Litt tidlig å si - får se om de registreres - kan ikke handle med de før de er registrert
Jeg har egentlig sett for meg at dersom noen kjøper opp/emisjon/partner vil de løse ut alt utenom børs og uten at Atlas ber om konvertering. Så likte ikke helt dette, men name of the game.
24 timer senere
Vi får se hva som skjer - Atlas har ikke vært på selgeren på mange dager tross kursstigning.
Er de bare på konverteringen for å sikre konverteringskursen??? Det er neppe innsideinfo for den retten er kjent i markedet og gjentatt i Prospektet.
Har Atlas aksjer klare for salg som de kunne solgt etter kursstigningen? Eller har de vært tomme og venter på nye aksjer som de kan selge ved registrering om noen dager?
Ja de kunne fått registret ca 4 mill aksjer på dagen etter 6. oktober meldingen, men har ikke solgt en eneste aksje etter oppgangen siste uke.
Dette er bare en liten emisjon på 3 mill og selskapets gjeld har blitt redusert med 3 mill.
Ut over de potensielt nye aksjene så er ingen ting endret.
Altså ikke ud over at mange spekulerede i at Atlas’ aktier var blevet sanket af en anden aktør, eller at selskabet havde andre alternativer, der gjorde det muligt for Atlas at formidle aktierne uden om markedet.
Men vi må se, hvor haren hopper de kommende dage. Må sige jeg ikke er overrasket over yderligere konvertering fra Atlas og jeg har undret mig over, hvorfor Atlas reelt ikke har valgt bruge de 15-20 dages vindue og momentum til at konvertere samtlige udestående bonds.
Der har været alle muligheder til at foretage denne gevinstsikrende handling - volumen og højere kurser. Men vi må se, hvad der kommer af information fra selskabet og ændringer på ejerlisterne.
De må be om konvertering da også - i hvert fall få fastsatt en inngangskurs -så de vet hva de skal selge.
Atlas er så dumme.
Tenk å senke kursen med en ny konvertering før de har solgt de gamle 4 mill aksjene fra 6. Oktober.
De venter nok med til at de har fått alle 9 mill aksjer så de kan dumpe kursen ned igjen på alt og ødelegge egne fortjenestemuligheter.
Det eneste jeg kan se, skulle kunne give nogen form for mening med konverteringerne og de manglende registreringer er sammenhængen mellem Atlas Special Opportunities, LLC og Atlas Capital Markets, LLC - men det fremgår ikke af konverteringen, hvilken af de to selskaber som obligationerne er gået til … nogen der kan tænke videre på denne tanke?
Forskjellen mellom de to er vel om Atlas vil ta kjapp gevinst (Special Opportunities) eller om de skal være med videre/langsiktighet (Capital Markeds)…?
Det kan også tenkes at Atlas ikke er dumme med ser nå en mulighet for at aksjene får en reprising og vil bli sittende med sine aksjer.
satt klar med kjøpsknappen på 1 krone tenkte eg sku få økt litt
Myk.
De er ikke dumme. De har ikke solgt de 4 mill i markedet de hadde muligheten. De driver forretninger.
Jeg tror ikke hverken de 4 eller de 5 nye går ut i markedet på løssalg.
der må eg sei meg enig med deg @Birgitte
mot all fornuft og tidligere mønster at dei ca 4 million aksjene som dei konvertere for over ei uke sida ikkje har komt i handel,Atlas er ikkje så amatørmessig at dei ikkje hadde benytta seg av volumet for å bli kvitt desse.Som eg skreiv tidligere i dag noko er på gang men kva??
Jeg tror Atlas selger i markedet, mens de har sjansen. Tror ikke Ciricio har gitt Atlas noen indikator på at det nå kommer store muligheter for mer gevinst, det vil jo i så fall være innsideinformasjon. Men jeg tro markedet kommer til å absorbere aksjene og at vi ender over krona. Kanskje det kommer noen nye på lista de neste dagen?
Atlas har ingen aksjer dei kan selge enda!!
Er de innsider kan de ikke selge i markedet men de kan nok be om at bonds blir konvertert den kursen kan settes 15 dager bakover, den retten er det alle i markedet som vet at de har, senest i Prospektet børsmeldt 1 oktober.
Men de vil uansett ikke selge heller i markedet om de har kursdrivende insideinfo.
ok, så de kan akkumulere bonds og så avtale å selge de?