Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

håper du har noe skjulte kjøpsordre i det filtret ditt :grin:

tja eg har kjøpt 400.000 aksjer i dag

4 Likes

Hvem selger disse aksjene tror du/dere som ønsker å spekulere? Er det mest tradere eller er det Atlas? Det kommer vel noen til salgs fra Atlas fremover?

Er ikke så nøye hvem som selger. Tipper Atlas er tomme.
Gambler derfor på at vi er på/nær bunn og økte i dag.

4 Likes

ser nesten ut som filteret virka???

8 Likes

Hvordan er de tomme når aksjene ikke er registrert?

Skulle dette være tilfelle, så er det veldig positivt. Om de har lempa ut og vi er på 1.2kr og i tillegg med god gjeldsreduksjon, så minner det mindre og mindre på en PD. I såfall en lengre en, og ikke spratt den så høyt heller. Blir spennende nå i ukene fremover.

2 Likes

hvor lenge med høy kurs nå før de må veksle på noe mer en 0.6???

Svar fra dialog med Erik (CRNA) vedr. situationen om registrering af aktier, VWAPs osv.

Se sidste afsnit vedr dit spørgsmål.

Konverteringskursen afhænger derfor svært stærkt af markedets evne til at forsvare højere kurser - en kamp der skal vindes mod Atlas’ løbende salg.

Atlas can convert bonds to shares at a price = average of the three lowest VWAP days during the past fifteen trading days. There is no limitation on how many bonds they can convert at a time (they need to stay under 30% ownership though).

Their max share trading volume is restricted to 35% of total volume over the past 30 days.

The last date they can convert at ca. 0.64 will thus be 24 October. From 30 October any conversion will be at the recalibrated price point (i.e. all pricing dates will have a VWAP well > 1 NOK)

7 Likes

Takk for deling, nyttig info.

Siste 30 dager har vel, om jeg har fått med alt, Atlas konvertert:
6.10: 2,5 mill
15.10: 3,0 mill

Så rundt 15 mill igjen da som de kan få konvertert til aksjer på kurs 0,64 neste uke?

1 Like

Circio Holding ASA: Requested Conversion of Convertible Bonds

1 Like

Ok! Så da tror jeg Atlas kjenner presset. Takk til alle!

1 Like

Stusser litt på denne (for å være pirkete)…!

Atlas can convert bonds to shares at a price = average of the three lowest VWAP days during the past fifteen trading days. There is no limitation on how many bonds they can convert at a time (they need to stay under 30% ownership though).

Fra GF 2024
image

Their max share trading volume is restricted to 35% of total volume over the past 30 days.

Fra investeringsavtalen
image

The last date they can convert at ca. 0.64 will thus be 24 October. From 30 October any conversion will be at the recalibrated price point (i.e. all pricing dates will have a VWAP well > 1 NOK)

Fra Investeringsavtalen;
image

Vi er nå 8 dager med VWAP over 1 krone. Man er vel da fort på 28 eller 29 oktober før man har 15 trading days?

1 Like

Takk VBR for info.

Forøvrig var det vel helst sterkt av Circio å ende dagen uforandret med børs ned 1,3%, 24 av de mest trada aksjer ned og skyggeboksing fra Atlas.:grinning:

5 Likes

Torsdag til torsdag. Evt fredag til fredag, som da blir 24. Så jeg tror det stemmer. Men mulig jeg misforstår.

Var nok jeg som leste litt for fort! Ser han skriver siste dag med 64 øre, som stemmer. Får håpe det holder seg :+1:

1 Like

Med tanke på at de nå konverterer for mindre beløp, så tenke jeg at de er begrenset av omsetningen. Og at kanskje det er vi som nå har ‘the upper hand’ for første gang.

Hvordan kan de være begrænset af omsætningen, når denne har været på 130+ mio aktier over den seneste periode?

35% heraf er jo væsentligt over dét Atlas kan konvertere obligationer for. Atlas er jo reelt ligeglad med konverteringskursen med mindre aktien pludselig krakker.

Sant. Gikk litt fort i svingene der

Det er vel hvor mye de kan selge, ikke hvor mye de kan konvertere, som er begrenset av omsetningen?