Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Tror det er begrensninger i avtalen på eksterne penger. Den svenske delen står fritt her.

Skulle det komme penger fra Kina, så kan de brukes på å kjøpe tilbake det Atlas har muligheten til å konvertere til aksjer nå og kanskje det de sitter på av aksjer.

Derifra er det muligheter for en EMI. Den bør definitivt rettes mot de som har vist seg å være langsiktige eiere, og det til en eksepsjonell rabatt.

Men dette har jeg ikke så mye peiling på.

… Jeg er redd denne løsningen ikke er noe selskapet vurderer. De bruker Kina pengene og lar Atlas avtalen være. Den git MAN BOD trygghet på vår bekostning. Eierene må nok ta grep selv om det skulle være aktuelt

1 Like

Selskapet faller jo for sine egne grep, og har nærmest blitt sin verste fiende. Hadde kanskje vært fornuftig med en mer edruelig fremtoning. Superlativene og benchmarkingen som selskapet stadig drar frem er det ingen troverdighet i enn på et abstrakt nivå. Det sagt, jeg har heller ingen gode forslag til hva man ellers skulle ha gjort. Men konklusjonen for de fleste blir jo at det er et gedigent misforhold mellom det selskapet sier (har sagt i flere år) og resultatene som man faktisk kan vise til.

Det synes dessverre slik at budskapet som formidles preller av som vann på gåsa i de miljøene som kan endre retningen i selskapets utvikling. Eksempelvis ingen omtale i relevante media eller av peers, eller intetresse fra de meget få spesialist investorene som faktisk har et eierskap i selskapet.

Ikke verre enn at emien tar ut utestående bonds (105%), som pr i dag ikke utgjør mer enn MNOK 32+14 nye i kjømda. Om vi så legger til MNOK 30 så har vi i det minste runway til Q3-2024 og kanskje litt til. Da kan vi gå ned med flagget til topps dersom selskapet ikke kan vise til kommers før vi kommer så langt.

2 Likes

Flott å se at IOVaxis fortsatt har samarbeid med Targovax - det bekrefter vel seriøsiteten av det potensielle samarbeidet.

1 Like

Det er bare å starte med innsamlingen av stemmer og kalle inn til EGF. Problemet er eierstruktur. Er ikke lett å komme i posisjon her tror jeg.

80 mill inn i dette selskapet hvor eierenes interesser ivaretas kan være mulig å hoste opp.

Vi får ta en prat med Høse :grinning:

Ta kontakt du. Det er en god plan

Gut feeling. Høse plukker opp nye +100K på 6 blank fra Atlas før dagen/uka er omme.

De første 30mill i “emien” burde dagens aksjonærer plukke fra Atlas i dagens marked til røverpris. Så kan man evt snakke om emi av de 50 siste.

Det rekker vi ikke å gjøre før selskapet går over ende eller strupetaket er enda strammere enn i dag.

Atlas konverterer når de er tomme og sånn sett er dagens pris kun røverpris om det ikke hadde vært mulig.

Så først må selskapet kjøpe tilbake til 110%, så kjøre aksjene som Atlas har nå til null

Høse bør altså ikke kjøpe Atlas sine aksjer i markedet.

Hvorfor tror du at sittende aksjonærer evt andre “treskofolk” vil putte 80mill i dette nå, når ikke ekspertinvestorer som har kjørt “due dillegence” sikkert en rekke ganger ikke vil?

Jeg vil tro det er mulig å få 50% av selskapet for 30mill, bare å snakke med Atlas.

Ikke godt å si. Kanskje mest håp. Alikevel, vurderingen av selskapet inkluderete oncos og de planlagte studiene. Det er ikke aktuelt nå. Nå der det kun avtale på cRNA teknologien som gjelder.

Atlas er fortrinnsvis långiver. Ikke aksjonær. Formålet med en emi må jo være å eliminere den posisjonen som Atlas KAN få, og som kan resultere i at mine og dine posisjoner blir omtrent verdiløse i løpet av de neste 3 månedene.

Men ja. Mulig wishfull thinking. NOK 11 pr nåværende aksje for å forsvare egen posisjon “as is”.

1 Like

Hvordan kan Atlas få en posisjon hvor dine/mine aksjer blir helt verdiløse?

Transje 3 und so weiter.

1 Like

Joda, men blir dine/mine aksjer verdiløse så vil også Atlas sine bli det. Så det å kjøre kursen til bunns er de ikke tjent med.

Ved å kjøre transje 3 så vil de bare øke gjelda, ikke eierskapet.

Det finnes et liv utenfor børs. Og det er vel risiko dersom det ikke kommer kommersiell avtale på plass før transje 3 blir en realitet etter en ny runde med endrede vilkår.

Ja, jeg tror vi bør være innstilt på at enten så klarer de å få til noe med de pengene de har nå eller så er det kroken på døra. Ser ikke noe løsning i noe emi eller lignende utvanning nå i holdingselskapet. I Circio AB håper jeg på en emi med en aktør.

Det kan jo ikke hentes penger til AB samtidig som man later som om Atlas ikke eksisterer.