Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Ok

fint om du oppgir disse mange eksemplene som du henviser til slik at investorer her kan vurdere disse vs CircVec.

På forhånd takk

Markedet har svart opp meldingen med en omsetning på kr 65 000.- første 60 min … . Helt forferdelig

1 Like

Vi pleier å falle på gode nyheter så dette ser bra ut :upside_down_face:

Dagen er fortsatt ung så det er fullt mulig å få en vanlig utvikling med fall.

1 Like

Det er vanskelig å mobilisere noe mer når det gjelder denne aksjen og et vrak av et selskap.

Du har mobilisert sutring i årevis, det er da noe.

3 Likes

circRNA - biotekenes laserdisc :stuck_out_tongue:

1 Like

Negativ energi er også energi :slight_smile:

Tror faktisk at det er på tide med en emi. Koste hva det koste vil. Atlas sin posisjon MÅ svekkes.

1 Like

Ja, det har jeg og sutringen har vært mer enn berettiget. Det er vel ikke så enkelt å motsi det. Hvem trenger haussingen og alt skrytet den fantastiske ledelsen har fått opp gjennom årene?

1 Like

Det går jo an å tenke seg at uten sutring og stadig gjentakelse av “dødsspirallån” så hadde interessen for selskapet vært større, og kjøpersiden hadde fint tatt unna salgene fra Atlas.

Retails er sin egen verste fiende, og skaper sin egen selvoppfyllende profeti.

Jeg håper de som har klaget mest har solgt seg ut for lenge siden, det virker som det er et liv i evig smerte.

4 Likes

Tror det er begrensninger i avtalen på eksterne penger. Den svenske delen står fritt her.

Skulle det komme penger fra Kina, så kan de brukes på å kjøpe tilbake det Atlas har muligheten til å konvertere til aksjer nå og kanskje det de sitter på av aksjer.

Derifra er det muligheter for en EMI. Den bør definitivt rettes mot de som har vist seg å være langsiktige eiere, og det til en eksepsjonell rabatt.

Men dette har jeg ikke så mye peiling på.

… Jeg er redd denne løsningen ikke er noe selskapet vurderer. De bruker Kina pengene og lar Atlas avtalen være. Den git MAN BOD trygghet på vår bekostning. Eierene må nok ta grep selv om det skulle være aktuelt

1 Like

Selskapet faller jo for sine egne grep, og har nærmest blitt sin verste fiende. Hadde kanskje vært fornuftig med en mer edruelig fremtoning. Superlativene og benchmarkingen som selskapet stadig drar frem er det ingen troverdighet i enn på et abstrakt nivå. Det sagt, jeg har heller ingen gode forslag til hva man ellers skulle ha gjort. Men konklusjonen for de fleste blir jo at det er et gedigent misforhold mellom det selskapet sier (har sagt i flere år) og resultatene som man faktisk kan vise til.

Det synes dessverre slik at budskapet som formidles preller av som vann på gåsa i de miljøene som kan endre retningen i selskapets utvikling. Eksempelvis ingen omtale i relevante media eller av peers, eller intetresse fra de meget få spesialist investorene som faktisk har et eierskap i selskapet.

Ikke verre enn at emien tar ut utestående bonds (105%), som pr i dag ikke utgjør mer enn MNOK 32+14 nye i kjømda. Om vi så legger til MNOK 30 så har vi i det minste runway til Q3-2024 og kanskje litt til. Da kan vi gå ned med flagget til topps dersom selskapet ikke kan vise til kommers før vi kommer så langt.

2 Likes

Flott å se at IOVaxis fortsatt har samarbeid med Targovax - det bekrefter vel seriøsiteten av det potensielle samarbeidet.

1 Like

Det er bare å starte med innsamlingen av stemmer og kalle inn til EGF. Problemet er eierstruktur. Er ikke lett å komme i posisjon her tror jeg.

80 mill inn i dette selskapet hvor eierenes interesser ivaretas kan være mulig å hoste opp.

Vi får ta en prat med Høse :grinning:

Ta kontakt du. Det er en god plan

Gut feeling. Høse plukker opp nye +100K på 6 blank fra Atlas før dagen/uka er omme.

De første 30mill i “emien” burde dagens aksjonærer plukke fra Atlas i dagens marked til røverpris. Så kan man evt snakke om emi av de 50 siste.

Det rekker vi ikke å gjøre før selskapet går over ende eller strupetaket er enda strammere enn i dag.

Atlas konverterer når de er tomme og sånn sett er dagens pris kun røverpris om det ikke hadde vært mulig.

Så først må selskapet kjøpe tilbake til 110%, så kjøre aksjene som Atlas har nå til null

Høse bør altså ikke kjøpe Atlas sine aksjer i markedet.