Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Det er avtalen fra utgangspunktet som er problemet.

Denne opsjonen er ikke noe problem, den bare viser at selskapet er villige til å strekke seg veldig langt for å beholde avtalen. Og at kanskje Atlas ville ut?

Tror vel mer på det ja. Ingen tvil om hvem sitter med de beste korta på henda.

Jeg får komme med hint da. Hvor mange aksjer kan Atlas konvertere hvis feks Mcap er 30mill? Utgangspunktet er da at de er tomme for aksjer.

Eller for hvor mange kroner er vel lettere å svare på.

Hva slags relevans har dette ? Kommer vi ned til slike nivå for verdsettingen av selskapet så er det neppe dagens avtale som bestemmer utfallet av samrøret med Atlas.

Det er jo ikke langt dit. Vi er jo der snart. Jo, det er relevant synes nå jeg.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du legger i dette ?

he, he. Hvis de kunne konvertert for 60mill (ved Mcap 30mill) så kunne de stukket av med 66% av selskapet ved en jackpot, men det kan de altså ikke.

Og ved Mcap på 5-10mill så tar de 80-90%, men altså en begrensning i avtalen slik at dette ikke går.

ok, da. Atlas kan til enhver tid ikke eie mer enn 30% av selskapet.

Er nok riktig dette ja. Ny endret avtale. Innfrielse 110% av face value

Først aktuelt ved uttak av transje nr 3. Slik det ser ut pr i dag så er det vel høyst tvilsomt om ytterligere lån fra Atlas skjer uten nok en endring i avtaleverket, og/eller etter total wipe out som ikke medfører noen ubehagelig nedside for MAN. Tåler vel saktens en skramme eller to i lakken over årenes løp.

Dette er ikke direkte knyttet mot circVec, men mer generelt. Og ja, jeg har også aksjer i CRNA…
Eksempler på teknologi som ikke slår gjennom selv om den isolert sett er overlegen, men som har en eller annen hake (økonomisk, bruksmessig, tilgjengelighet eller annet) som gjør at den ikke slår/slo gjennom kan være følgende:

FimaNac fra PCIB kunne blitt leveringsmetoden for RNA inn i celler, for eksempel mRNA vaksiner, men lipidene som brukes nå anses gode nok… (Jeg har fortsatt aksjer i PCIB :slight_smile: )

BLC med Hexvix/Cysview fra PHO sliter med å slå ut WLC og NBI siden det krever at pasienten får Hexvix/Cysview en time før undersøkelsen noe som betyr ekstra administrasjon og behandlingstid. De kliniske resultatene av BLC er overbevisende, spesielt etter Fase 3 studuen i Kina med HD Scope. (Jeg har en del aksjer i PHO :slight_smile: )

Ser vi på andre områder utenfor vår biotek-verden her på TI/Oslo Børs er jo følgende god kjent:

Betamax mot VHS - Betamax hadde bedre bildekvalitet, men tapte siden VHS hadde bedre tilbud av innhold. LaserDisc er jo også allerede nevnt og hadde i tillegg til dårligere tilbud også ulempen at man måtte snu eller skifte plate samt at man ikke kunne spille inn eget innhold.

Elbiler har jo vært overlegne bensin/diesel i form av energiutnyttelse i over 120 år, men det tok 100 år før det ble viktig å unngå utslippene fra bensin/diesel…

Noen eksempler, det finnes sikkert mange fler, men jeg tror du forstår hva jeg mener. At noe er teknisk overlegent er ikke det samme som en sikker vinner…

2 Likes

… fik du 03 i batteriteknologi? :slight_smile:

Det er helt sikkert og logikken er det ikke noe i veien med.

Så bør det poengteres at innen celle-terapi er det hest og kjerre fortsatt. Det er enorme muligheter for denne teknologien og egentlig ingen nevneverdig konkurranse.

Når der kommer til vaksiner, så er det spådd endringer på sikt, nettopp fordi fordelene er så store.

På kreft-fronten. Vanskelig. Veldig vanskelig.

Alt i alt en god allokering av fokus av selskapet. Imponerende og skuffende opplegg på en og samme tid dette her.

1 Like

Spørsmålet er da om dette er en relevant problemstilling for det CRNA driver med ?

Ja, det var jo det som var mitt poeng når selskapet skriver:

circVec has the potential to replace mRNA as the preferred expression system
for all viral and DNA-based therapeutics in the future

Potensialet er der, men det er en lang vei til mål og det er ikke sikkert man oppnår det fulle potensialet…

Det er lett å bli euforisk når man ser selskapets uttalelse. Jeg håper jo, siden jeg er aksjonær, at de lykkes, men jeg syns det er riktig å balansere uttalelsen noe…

Siden denne opsjonen har vært nevnt en del ganger i dag, også av meg, så kan det være greit å vise til hva som faktisk står i avtalen (Investment And Subscription Agreement)

image

Det essensielle her er vel at det følger penger inn dersom opsjonen faktisk blir brukt, og om opsjonen primært er satt opp for å kunne ta kontroll over selskapet ved en gitt/gunstig anledning, eller om den primært er tenkt som en gylden fallskjerm ved take out etter kommersiell suksess.

Sånn i ettertid så er det vel nokså betenkelig/avslørende at GF (med unntak av Atlas) gav sitt samtykke til en slik formulering. Og ikke minst hvorfor BOD+MAN fant det nødvendig å gi sin anbefaling til et slikt vilkår.

Er det slik at det egentlig haster med EOGF før vi blir fullstendig rævkjørt ?

2 Likes

Det der vil selvfølgelig ta brodden av en økning i aksjekursen ved en eventuell avtale.

Inngåelse av denne avtalen, basert på informasjonen selskapet satt på ved inngåelse, info jeg mener ikke er formidlet til eierene, er skeivfordelt mtp risiko med fordel Atlas og MAN BOD.

At kursen er ned kraftig på bakgrunn av styringen siste året er nok ingen overraskelse for ledelsen.

Skal dagens aksjer har noe verdi, så haster det med å få ryddet opp @anon79663630. Å kjøpe mer aksjer med denne avtalen liggende blir som å hive pengene på bålet.

Enn så lenge står ledelsen inne for sitt valg, og mener dette er en god avtale. Vet ikke hva jeg skal tenke om det.

Er IP innsending holdt igjen, så det ikke kontrolleres av oss? Nå konspirerer jeg igjen, så ta det med en klype salt og litt til.

2 Likes

Trenger ikke å være konspiratorisk for å dele den bekymringen når det foreløpig er sendt 2 søknader. Ytterligere en er i draft, og andre planlagte synes å ligge et stykke frem i tid. Kan vel konkludere med at det synes litt tynt når pengesekken også er tynn, og flere bonds til Atlas vil fortsette å undergrave aksjonærenes verdier. Pt så er det antakelig CircVec som har beskyttelse gjennom den første søknaden fra desember i fjor. For vaksine og rare disease så er ståa foreløpig ukjent.

+10% ned rett fra åpning. Litt av et papir dette. Da blir det nok plukket opp en del på 6 blank og kanskje enda lavere i løpet av dagen.

Det sa du igår også, skjedde ikke

Pt. så er det bare 13209 synlige aksjer til salgs opp til 14kr!
Dvs. at hvis det ikke er noen skjulte poster så kan en dra kursen opp over 124% med skarve 109620kr

1 Like