Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Nok av CEOs/CFOs med ikke-aksjonærvennlige incentivavtaler rundt om, så Atlas klarer seg nok fint

Har dette selskapet sin skjebne blitt diskutert her? (Eller rettere sagt, aksjonærene i dette selskapet sine skjebner):

“In view of the extent of the dilution, any prospect of recovery for existing shareholders as far as share value is concerned is remote.”

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/12/28/2801840/0/en/Oxurion-Avoids-Bankruptcy-Announces-Board-and-Management-Changes-and-Enters-into-Binding-Letter-of-Intent-with-its-Main-Creditor-Atlas.html

Absolutt eneste håp for aksjonærene er å bli kvitt disse blodsugerne, noe dette selskapet klarte etter “å ha funnet gull”:

“The successful repayment of Atlas marks a definitive turning point for the Company that the Board believes should restore fair value in our share price”

https://tisegroup.com/market/news/312679

5 Likes

Best case vurdering av CRNA for Atlas som långiver kan jo være akkurat det dersom smulene faktisk må plukkes opp av noen. Vurderingen kan være at oppsiden fortsatt er på plass (IP), og at det eneste selskapet mangler som børsnotert selskap er tid med denne finansieringa i bunn. Når det gjelder BOD+MAN, så er det min vurdering at ingen nattesøvn er eller vil gå tapt av den grunn. Antar at kompetansen følger med på lasset sammen med IP`n. Om ikke annet i en overgangsperiode.

Det er dessuten knapt med tid før ny transje må tas ut for å holde hjulene i gang noen måneder til. Så da er det vel greit for Atlas å skru opp tempoet noen knepp, og hente tilbake mest mulig bundet kapital fra de forrige rundene for å redusere sin egen eksponering før neste runde. Vi kan heller ikke ta det for gitt at neste runde (nr 3) vil følge samme lest som sist. Ny EOGF før utløpet av Q1 er slettes ikke umulig.

Etter den søte kløen når finansieringen ble kjent, så kom den sure svien brått tilbake og flere av casene som Atlas har vært med på ble nevnt sammen med æresbegrepet “dødsspirallån”. Bl.a de du nevner. Kursen intraday og påfølgende dager taler sitt eget språk om det. Merkelig nok er høyrøstede stemmer fra den tiden som sveipet pisken over kritiske røster for lengst borte vekk fra aksjonærlistene.

edit: Som en slags disclosure. At avtalen er slitsom å leve med er det ingen tvil om. Its a pain in the ass, men jeg er fortsatt ikke helt enig med meg selv om avtalen var nødvendig, eller om den faktisk er god eller dårlig sett i forhold selskapets strategiske valg (circRNA), andre kjente kapitalinnhentinger og kapitalmarkedet i alminnelighet i samme periode. Men det er ikke lenge til sannhetens øyeblikk kommer. Så får vi se da, hvem som møter seg selv i døra.

4 Likes

Denne er +3 måneder gammel

We are currently working on establishing a new circRNA focused scientific advisory board (SAB). There are still 1-2 persons we are looking for to fill specific areas of competence, so this is not yet completed. It is correct that we already have an arrangement with Alex Wesselhoeft, who has recently left oRNA and returned to academia, and we intend for him to be a member of the SAB. We will update the market and add the SAB to the webpage once it is fully set up.

Best regards,

Erik

Ble vel også nevnt i påfølgende presentasjoner og Q&A`s, men at dette fortsatt ikke er på plass sier kanskje litt om hvor liten denne andedammen (circular RNA) faktisk er pr dd.

Litt usikker på om den er blitt diskutert her eller om det har vært i private former.

Det jeg personlig syntes var vanskelig med tanke på å sammenligne var at Oxurion NV har vært en relativt aktivt bruker av låneavtaler. Man ser at de har vært borti Kreos Capital, Pontifax Ventures, Negma group og Atlas på bare et par år. I tillegg mener jeg at de forsøkte å hente penger via en emisjon i samme periode. Jeg tror jeg gav opp å forsøke å se hvor mye penger de faktisk har lånt da det er et sammensurium, men bare i mars til mai 2023 ble det hentet/lånt nærmere 90MNOK.

Oxurion NV lånte for å kunne se topline data fra Kalahari studien, og skjebnen ble sannsynligvis forseglet (?) da den ikke nådde endepunktet sitt.

Som Ruben, så er jeg heller ikke noen stor fan av denne avtalen. Spørsmålet er om alternativet hadde blitt særlig mye bedre. BGBIO hentet til en helt ekstrem rabatt (opp mot 90-95%?). Hubro, som forstår har en stor stjerne på dette forumet, har også problemer med å finne penger. Jeg kan ikke se at det nødvendigvis skulle vært enkelt for Circio å finne andre alternativet på det tidspunktet hvor avtalen ble gjort.

6 Likes

Fasiten på alt dette får vi vel ila Q1,håper virkelig ledelsen får til noko som raderer ut AtlasDet er tross alt ikkje så mykje penger det er snakk om.Alt handler nå om å kunne vise at teknologien deira har dei fortrinn og effekt som ledelsen hyppig kommuniserer til et marked som ikkje reagerer.Det har vel kanskje noko med historien å gjer.Ein 3 transje med Atlas vil vere katastrofe for oss aksjonærer. Krysser fingrane for stang inn dei neste månedene.

2 Likes

I all rettferdighet. Vi ligger ikke langt unna tilsvarende rabatter ved en reell sammenligning av MCAP med tilsvarende for dato for term-sheet og offentliggjøring av avtalen. Rammen på lånet vil jo aldri bli brukt. Forsøket på å fremstille MNOK 300 som langsiktig finansiering var ikke noe annet enn en gimmick. Vi kommer aldri dit, og vi er sannsynligvis allerede på overtid i forhold til hvor lenge det var forutsatt at vi skulle leve med avtalen.

1 Like

Det er vel riktig å si “270 MNOK i finansiering” ettersom det var 30 MNOK i kostnader?

I tillegg kan man nok også si at emisjon i BGBIO og mislykket fundraising i Hubro er påvirket av alle de underperforming biotekaksjene på Oslo Børs hvor TRVX/CRNA ikke akkurat har vært noe unntak :man_shrugging:

Kostnader ifm tilrettelegging av tradisjonelle emisjoner kommer sjelden frem. Sånn sett ikke noe som skiller CRNA fra andre. Ei heller fra egne i tidligere år når pengene satt løsere mellom fingrene på folk. Både amatører og profesjonelle aktører. Vi har da ellers nok å slite med om vi ikke skulle få skylda for BGBIO og Hubro sine problemer.

2 Likes

nå blir vi vel liggande på kurs 7 til eventuelle meldinger kommer,Atlas får vel aksjene sine i morga

og blir nok Atlas sjølv som må lage omsetninga,for å få solgt:)

54 aksjer omsatt

Testet å legge ut noen tusen i auksjonen nå for å teste volumet på bid, og det ble ingen endring i auksjonskurs.

Er det endelig noen som har lyst på litt aksjer?

Edit: Hva skjedde der? Auksjon og ingen aksjer omsatt?

Kjøperen lå på kjøp i 5 minutter og trakk ordren til slutt. Gikk kanskje lei av å vente på at handelen skulle tas opp ? Det var jo en handel for nesten 40 000 kroner, så det er godt de passer på :sweat_smile:

Trenger heldigvis ikke auksjon motsatt vei!

1 Like

… jeg har en gammel cykel, brugt af drengene i årevis til at køre til og fra gymnasiet; jeg overvejer at male den rød med sorte fartstriber og sælge den for at tage ~50% af fredagens volumen og sikre et massivt grønt candle inden vi går på weekend efter endnu en en uge med benzodiazepiner i blodbanerne.

Hvem støtter mig?

1 Like

Hvis du får 500 kroner for den, så kan du fint dra oss opp 7% bare i dag :sweat_smile:

2 Likes

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

Hvilket innebærer at nye 140.435 aksjer med kostpris 7,1207 er klare til salg. Ganske håpløst å legge inn kjøpsordre når man vet at det bare blir møtt av disse salgene…

ligger 10.000 og venter på Atlas på 7,13

det kommer vell an på hvordan du ser det, hvis du ønsker å kjøpe er det jo gull. Hvis du ønsker å selge så er bare helt mørkt

3 Likes

De har har videre hatt tilgang på å selge disse aksjene siden konverteringen ble meldt, så mld om share capital increase er non-event i så måte.

1 Like