos kinesiske patentmyndigheter er we all good 
Har Atlas potentielt solgt aktierne direkte til en anden aktør uden om markedet?
Jeg tænker at såfremt Atlas reelt ér nået forbi selve konverteringen, så bør aktierne jo rent juridisk set registreres og aktiekapitalen justeres.
Så spørgsmålet er, om Atlas har meldt om konvertering, men efterfølgende blevet blokeret eller tilbudt en anden løsning efter meldingen blev sendt til markedet?
For å friske opp hukommelsen til folk - aol og jeg hadde for 25 og 26 dager siden noen innlegg om patentsøknadene til Circio.
- oktober - i dag - er publiseringsdato for et av patentene til Circio. Videre så utløp 18 mnd varslingsfristen for AAV patentet i går 14. oktober.
Og som aol la ut - lisensavtaler har en tendens til å bli publisert like etter at slike patentfrister er løpt ut.
Dere kan lese disse innleggene selv - de ligger på 25 og 26 dagfer siden.
Hvilken dato er det i dag???
Skjønner ikke helt hva dere vil fram til? Når et WO-patent blir publisert så er man allerede i nasjonale faser og dermed beskyttet fra første prioritetsdato dersom de blir innvilget. Og alle konkurrenter vet dette også før de nasjonale søknadene publiseres
vil vel fram til det som er vanlig på et småprat forum vil eg tru?meir problem med å skjønne kva du vil fram til med di melding??
Vedr Atlas og konvertering så skal økningen i aksjekapitalen registreres og meldes uavhengig av hvem som kjøper aksjene fra Atlas.
Poenget mitt (som jeg trodde var klart nok) er at det ikke er noe vesentlig som skjer på det tidspunktet et patent publiseres i nasjonal faser. Men det virker det som Birgitte og aol (eller AI-en til aol) mener.
Det er ingen som vil ønske å kopiere noe som er publisert som et WO-patent, så det AI-en til aol skriver om kompensasjon etter publisering av EU-patent er irrelevant
Patentet publiseres i dag i Regionalfase Euro - jeg kan dessverre ikke kommentere hvilke utvidelser av juridiske rettigheter og beskyttelse dette medfører - men aol sitt AI indikerer da at det skjer en utvidet økonomisk beskyttelse av patentet i regionen som det muligens kan være lettere å håndheve? At det er beskyttet fra tidligere mot “kopiering” er helt sikkert korrekt, beskyttelse inntrer vel allerede fra når søknaden er registrert og så er det ulike saksbehandlingsfaser for å avklare om noen har innsigelser mv. I dag blir det uansett hvordan en vurderer disse spørsmålene en Europeisk publisering uten innsigelser på patentet.
Ditt første skjermbilde synes å vise at Legal status også er publisert i Kina 05.09.2025?
Kravet om konvertering er børsmeldt 6. oktober - så det er i orden etter børsreglementet.
Den andre siden av saken er melding til foretaksregisteret om kapitalforhøyelse. Det reguleres av aksjeloven og har lenger frist - jeg tror 3 måneder.
Så om det foregår forhandlinger med en part/investor som også inkluderer Atlas sine bonds med rett til konverteringer så der det intet i veien for å avvente selve registreringen av kapitalforhøyelsen og at man eventuelt tar alt i en omgang - eller ingen ting?
Styret har også fullmakt til kapitalforhøyelse i tillegg så vi vet ikke hva som kommer.
Men manglende registrering - nå i løpet av 9 dager - bryter fullstendig med det som har praksis fra selskapet gjennom siste år. Dette sendes inn elektronisk så det går på timen fra enten selskapet, revisor eller advokat.
Derfor jeg har ingen tro på at de ikke hadde registrert de siste aksjene børsmeldt 6. oktober om det ikke hadde vært at det pågår reelle forhandlinger.
Om dette er en finansieringsløsing med investor evt/eller/kombinasjon med en partner/lisensavtale???
Da sitter ikke Atlas med innsideinformasjon hvertfall…
E D W sendte melding i det han startet i Singapore