Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Hva er dette

I forhold til Atlas så er det bare å akseptere at de er en aggressiv selger og shorter, og ikke skal sitte lengre enn de må med noen aksjer. Det er avtalen, og de selger og shorter nesten når de vil, med noen små begrensninger, men de har fått fritak fra å vente, og kan shorte før de har aksjene. Å spekulere i at de ikke skal selge er bare ønsketenkning, men vi gjorde det samme vi også de siste 10 gangene. :stuck_out_tongue: Samme regla hver gang. Man må tro at aksjen skal opp på tross av det for å være bull, ikke lure seg selv til å tro de ikke kommer til å hente gratis penger når de tar så mye risiko ellers her. Dette er betalingen deres, og den kommer de alltid til å ta imot.

5 Likes

Veldig fornuftig skrevet @Martins.

Blir spennende å se om day-traderene tar unna aksjene til Atlas på disse nivåene. Jeg tror neppe det, og da blir det hyggelig for Atlas med eventuell short og nedsalg.

At det er short er vel ganske sannsynlig med tanke på at meglerhus har ringt rundt og spurt om aksjer til utlån. Noen har vel de fått låne?

Det beste for Atlas er jo at markedet tar unna aksjenes på et høyre nivå en de fikk dem konvertert på. De er jo mest tjent med konvertere på lavt nivå og selge på høyt, hvis aksjen blir ned solgt så tjener de jo mindre, selv om de kan tjene penger på fallende kurs.

De tjener mindre penger på fallende kurs de tjener mer penger på stigende kurs. De kjøper for 0,6 og har samme interesse som oss at kursen stiger. De har finansiert Circio gjennom vanskelige tider og vil tro at de ser som oss at det er mulig at det nå endelig er en reprising på gang.

1 Like

3 Likes

ante meg,har vel tømt seg da å blitt kvitt alle aksjene
gjelda til Atlas betydelig redusert da

3 Likes

Men de har vel aktuelt to udestående obligationer til konvertering og efterfølgende registrering? Altså, væsentligt flere udestående aktier end den aktuelle short position - med mindre Atlas har øget shorten siden sidste opdatering.

Viser alt seg å være bare pump og dump ?

Atlas kan bare shorte i perioden fra de har konvert til de får aksjene på bok . Det er vel derfor vi ikke har sett registering av aksjene enda da Atlas har ønsket å shorte. Ser at short posisjonen er mindre enn antallet de fikk konvertert så de vil muligens bruke de resterende til å selge kursen ned når de får dem? Eller, at de ikke fikk låne flere aksjer (jeg selv takket nei til utlån)
Her er utdrag fra Investoravtalen ang. muligheten for shorting:

The Investor undertakes and guarantees to the Company that:
(a) it will not, and will procure that its subsidiaries and Affiliates will not, take any short
positions in the Shares, except for Shares sold by the Investor in the period between a
Conversion Date and the Investor receiving Conversion Shares on its CSD account
(assumed to be no more than three Business Days); and

1 Like

men er dette fra den 1 eller 2 konverteringen??
Kan Atlas nå ha blitt kvitt dei 9 mill aksjer dei har konvertert på dei siste konverteringene?

Hæ?

Trodde siste nytt her på bruket var at Atlas var medaksjonær, å at de hadde funnet ut av de store skjulte verdiene i selskapet, + satt på inside info før oppkjøp etc?

Hvordan kan de shorte nå lixom.

1 Like

Kanskje slutt med billige Atlas aksjer … :thinking:

2 Likes

Jeg tipper Atlas har fått tak i færre aksjer enn de ønsket til short. Blir nok fortsatt en del som skal selges i markedet. Mulig markedet absorberer det noe bedre denne gangen enn tidligere. Time will show

1 Like

Ble vel for fristende når kursen steg. Shorten kan de nok dekke inn når de får aksjene sine fra konverteringene. I såfall så har de fått solgt ut en god del av aksjene de skal ha. Men det er ikke noen banker som skal melde kapitalforhøyelsene til foretaksregisteret om det er noen som tror det.

Det store spørgsmål jeg sidder tilbage med er, hvordan markedet fremover kommer til at reagere på det, der må betegnes som værende reelt afgørende meldinger.

Altså meldinger rundt videre finansiering osv., for jeg tipper der sidder en meget stor gruppe af investorer, der er tungt i minus og bare søger break even efter at have fejllæst eller misforstået Atlas rolle overfor selskabet.

Mange af disse risikerer at blive luret ud, når den rette melding lander. Men igen, det er muligt markedet glemmer meget hurtigt og bare reloader cash på kontoen i håbet om det næste store rally.

Det er længe siden, jeg har set så sindssyg trading i en norsk biotek aktie som i CRNA de seneste dage - helt stupidt mange aktier, der er blevet handlet på ganske få dage.

1 Like

Har ikje selt 1 aksje, kommer te å kjøpe​:+1::+1:

Ikke nødvendigvis, men en god gammaldags konferanse-pump innen biotech er ikke uvanlig.

From Lugano with love. @Savepig

Lugano … jeez en reference til NANO :joy:

Har invistert i nye filter som hindrer at kursen går under 1,10

4 Likes