Been spendin’ most my life livin’ in a trader’s paradise
Pump and dump each night, ridin’ the price roller dice
Been spendin’ most my life livin’ in a trader’s paradise
Euronext’s my stage, Circio is my device
Okey, så da forstår jeg det sånn at atlas er mer eller mindre ute? Det ville jo vært helt topp!
Eller noe hauss rundt dette?
Nå må en huske på at Atlas etter avtalen kunne shorte i perioden mellom de ba om konvertering og til kapitaløkningen ble registrert i Brønnøysund.
I mellom 15.10, 17.10 og 19.10 ba de om 3 konverteringer på til sammen resten av sine bonds som utgjorde antall 30.637.832 aksjer.
Registreringene ble gjort 20.10 og 23.10 som innebærer at de kunne shorte/selge i perioden fra 15.10 til 23.10.
Så vidt jeg kan se så ble det omsatt 34.466.246 aksjer på Euronext i perioden 15.10 til 23.10.
Det er således fullt mulig at Atlas har solgt mye av sine aksjer i den perioden.
Det forklarer også mangel på flagge-melding… Dæven det hadde vært godt å bli kvitt de😎 Eller i det minste se lyset i enden av tunnelen
Det er mange andre som har solgt og , tenker de dukker opp på listene ikveld jeg …
men mye rart med datoer og registreringer siste tiden gitt 
Ja ikke lett å følge dette.
På listene (ved dagens slutt)
City Bank fikk inn 4.162.380 aksjer 22.10
AMB fikk inn 4.975.399 aksjer 20.10
Begge har fortsatt igjen noe på siste listene begge var under flaggegrensene.
Shorten ble dekka med 4 597 959 den 20.10 (borte 21.10)
ca 12,5 mill aksjer
Det med flaggemelding er et spørsmål som ikke er besvart heller
Men da skulle de BÅDE ha meldt det på ssr samt at de umulig kan ha funnet 30 millioner aksjer til låns i markedet!
nei flagging kommer garantert,Atlas er bare sløve og gir f… i regler
Hvis du har troen på teorien om naken short så skjer jo ikke nødvendigvis det da
Vi vet ikke om aksjeboken kan ha blitt ført internt og at selve registreringen ble “forsinket”??
Kjenner ikke systemet så jeg vet ikke om det er mulig å utstede aksjer utenom VPS notering heller.
Aksjer kan være registrert på en VPS-konto før registrering i brreg.
Men alt får man vel svar på når listene i kveld kommer?
Finnes det en type VPS konto for kun intern mellom registrering/klientkonto som ikke registreres på VPS selskapskonto?
I forbindelse med oppgjør kan det jo være behov for mellomsikring av en aksjebeholdning.
Jeg har sittet ganske nær disse prosessene tidligere, og det registreres IKKE aksjer i VPS før de får meldingen fra Br.reg… Blir det noe hick-ups med registreringen så har de jo “sluppet ut” flere aksjer enn det selskapet faktisk har lovlig utstedt.
Om Atlas har solgt aksjer i markedet i påvente av konverteringen skal gjennomføres og registres vil det også regnes som en ulovlig naken short. Flere har fått bøter pga av dette tidligere, og Atlas burde vite bedre og vil eventuelt få en bot som svier hvis det først oppdages.
Og Birgitte; Nei, det finnes ingen internkonto for askjer i VPS. De er enten utstedt i selskapets register eller ikke.
Ok. Jeg forsto det som at det var en slik situasjon som en del folk fikk smekk på fingeren fra FIN for, for en tid tilbake i Norwegian(?). Altså at de hadde solgt aksjer som de hadde fått på VPS før melding om registrering. Men da har jeg sikkert misforstått
Her går vel spekulasjonen på at Nyenburgh og ikke Atlas selv har gjort det. Dette er folk som vi VET har handlet på innsideinfo tidligere i denne aksjen og som har dommer på seg for annet snusk i Nederland
men dette vil vi vel sjå på kveldens lister eller?
Okey, da er jeg inne igjen med full pott …
Der kom Atlas. 25,4 mill og 17,7%
Litt under 10 mill mindre enn de de konverterte i oktober.