De får jo aksjer basert på kursen. Så jo lavere kursen er jo flere aksjer får de og dermed større % eierandel i selskapet. Dermed blir nåværende aksjonærer utvannet jo lavere kursen går…
Atlas får da kanskje en mulighet til å selge seg ut og er vi heldige så får vi Iovaxis penger til å holde på en stund til. Blir ikke rare cash burn i ASA fremover hvis AB er fullfinansiert.
En emi/ny kapital i AB må ta ut Atlas, men som da kan benytte sin “call option” og muligens blir sittende long med de aksjene som MNOK 30 vil gi.
Ja, men det vil ikke kunne skje at vi blir stort mer utvannet enn Atlas.
Ja, det hadde vært noe det.
Skjønner ikke helt hva du mener. Men om det skal konverteres aksjer til 30 mill, så er det stor forskjell om dette skjer til 11 kroner eller 6 kroner. 2,7 mill vs 5 mill aksjer. Så eierandelen til Atlas blir jo mye større og vår blir mindre med lavere kurs.
Det kan ikke konverteres 30mill eller 60mill (call option) på dagens kurs. Den må betydelig opp for at det kan skje.
Det må den vel ikke så vidt jeg vet. De kan konvertere til aksjer basert på snittet av 3 av de siste 15 handelsdagene. Så de kan fint konvertere til under 7 kroner.
Det er en begrensning i avtalen som ikke tillater det og som jeg er veldig glad for
10 poeng til førstemann som gjetter riktig på gåten
Hvilken begrensning er det? I så fall er call muligheten ikke en bekymring ifbm en eventuell utløsning av Atlas med EMI. @anon79663630 har vel full kontroll på dette.
Helt korrekt
Slik jeg har forstått det så betyr denne opsjonen at Atlas kan kreve (en gang) at det tas ut MNOK 30 i nye bonds som konverteres mot et kontant vederlag. Altså som en ytterligere premie/oppside for å bli sittende i avtalen frem til kommsersiell suksess. Sånn sett ingen voldsom trussel.
Men mulig at det har havnet noe annet enn kaffe i gruten som jeg leser av.
Ikke riktig svar på min gåte
Du er EDW?
Så det er bare å handle før gåten er løst
Det er hevet over enhver tvil at MAN BOD ønsker Atlas som sikkerhet for penger. Om det så skulle koste oss alle verdier. Igjen en 90% Atlas og 10% ledelsen fordeling.
Det kan være straffbart å inngå sånne avtaler på vegne av aksjonærene
Går ikke an
Ikke langt unna
Henger ikke helt med her ? Hva er farlig/kriminelt med denne opsjonen dersom den, etter mitt syn, neppe vil bli en realitet uten at selskapet kan vise til en kommersiell suksess ? Og den dessuten tilfører selskapet kontanter.
Så det er bare å handle får gåten er løst
Blir ikke handlet en aksje til av meg i dette selskapet før evt ledelsen ser det fornuftige i å kjøpe aksjer selv. De har satt oss i denne posisjonen og kunne backet opp med innsidekjøp. Ingen innside kjøp siste årene burde vært rødt flagg for lenge siden.