Bond Loan Agreement og Investment Agreement er tung materie, og dersom CRNA gjĂžr en avtale sĂ„ skjer det sannsynligvis direkte i Circio AB, ikke i mor. Men for Ă„ se pĂ„ hva slags konsekvenser en kommersiell avtale vil ha dersom Atlas velger Ă„ bruke bĂ„de sin âconversion rightâ og call-opsjon, sĂ„ kom jeg frem til fĂžlgende scenario ved ulike âequity stakesâ til en mulig spesialist investor, eller ved en rendyrket kommersiell avtale. Alle alternativ er up front.
Det er noen grunnleggende forutsetninger her som kan diskuteres som sannsynlige eller ikke. Det er:
- Lynet slÄr ned, og vi vÄkner til avtale fÞr my transje til Atlas
- Atlas kan konvertere pÄ eksisterende vilkÄr
- Avtalen er up-front og Ăžker dagens MCAP tilsvarende
- Atlas bruker âconversion rightâ pĂ„ 50% av utestĂ„ende obligasjoner
- Atlas tar ut call-opsjonen pÄ MNOK 30 som Þker MCAP med nto kontant vederlag MNOK 27,6
- Emisjon mot spesialist investor mÄ ta hensyn til nye aksjer til Atlas for Ä opprettholde reell eierandel
Det som kanskje er mest interessante her er vurderinger av tilbudsplikt (Þnsker Atlas 100% kontroll, eller vil de sÞke Ä unngÄ et slikt scenario ved Ä dumpe aksjer i markedet over en lav sko), og verdien som en avtale mÄ ha for at Atlas skal tilfÞres aksjeverdier i CRNA minst tilsvarende egen kostpris pÄ konverterte obligasjoner+call opsjon, og hvordan vi kan forvente at Atlas vil reagere pÄ et mulig lynnedslag.
- f.eks mÄ avtalen ha en verdi pÄ minimum MNOK 83,3 dersom den er kommersiell (lisensiering eller lignende)
- f.eks mÄ avtalen ha en verdi pÄ minimum MNOK 116,6 ved rettet emisjon pÄ 40% til spesialist investor
Alt dette mest for min egen sjelefred, men kanskje interessant for andre ogsÄ. Har jeg gÄtt skoa av meg sÄ fÄr jeg sikkert beskjed om det.