Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

kjekt med litt opgang,men desverre lite volum og Atlas har vel ca 150.000 aksjer dei skal bli kvitt.Lov å håpe på meir gode nyheter i Nov.så vi blir kvitt dissa blodsugerane

2 Likes

Nokså avslørende aktivitet i boka ja, og avslørende for hva markedet forventer at selskapet snart må melde.

Ja, jeg sier ikke at det skal endre det fundamentale så veldig, men kortsiktig traderaktivitet tiltrekker det seg, og skal ikke mye til å flytte aksjen noen titalls prosent vil jeg tro.

Ja, hva er det mere å si

Markedet mener tydeligvis at dette skal koste noen kroner for CRNA, så da blir det -10% og ikke +20% bevegelse…

Atlas venter på litt volum for så å dumpe,kjempekjekt.

1 Like

Markedet betaler det som Atlas er villige til å selge for. Er det noe vits i å betale mer?

En eventuell oppgang kan kun komme ved momentum som overgår Atlas. I neste runde vil det kreve enormt. Hvorfor kjøpe nå, når du kan kjøpe til et par kroner om litt?

Tja, det er fortsatt volumbegrensinger på handelen, så Atlas trenger vel strengt tatt ikke gjøre så mye mer enn det lille som trengs for å få retail til å selge.

1 Like

Helt enig. Det er retail som har gitt og gir Atlas makten gjennom salg.

Det er ingen reell interesse i markedet, så det er nærliggende å spørre om Atlas (associates) kjøper og selger på egen bok. Det er jo circuit break omtrent hvert andre minutt pga stor spread.

1 Like

Lov å tenke tanken, men lite sannsynlig. For mye risk og for lite gain.

Spekulasjoner rundt inngåelse av avtalen mtp insentiver for ledelse og bod hopper jeg rett på. Søkk og snøre.

Gitt mulighetene for å tjene penger i olje og frakt siste to åra er der ikke rart at pengene ikke strømmer inn i bio. Det er bare småtteri, som gjør det vanskelig å få omsetning og netto driv med penger inn i aksjen.

Det er tydelig hvor bio-sparepengene har funnet veien siste par årene. Så kan man mene hva man vil om det, men markedet har alltid rett.

Fra et biologisk perspektiv, så forstår jeg ikke noen ting, og mener fortsatt, som de siste to årene, at dette er et selskap som er inne i områder hvor ting gir mening. Feltet er ganske hett og utsiktene er lovende.

Hvordan endte de opp med Atlas? Helt ubegripelig

Hva skjer hvis Atlas får solgt ut alle aksjene idag og sitter med null? Får vi en konvertering med en gang og shortsalg…

Eller stiger vi rett til værs?

Akkurat det forholdet burde vi ha backing for her inne. EOGF for å få fjernet/erstattet det incentivet med noe annet som er transparent og målbart.

2 Likes

Avtalen med Atlas er en hvilepute for selskapet på bekostning av aksjonærenes verdier. Mener fortsatt at den ikke er innafor avtalerettslige rammer

Ingen insentiver for å jage bedre alternativer heller

2 Likes

Det har jeg ingen forutsetninger for å si noe om, men avtalen og vilkår har jo vært advokatmat. Men om det er den berømmelige 10%-en knyttet opp til omstendighetene og avtalen med Atlas du peker på, så skjønner jeg hvor du vil.

2 Likes

Atlas stiller med penger løpende, så det er som en konstant pågående emisjon. Eneste “vei ut” er at Circio får penger fra noen andre, men pga. Atlas sin økende eierandel og mengde aksjer ser det mer ut som de vil eie mesteparten av selskapet etter hvert. Hva de gjør når de har kontroll vet ingen.

Anyways, fint for aksjonærene blir det nok aldri, med mindre man timer et kjøp rett etter at emisjonen som gir slipp på Atlas er gjennomført. Men uansett er biotech et rart felt. Plutselig kan uforutsette ting skje, så hadde ikke rådet noen til noe her. Man kan også “vinne i lotto”, uten at jeg ser helt hvordan per nå.

Dette er ikke mulig, maks 30%. Nå tenkte jeg mer på kort sikt hvis vi fikk en periode uten Atlas aksjer i markedet og hva som kan skje da.

1 Like

Så Circio går heller konk enn at Atlas øker eierandel over 30%?

Ja, i henhold til dagens avtale (33,333% er det muligens). De kan ikke konvertere til mer enn 33% av antall aksjer. Det vil også oppstå en tilbudsplikt til øvrige aksjonærer hvis Atlas gjør det.

3 Likes

Støtter det forslag med 1% ejerskab af selskabet.