Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Short posisjonen ble inndekt samme dag som aksjene fra den tidligere konverteringen ble registrert - burde det ta lengere tid med et større beløp ?

Det er ikke noe som har vært som tidligere nå i oktober måned - etter at Prospektet med Atlas ble børsmeldt 01. oktober.

Tidligere kom aksjene på VPS og på listene samme kveld som kapitalutvidelsen ble registrert i Brønnøysund og krav om konvertering fra Atlas ble registrert i registeret umiddelbart etter en melding om konvertering.

1. oktober konverteringen ble ikke registrert i Brønnøysund før 22. oktober.

17 og 19 konverteringene ble registrert nokså normalt torsdag 23. oktober og Hørse AS meldte samme dag at de var gått under 5% grensa. Etter tidligere erfaring skulle da alle disse aksjene ha kommet på lista om kvelden 23. oktober. Heller ikke fredag 24. oktober kom de og heller ikke i går kveld 27. oktober.

Hvor de er - muligens på en klientkonto i et utenlandsk meglerforetak og har unngått VPS ? Jeg vet ikke - de dukker vel opp før eller senere på en eller annen måte.

For øvrig steg kursen første gang den 08. oktober og i dag er 15 dag med kurser over 0,60 om det holder.

4 Likes

Hvis Atlas hadde solgt de off market til andre skulle man sett kryssede poster som viste størrelse og pris i ordreboka.
Det er normal praksis.

2 Likes

Er det mulig når selskapet er registrert i VPS? Må ikke da all aksjekapital være registrert der? Så lenge selskapet ikke er notert på annen børs mener jeg…

Vet ikke - mulig de ikke engang er sendt varsel til VPS om registrering av aksjene der

Det er så vidt jeg har klart å finne ut mulig å føre deler av aksjonærbok “manuelt” og ikke melde inn i Euronext aksjonærregistret med en gang, men mulig jeg tar helt feil.

Uansett må det vel flagges hvis eierandel krysser de vanlige grensene??

Er vel kanskje noe kluss i listene, ser på e24 at den ABN kontoen hadde 9,95m aksjer den 20. okt.

??står 4,9 mill med meg

Veldig hypotetisk, men ingen kryssede transaksjoner dersom de nye aksjene utstedes og registreres direkte til ny part/annen part enn Atlas i VPS.

ok

meget merkelig står 4 975 399 aksjer hos meg på listene 20 OKT

Mistenker dere at Nyenburgh har drevet udekket shortsalg før Atlas fikk registrert de siste 30 mill aksjene? Insentivet var jo til de grader til stede.

1 Like

det er nettop det eg mistenker.Har send mail til CFO og CFO som normalt har svart meg kjapt.Men nå er det radiotaushet i over en uke.Har prøvd sms,mail og røyksignal

For dere som har aksjer nå vil det jo bare være fint om er tilfellet da

hadde jo vert heilt fantastiskt

1 Like

20 oktober var dagen etter konverteringsmeldingen om 24.006.622 nye aksjer

kva skjer no da???

enten så er det noen som tror noe, eller så er det noen som vet noe, eller så er det noen som prøver å få det til å virke som om det er i ferd med å skje noe…

Det er bare å nynne til Coolios «Gangsta’s Paradise» men bytte refrenget til Trader’s Paradise :roller_coaster:

1 Like

Muligvis bare et automatisk rally efter en længere periode med nedsalg, helt almindeligt - med mindre nogen véd noget, hvilket nogen altid gør. Spørgsmålet er, om det er viden, der gør en forskel :joy: