Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Er det noen som fÞrer oversikt over status for lÄnet og konvertering?
(Selskapet gjĂžr sikkert det, men er det tilgjengelig info for markedet / aksjonĂŠrene?)

Jeg bladde raskt gjennom meldingene det siste Äret og - med et tydelig forbehold om at jeg har fÄtt med alt:

CRNA har sÄ langt hentet ut 59 millioner av lÄneavtalen, i to transjer:
37,5 mill (initielt)
21,.5 mill (fordelt pÄ 7,5 mill * 3 utbetalinger)

ATLAS har pr i dag konvertert 15,5 mill til akser.
2,5 mill * 3 = 7,5 mill
5 mill * 1 = 5 mill
0,5 mill * 4 = 2 mill
1 mill * 1 = 1 mill (den som kom i dag) - gir 140.435 ny aksjer.

LĂ„nesaldoen etter dagens konvertering er 43,5 mill

Aksjebeholdningen til ATLAS er X + 140.435

Noen som har mer nĂžyaktig info, og vil korrigere / kvalitetssikre?

Er det noen som har en logisk forklaring pĂ„ at konverteringene tas i mindre porsjoner (fra 2,5-5 mill hver gang i starten til 0,5-1 mill hver gang nĂ„). De blir jo “aldri” ferdig med lĂ„nesaldoen slik de nĂ„ holder pĂ„, med de stadig negative pĂ„minnelsene som disse konverteringsmeldingene gir. De kan komme med nĂŠr 2 meldinger i uken (Ă  500.000) hele dette Ă„ret her fĂžr saldoen nĂŠrmer seg 0.

2 Likes

Jeg tror det er sÄ enkelt som at Atlas ser at viktige data er pÄ vei, og vil derfor ha en solid pott som kan konverteres til en gunstig kurs.

Isolert sett mener jeg det styrker troen pÄ gode data i nÊr framtid.

SÄ er det grenselÞst irriterende at de fÄr en stor bit av kaka nesten gratis dersom selskapet holder det de har lovet pÄ utviklingssiden

1 Like

det er forsÄvidt bra. Men jeg tenker det kommer til Ä ligge som en tidenes sell on news hendelse isÄfall, og at den oppgangen som mange vil tro kommer med en stor VIP, nÄ vil bli litt meeh.

Helt enig i det, men den langsiktige oppgangen vil likevel komme.

Vi fÄr se. Atlas vil helst tjene mest mulig, og det vil de gjÞre ved hÞyest mulig kurs.

Om selskapet leverer og dermed frigjÞr seg fra Atlas, sÄ er det ikke noe problem med noen millioner aksjer. Det blir sugd opp. Husk knapt 5mill dollars i MCAP. Noe som er helt latterlig.

Legges det alt fra MNOK 150 - 1.000 pÄ bordet sÄ er Atlas gone. Verdien for Atlas ligger i call-opsjonen som den optimale R/R . Obligasjoner/lÄn som ikke er konvertert ved VIP av betydning blir tatt ut til 110% av face value.

Hvis ikke sÄ kan LG heretter sykle hele veien T/R Barcelona-Lysaker til styremÞter og presentasjoner

3 Likes

Men i svarte f
hva er det dere driver med borti SF

1 Like

A convenient lifestyle company, er det det vi har blitt ?

2 Likes

PÄ 5 min/k sÄ kan vi hvertfall trÞste oss med at Lubor ikke legger ned sÄ mange timer i uken pÄ lÞping utover det som er helsebringende.

Kanskje han prÞver Ä lÞpe fra alle som vil signere pÄ papirene hans?? Jages gatelangs

Eller piskes ? @solskimm som lĂžper etter med :broom:

2 Likes

Det er en biotech showcase i SF ca. nÄ.
EDIT: leste ikke lenger opp, woops :slight_smile:

Blir det ikke noe action, sÄ holder ikke 5 min/k. Da blir han tatt igjen.

Med presentasjon mandag denne uka, som er lagt ut lenger oppi her et sted
ikke sikker pÄ om sykkelturen var fÞr eller etter presentasjonen og skyldes stormende jubel, eller rungende taushet. Heller ikke godt Ä vite om EDW satt pÄ, eller sprang foran som hare :running_man:

3 Likes

ser Lubor GAL var innom china town i SF, siste pennestrÞk pÄ dealen med iovaxis? :rofl:

3 Likes

har brukt nok kalorier pÄ disse gategjÞglerne, det beste jeg kan hente fra EW & gjengen er noen prosenter pÄ daytrading.

Jeg vet det hĂžres rart ut, men jeg foretrekker Ă„ tjene penger fremfor Ă„ fĂžlge EW, selv om jeg fortsatt er aksjonĂŠr.

Du fÄr ha medlidenhet med oss; her er det knapt noe annet enn galgenhumoren igjen. Kun Atlas som vil leke i sandkassa.

1 Like

Vi fÄr trÞste oss med at konvertingskursen nÄ er en del hÞyere enn sist gang.

Antydninger til noe positivt.

3 Likes

SÄ troen pÄ stÞrre kursoppgang er kanskje grunnen til at Atlas velger Ä doble kronebelÞpet i konverteringene fra 500 000 til 1 000 000 og dermed tar mer markedsrisiko gjennom aksjebeholdningen?

Ved Ă„ Ăžke beholdningen reduserer de hedgen de har hatt ved Ă„ veksle til stadig lavere kurs.

Eller sÄ er det nÞdvendig med mer muskler for Ä krympe MCAP til under MNOK 50. Fasit ukjent.

I den forstand at Atlas skal bli kjent som aktÞren som faktisk bevisst gÄr inn for Ä konke
selskapene de lÄner bort penger til?

Blir vel ikke sÄ mange fremtidige lÄneforespÞrsler av det vil jeg gjette, sÄ da er deres forretningsmodell etter alle solemerker end of story.

2 Likes