Vi mÄ jo ha litt bakgrunnsinfo pÄ plass fÞr storbesÞket. Med forbehold om at det er en helt annen familiebakgrunn han kommer fra. Men artig lÊll, som lÞrdagslektyre.
Om runway.
Tok en ekstra sjekk mot klippet fra Redeye LS, og EDW sier (litt nÞling) at med trekk som er gjort pr i dag sÄ er det ikke behov for nytt trekk fra Atlas fÞr Q2-2024. Dette er neppe et riktig utgangspunkt siden det er gjennomfÞrt kostnadskutt og R&D/IP-kostnader antakelig varierer mye, men om vi ellers holder alt uendret fra 2022/1H-2023, sÄ mangler det ca MNOK 30 for Ä fÄ denne ligninga til Ä gÄ opp. Og det forutsetter ogsÄ at resterende MNOK 13 pÄ tildelte forskningsmidler til KRAS refunderes mot kost i samme periode (midlene skal dekke perioden 2022-2025).
SÄ da blir spÞrsmÄlet; hvordan finansierer selskapet gapet pÄ MNOK 30-40 frem til Q2-2024 ? Kan kostnadskutt alene dekke opp dette gapet ?
IOVaxis?
Joda, men utbetaling av opsjon fÞr det finnes noe tegn/guiding pÄ IND ? SkjÞnt next few weeks, in the near future har blitt nevnt siden slutten av august (Q2-rapport).
Noen som har oversikt over den Þkonomiske stÄa til IOVaxis da?
Vi trenger sannsynligvis ikke noen annen bekreftelse enn IND (skal vÊre en formalitet etter prekliniske studier). Det mÄ jo bety at opsjonen blir tatt ut, enten med egne penger eller finansiert av partner. Fant ut for noen Är siden (etter at avtalen ble gjort kjent), at selskapet ogsÄ eies av en aktÞr med adresse BVI.
edit: Det hĂžrer til samme historie at jeg mer eller mindre fikk direkte tilbud om Ă„ investere i IOVaxis. Minimum MUSD 1. So go figure.
Ser pÄ handelen at folk har lite tru pÄ noko sÊrlig positivt pÄ Onsdag
Om EDW`s âguidingâ om transje 3 fĂžrst i Q2 skal holde vann sĂ„ mĂ„ det vĂŠre ett eller annet her som vi forelĂžpig ikke vet noe om. Og det er neppe IOVaxis. Kanskje AW likevel tar med seg med gull, rĂžkelse, og myra ?..myrra, ikke hengemyra
Kan EDW si Q2 uten at det stemmer?? Hans forhold til tid er ikke helt som min. Dessuten er jeg helt enig i at regnestykket ikke gÄr opp for at dette skulle vÊre mulig.
Blir spennende pÄ onsdag. HÄper de fÄr spÞrsmÄl om Þkonomien og avtaler. Mistenker at de leverer bra pÄ det andre.
Det var litt nÞling der slik jeg oppfattet det, men det mÄ man nesten lytte til flere ganger.
Det er spesielt. For alle praktiske formÄl er jo kassa tom og neste runde vil nesten nulle ut verdien pÄ dagens aksjer. Mas o menos. Blir skattefradrag om ikke annet.
Jeg hadde likt litt mer Ă„penhet rundt den finansielle situasjonen
Om jeg skal spekulere. Mest sannsynlig; mer midler fra N/S/E til forskning i AB. Slike bidrag kan muligens finansiere 30-90 dager dersom vilkÄrene for utbetaling ikke er knyttet til refusjon krone-for-krone pÄ lÞpende arbeid. Eller en aldri sÄ liten avtale med noen kroner up-front. IOVaxis tror jeg knapt det blir noe av. I sÄ fall sÄ er det en kjip kineser som har klart Ä skvise sitronen og slipper unna med mindre enn 3 MUSD i opsjonspremie. Av en eller annen Ärsak.
Enig. Kina er bare Ä glemme. Tilskuddsmidler er nok noe, men det er gjerne utbetalinger som kommer etter dokumentasjon pÄ faktiske utgifter. Innvilget er noe sÄnt heller ikke ennÄ. Hvordan det skulle lÞse seg de neste tre mnd er jeg usikker pÄ
Med normal drift inklusiv sparetiltak sÄ bÞr de jo ha penger ut q1, sÄ han har vel hold i at de gÄr tom i q2 og trenger en ny transje?
Topper taperlista da I dag,kjedelig
Tenker som sÄ, og da synes det snaut:
Der har vi vÊrt gode i mange Är nÄ
Ser at jeg regnet litt feil, men de mÄ da ha klart Ä redusere cash burn mye etter Ä ha redusert aktiviteten betraktelig og ogsÄ kvittet seg med en del lÞnnskostnader.
IP kostnader utgjorde mye i 1H-2023, og sannsynligvis i 2022. FĂžrste sĂžknad ble sendt i desember 2022, og en ble sendt en eller annen gang i lĂžpet av Q2/Q3 i Ă„r. Ytterligere en var âi draftâ iflg LG for noen uker siden, og flere er planlagt fremover. SĂ„ bildet er noksĂ„ uklart nĂ„r det gjelder hvor mye selskapet svir av i cash til tross for lavere head-count og R&D pĂ„ annet enn circRNA. Uansett overraskende om kassa holder ut Q1-2024 fĂžr T3 fra Atlas. Videre kan vi vel heller ikke ta for gitt at T3 vil fĂžlge samme oppskriften som sist.