Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Dagsvolum pÄ 98 727. GSI er minus 26 295 og Citibank er minus 8013, som tilsammen er 34.75% av dagsvolumet. Neste uke vil vise om det er tilfeldig, men fint Ä vite hvor de fÄr lÄne aksjer om sÄ er tilfelle.

2 Likes

Men stÄlkontroll pÄ dagsvolumet ? Er jo volum siste mÄned som er avgjÞrende for brudd pÄ lÄneavtalen. Men det er kanskje nÞdvendig for Atlas Ä sÞrge for hÞyere volum de neste mÄnedene slik at konverteringstakten kan skrus opp noen knepp. SÄ jeg antar at de sitter pÄ hver side i ordreboka. Egen handel teller jo med.

En observasjon fra gÄrsdagens presentasjon hos DNB. CEO snakker som sirkulÊrt RNA allerede er det eneste alle i bransjen snakker om, og hadde man ikke visst bedre kunne man tro det var sjefen i BioNTech som stod og snakket.

Ser nÄ at presentasjonen ikke er lagt ut og jeg tok ikke notater. Det stod jo noen nye ting der slik jeg oppfattet det om tidsplan bl.a. sÄ fint om noen gidder Ä fÄ tak i den fra selskapet. Jeg har ikke noe meningsfull posisjon i selskapet, sÄ jeg gidder ikke Ä mase.

Han nevnte ikke et ord om Atlas eller finansieringen selv, men ble spurt om konvertiblen og svarte bare vagt.

2 Likes

Blir spennende Ä se om Nordnet fÄr rett med tanke pÄ gode investeringer nÄ: De fem dÄrligste:

• Ensurge Micropower (teknologi)
  • SAS AB (fly)
  • Ottovo ASA (fornybar)
  • Observe Medical (helse)
  • Circio Holding ASA (helse)

Fem verste av de gode investeringene, eller rett og slett de 5 verste ?

Praten har vĂŠrt av det lĂžse slaget siden IPO. Verre med gjennomfĂžringsevnen.

De fem beste:

• Eam Solar (fornybar)
  • Avance Gas Holding (shipping)
  • Link Mobility (teknologi)
  • Pexip Holding (teknologi)
  • BW LPG (shipping)

De fem dÄrligste:

• Ensurge Micropower (teknologi)
  • SAS AB (fly)
  • Ottovo ASA (fornybar)
  • Observe Medical (helse)
  • Circio Holding ASA (helse)

Fem utvalgte aksjer:

• Nel (fornybar)
  • Nordic Semiconductor (teknologi)
  • Tomra Systems (fornybar)
  • Schibsted (teknologi)
  • Frontline (shipping)

Vurderingen mÄ utelukkende basere seg pÄ finanskunnskaper. EDW uttaler seg pÄ bakgrunn av teknologien, og da er det ikke rart at han fremstÄr positiv. Oser av selvtillit om dagen. Han veit nok hvordan julemusa i Sverige har det og det skadet vel ikke med muligheten for litt dollars i foret pÄ vÄrparten heller.

Jeg tror Kina kan redde mye for eksisterende aksjonĂŠrer.

Hvem bryr seg om hva en hvitsnipp mener om caset?

Registrerer at @takk har blitt mer schizzofren om caset CRNA enn moi :joy: Men det er lov.

Hvis “hvitsnipp” var et spark i min retning sĂ„ skal du vel huske at folk med Ph.D og eller legeutdannelse ogsĂ„ regnes som “white collar workers”, sĂ„ selv om jeg er Ăžkonom sĂ„ blir det feil.

NÄr det gjelder selskapet som investeringsobjekt, sÄ kan selvsagt kursen gÄ ogsÄ i Circio. Men Atlas konvertiblen vil gi en utvanning som gjÞr den langt mindre atraktiv og den usikre og lange utviklingslÞpet er ogsÄ ikke sÄ lett salgbart som inveteringscase nÄ som aksjen igjen er tilbake som et pre-klinisk case for sin hovedsatsning.

IOVaxis is private and their financial situation is not public. In our communications, the CEO is aware of the financial commitment to Circio and he has not indicated that he does not or cannot fulfill those obligations.

Atlas is taking a long-term view and commitment to Circio. Why else would they agree to fund up to 300m NOK over 3 years? Atlas believes that we are undervalued and there is huge growth potential in Circio. While they do not hold shares for a long time, they do hold the bonds for longer and the conversion rate has been much slower and lower than expected. As you point out, they still hold a large amount in bonds and will continue to hold them for a long time when converting only one 500k NOK bond at a time.

Yes, we have the options to buy back the bonds. When we raise sufficient funds, we certainly hope that we can buy back outstanding bonds from Atlas.

Best regards and have a nice weekend,

Lubor

7 Likes

Aldri noe sparking her i gÄrden. Det er ufint.

@anon79663630 jeg skal ta meg litt litium og ta helg nÄ.

1 Like

Dagens det. Og tĂžr jeg spĂžrre, hva skyldes det ?

Hadde det vĂŠrt substans bak det er det ingen ting som hindrer dem i Ă„ konvertere gjeld til aksjer og bli sittende som aksjonĂŠr. SĂ„ inntil de gjĂžr det vil jeg si “action-speak-louder-than-words” :man_shrugging:

2 Likes

De har egentlig ingen grunn til det med call-opsjonen som de har fĂ„tt. Inntil den kan brukes etter VIP, sĂ„ er det i Atlas sin interesse Ă„ holde MCAP lavest mulig mens tiden gĂ„r. De fĂ„r jo ogsĂ„ rimelig godt betalt ved at selskapet eller ekstern part tar ut lĂ„net. Men “action-speak-louder-than-words” fikk jo en en litt stĂžrre betydning i dag dersom GSI/Invus faktisk er en reell selger. Da har selskapet mye Ă„ bevise ovenfor andre mulige investormiljĂž.

PowerPoint Presentation (meetmax.com)

Takk til @matikat23 for deling av link til presentasjon

3 Likes

AltsÄ ingen In Vivo data pÄ denne siden av Ärsskiftet.

Det lÄ vel i kortene.

Disruptive technology som header da. Den ordlyden kjenner jeg igjen. Plagiat fra Takk pÄ TI.

Jepp.

Ser du julemusa pÄ dag 28 @anon79663630? Den tar ikke fri.