Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Det har eg lite forhåpninger om,men trur nok at dei veit dei må lette en god del på sløret.Skulle så gjerne blitt kvitt Atlas før det er jo nokon kursoppgang nesten utopi

De hadde neppe reforhandlet avtalen med atlas i favør atlas om noe kursdrivende / data ville blitt presentert imorgen.

Caller det nå; Morgen dagen blir en seanse hvor det serveres en nothing burger toppet med forsinkelse dressing.

Håper jeg tar feil :innocent:

1 Like

Jeg er redd du har rett ja.

DOBLER OPP: – Vi jobber nå med både virale vektorer og syntetiske DNA-vektorer, sier administrerende direktør Erik Digman Wiklund i Circio.

9 Likes

2023 Korean Society For Biotechnology And Bioengineering Fall Meeting and International Symposium 4-6 October 2023

Jeg sliter med å se hva hva dette samarbeidet betyr for Circio og hva er det man ønsker å oppnå. Så om noen med vesentlig mer stødige ben i bioverden tør driste seg til noen tanker så hadde det kanskje vært nyttig før vi forhåpentligvis får vite mer i morgen.

1 Like

Min fortolkning:
Circio baserte seg i utgangspunktet på levering av circRNA med en viral vektor, og da et konstrukt litt basert på gode, gamle Oncos-101.
Det er nok den beste plattformen for levering og metodikk innen onkologi og kreft, siden viruset fortrinnsvis infiserer kreftceller og tumor.

Skal man inn på andre typer “behandling”, eks vaksiner eller målrettet genterapi, så er neppe et virus den beste plattformen. Da kan en plattform slik som Neoregen har, være mye bedre egnet. Husker jeg ikke feil så fokuserer Neoregen seg på levering via hud (korriger meg hvis feil). Dette er en form for nanopartikkel-vektor der circRNA er pakket inn.
Det har vært mye støy rundt eierskap og patenter til nanopartiklene for mRNA Covid-vaksinene, så dette kan være en vei rundt dette for å stå på egne bein.
Hvis tilfelle så er jo det klokt da Circio nok vil ha sine produkter testet ut og brukt så bredt som mulig.

12 Likes

Tipper de kommer til å belyse dette nærmere i morgen, hvem vet om dette er del av ett eller annet festlig på ett eller annet overordnet nivå…

2 Likes

En ukjent motpart, ingen åpenbar oppside, hud, hår, kosmetikk og enda mer perifere koblinger trakk kanskje rullegardina langt ned i øya på flere i dag. Syntetiske vektorer, partnerskap og applikasjoner i nye områder ble nevnt allerede i mars i år. Sånn sett on track i forhold til guiding når vi nærmer oss årsmerket for den første patentsøknaden. Hadde kanskje tolket dette med litt mer positive øyne i dag tidlig om det ikke var for de små uformelle dryppene de siste dagene om tidsaspektet. Avtale uten kommersiell oppside ble en dråpe eller to for mye sånn der og da.

Runway uten ytterligere utvanning er fortsatt ikke mye lenger enn frem til nyttårskonserten.

1 Like

For min del tolker jeg det positivt med fokus på genterapi. I tråd med hva de har sagt når det kommer til alternative vektorer. Det bekrefter hvertfall at de fortsatt tenker cRNA kassetten fungerer ved bruk av ulike leveringsmekanismer.

Fra den informasjonen for fremkommer så virker dette til å være en vektor hvor aktiviteten kan styres eller reguleres. Det kan vise seg å være et viktig poeng.

Det er lett å bli skuffa når man plutselig ikke skal kurere kreft, men veien til butikkhyllene er langt kortere for andre problemer.

Jeg kan komme med konkrete eksempler som kan være aktuelle for denne vektoren. Androgen alopeci, retinopati og muligens en nymotens betennelsesdempende som kan erstatte kortison injeksjoner og kremer. Kun spekulasjoner!!! Dette kan jo være aktuelle spørsmål…

9 Likes

Fra abstraktet ovenfor fra KSBB

"We anticipate that these innovative stimuli-responsive hybrid nanoparticles designed for transporting bioactive proteins will greatly facilitate the advancement of precisely controlled drug delivery systems, benefiting both biomedical and cosmetic applications. "

Newsweb 11. oktober 2023: L`Oreal legger MRD 2 på bordet og snapper opp Circio rett foran nesen på Moderna :grinning:

1 Like

Det burde være mulig å levere cRNA som får kroppen til å produsere ulike peptider, kanskje også TG01-peptidene?

Anti-inflammatoriske peptider er det i hvert fall gjort litt arbeid på:

1 Like

@Bob_le_Plast jeg minnes at du var svært tvilende til dette ved en tidligere anledning ?

Ja, det er for mange ulike peptider (sfa ulike enkeltmutasjoner i RAS-genet) i TG01-plattformen til at det vil fungere tilfredsstillende.
RNA fungerer bra når det kun er en variant som dominerer, men blir for svak når det er høy diversitert. Eks som da covid begynte mutere uhemmet.

ser markedet har trua på en standard update fra E.W og gjengen,som venta lite entusiasme

Atlas er foreløpig happy med å selge ned på sine +400K på dette nivået, så vi trenger noe annet enn kinaputter for en liten oppsving.

jepp.ser Atlas har lagt limit på 10,80.Er jo kun Atlas som selger.Er nok under 400.000 pr d.d men ikkje mykje desverre

6 Likes

Nothing burger

2 Likes

Big fat nothingburger?

1 Like

Oh yes :sweat_smile:

2 Likes