Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Dette er jo også et problem, for de har ingen motivasjoner for å sikre dagens aksjonærer noe verdi. De er sikret 10% av verdien i selskapet uavhengig av alt annet. Burde være lagd avtaler som bedre ville tilgodese dagens eiere i større grad.

1 Like

Men, om han bare tenker på seg og resten av ledelsen og maksimerer verdien der så betyr jo det at vår verdi også blir maksimert. Vi er i samme båt! Det eneste er at om selskapet må ha mer finansiering så blir vi vannet ut, men allikevel vil verdien av hver aksje øke om de får til å maksimere vetdien på sin andel slik jeg ser det. Basert på det de har sagt ang behov for mer penger fra Atlas, kombinert med hva de nå gjør, så leser jeg at de har troen på at de har noe stort på gang. Jeg er tolmodig og krysser fingrene for at de presenterer store ting i løpet av de neste 3-6 månedene👍

3 Likes

Aldeles ikke. Vi sitter i tenderen (vel… 8fots trang jævla lekk jolle) og lina er tynnslitt

2 Likes

I brottsjø og orkan i kasta😅

2 Likes

Med MCAP på midten av 50-tallet, så er det vel fare for avtalebrudd i morgen.

Det er ikke mer penger. Hadde det ikke vært bedre å spurt meg om 50øre pr aksje? Nei mente selskapet og unnet seg tilnærmet full bonus for 2022 på pengene fra sist emisjon.

Jeg må tenke på det vitenskapelige her merker jeg. For min egen helses del.

2 Likes

Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv, men dagens påfyll av bitterhet er at selskapet utviser elendig skjønn, og har gjort det gjentakende ganger ifm lånefinansieringen fra Atlas.

Jeg er revnende likegyldig til om EDW har en årslønn på MNOK X eller Y, men det er uhørt at BOD+MAN synes det er ok å “gi bort” 10% av selskapet som et mulig fremtidig utfall samtidig som aksjonærene årelates og egentlig ikke har en reell innflytelse i selskapet slik eiersitsen er distribuert. Det ligner mest på å utnytte omstendighetene til egen fordel, og uten forpliktelser eller nedside knyttet til egne roller og økonomi. I tillegg settes det opp incentivordninger (bonus) som ikke kan etterprøves i forhold til måloppnåelse, og som muligens gjør at dagens annonserte lønnskutt blir som en liten fjert å regne. At man ellers oppnår en reell kostnadsbesparelse skyldes vel først og fremst at noen hoder faktisk må rulle i BOD og i tilknytning til ONCOS i Finland. Så målt i forhold til alt annet vi vet om ansatte, lønn, bonus, incentivordninger og selskapets omdømme, så fremstår innholdet i dagens melding som et stakkarslig tiltak og en utidig påminnelse om på hvor nærme avgrunnen vi faktisk står. (Dog mulig at den, eller de, som fikk en “rimelig” inngang i dag vil hevde noe annet).

Jeg verken kan eller vil bestride at den faglige/akademiske kompetansen i management er god, og muligens ligger langt fremme i skoa når det gjelder moderne bioteknologi. Men det er jo ikke noe annet enn en påstand som selskapet bruker uten blygsel, og som ikke står sin prøve før det foreligger synlige resultat (uomtvistelige data eller kommers). Ei heller er det nødvendigvis sammenfallende med det å være en dyktig CEO med gjennomføringsevne. Så før vi faller ned på kne i ærbødighet for våre guder, så er det kanskje greit å minne om at etter hhv 24 og 18 måneder med EDW og LG i førersetet så står vi fortsatt på perrongen mens myntene renner ut av lommeforet.

Dagens kursutvikling i ULTIMO må kanskje tolkes dithen at det fortsatt vil være vanskelig å hente kapital til norsk bio når validering av data og langsiktig risiko ikke blir tilfredsstillende belønnet. Da hjelper det heller ikke med et navlebeskuende og risikoavers management, som for noen kan oppfattes både som umusikalske og illojale (jeg finner døren selv) ovenfor selskapets aksjonærer.

Beholdningen for tro, håp og kjærlighet er vesentlig mindre nå enn for 13 timer siden. Det samme gjelder tilliten til at management forvalter mine verdier på en god måte. Men den var omtrent tom før dagen grydde.

8 Likes

Kostnasreduksjoner, bort med perifer usikker aktivitet, nytt styre, færre rådgivere og fokus på kjerneaktivitet er riktig. Det fører kortsiktig til nedgang men er forutsetning foroppgang på lengre sikt. Det er tungt i dag men kan bli bra. Lubor G må bort. Han har ikke greid oppgaven med det finansielle. For dyr, for fjern (Spania), har ikke kjøpt aksjer og Atlas er det eneste han har kommet opp med. Har ikke tillit til han. Vil ikke si mer da magefølelsen ikke er bevis men den følelsen er ikke god. EDW og T Hansen er ærlige folk føler jeg. Det kan være gull verdt å gi de tid med deres baby cRNA. Med lave kostnader kan det være et godt bet. Men TTT.

5 Likes

Circio: circRNA poster to be presented at the 30th European Society for Gene and Cell Therapy (ESGCT)

7 Likes

Så må vi håbe, at der er penge på kontoen til at købe en flybillet til Belgien….

1 Like

håpte den kjøpsposten på 20 k skulle komme igjen og handle oss oppover i dag

3 Likes

MCAP må jo snart nærme seg de totale årlige lønnsutgiftene, får håpe de har kuttet litt bonuser i det minste…

1 Like

Bra omsetning​:rofl::rofl:

2 Likes

Begynner å ligne en pølsebod når de sender CEO og VP of Research for å stå ved siden av en plakat.

1 Like

Og på plakaten så står det «Vi er de beste i klassen!» :rofl:

3 Likes
4 Likes

Kan bli bra det om de lykkes med å hente penger og kan terminere atlas avtalen. Et mer modent datasett burde også være attraktivt i så måte.

1 Like

TG og Oncos var vel også de beste i klassen sin.

2 Likes

De ER forhåpentligvis best i klassen. :crossed_fingers: Nå er dette er klassisk binært biotek-case, med potensiell enorm oppside.

2 Likes

For ledelsen og Atlas ja.

1 Like

Tja, mer som russisk rulett etter at de 3 første har sluppet unna og sutter videre på Vodkaen :gun:

1 Like