Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Hva skjer hvis Atlas får solgt ut alle aksjene idag og sitter med null? Får vi en konvertering med en gang og shortsalg…

Eller stiger vi rett til værs?

Akkurat det forholdet burde vi ha backing for her inne. EOGF for å få fjernet/erstattet det incentivet med noe annet som er transparent og målbart.

2 Likes

Avtalen med Atlas er en hvilepute for selskapet på bekostning av aksjonærenes verdier. Mener fortsatt at den ikke er innafor avtalerettslige rammer

Ingen insentiver for å jage bedre alternativer heller

2 Likes

Det har jeg ingen forutsetninger for å si noe om, men avtalen og vilkår har jo vært advokatmat. Men om det er den berømmelige 10%-en knyttet opp til omstendighetene og avtalen med Atlas du peker på, så skjønner jeg hvor du vil.

2 Likes

Atlas stiller med penger løpende, så det er som en konstant pågående emisjon. Eneste “vei ut” er at Circio får penger fra noen andre, men pga. Atlas sin økende eierandel og mengde aksjer ser det mer ut som de vil eie mesteparten av selskapet etter hvert. Hva de gjør når de har kontroll vet ingen.

Anyways, fint for aksjonærene blir det nok aldri, med mindre man timer et kjøp rett etter at emisjonen som gir slipp på Atlas er gjennomført. Men uansett er biotech et rart felt. Plutselig kan uforutsette ting skje, så hadde ikke rådet noen til noe her. Man kan også “vinne i lotto”, uten at jeg ser helt hvordan per nå.

Dette er ikke mulig, maks 30%. Nå tenkte jeg mer på kort sikt hvis vi fikk en periode uten Atlas aksjer i markedet og hva som kan skje da.

1 Like

Så Circio går heller konk enn at Atlas øker eierandel over 30%?

Ja, i henhold til dagens avtale (33,333% er det muligens). De kan ikke konvertere til mer enn 33% av antall aksjer. Det vil også oppstå en tilbudsplikt til øvrige aksjonærer hvis Atlas gjør det.

3 Likes

Støtter det forslag med 1% ejerskab af selskabet.

håper på volum i dag så Atlas får tømt seg mest mulig,til dei fyller på igjen.75 k aksjer omsatt

1 Like

5 Likes

+10% skal være innenfor rekkevidde her på TI.

1 Like

For investorer som står utenfor nå så betyr atlas-dealen tilgang på billige aksjer.

Circio tror jeg «alle» anser som spennende, det er ikke der slaget står.

De som etterlyste emisjon og solgte seg ut kan antakelig henvende seg til Atlas og få kjøpt en blokk med aksjer noe over break even, med Circio sin velsignelse.

Ser vi noe sånt tror jeg lyset i tunnelen ikke bare er et nytt tog, men en faktisk lysning.

1 Like

Det synes dessverre som at for noen så har selskapet/EDW brent en del broer med Atlas. Kan bli tungt å lokke tilbake gamle aksjonærer til noe annet enn event/moment-trading.

1 Like

Jeg tipper Atlas bliver tømt for aktier i disse dage … jeg synes sentimentet peger i retningen af et beregnet momentum fra markedet, der satser på videre opgang, når de er færdige med at likvidere deres position.

Må være årets ærgerlige beslutning fra deres side, når og hvis R&D arrangementet kaster stærke opdateringer af sig.

1 Like

… det er uanset opportunistiske/risikovillig kapital der er i spil i samtlige scenarier, så en regulær opside trumfer altid selskabet historisk; husk at selskabet i dag skal tegnes væsentligt anderledes end tidligere, bortset fra den (forhåbentligt) midlertidigt manglende kapitalisering.

1 Like

Vi får satse på :door: som Wesselhoeft kan åpne i Boston m/omegn, og at EDW kan ha sine ord i behold om bench-marking. Fortrinnsvis før året er omme.

2 Likes
4 Likes

Har ikke akkurat mange andre alternativer enn partnerskap :sweat_smile:

Ordreboken er jo en studie i robotstyring. Legges ut et par aksjer +/- 1 krone med jevne mellomrom som trekkes før handelen settes igang igjen pga stor oppgang eller nedgang i kursen.

Gjorde iallefall en god deal de som kjøpte på 6,00.