Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Ja, det kom svar til slutt. Men det bare ikke preg av Ä svare pÄ alle spÞrsmÄlene - sÄ jeg har stilt oppfÞlgingsspÞrsmÄl

We are monitoring it and are aware there have been some days recently not trading within the agreed conditions. Due to our low trading volume, it is difficult for them to always stay within the limit. Nevertheless, we do notify them when we notice deviations and ask them to comply.

Stilte ogsÄ spÞrsmÄl om Atlas kan bruke dagene hvor de er i brudd nÄr de skal kalkulere WVAP. Fikk ikke svar pÄ det, sÄ har spurt pÄ nytt.

2 Likes

Klart det er lite volum,er jo L.G og E.W si oppgave og fÄ opp interesse og volum

1 Like

IOVaxis fortsatt i kĂž for vurdering:

image

1 Like

Absolutt! NÄ vil jeg nesten tro vi fÄr en uke uten Atlas om de valgte Ä ignorere bruddet og solgte siste rest pÄ torsdag. Om det skulle komme en konverteringsmelding de fÞrste ukedagene, sÄ gÄr det jo fort 4 - 5 dager fÞr de fÄr aksjene.

1 Like

Hvor de kan lÄne/shorte

1 Like

Kan ikke minnes Ă„ ha sett at det har skjedd?

1 Like

Nei, men det er tillatt. FÞlger ikke sÄ nÞye med, sÄ vet ikke om det har skjedd. Fikk smilefjes tilbake i svaret fra LG for min egen del nÄr jeg pÄpekte det Äpenbare bruddet de siste 22 dagene (pr aksjonÊrliste for noen dager siden). Greit nok at avviket ikke er mer enn +40K, men effekten er jo omtrent omvendt proporsjonalt for MCAP og mine verdier som aksjonÊr. At det ikke finnes effektive sanksjonsmidler er jo en skam. OgsÄ greit at avtalen er et alternativ til emisjon eller andre kapitalÞvelser som det ikke var mulig Ä gjennomfÞre ved Ärsskiftet 2022/2023, men det er tungt Ä innse at vi har blitt satt i en nÊrmest forsvarslÞs posisjon gjennom vilkÄrene i avtalen.

Tenk f.eks over at Atlas har stemmerett som aksjonÊr, og dessuten kan reservere seg retten til Ä konvertere 50% av utestÄende bonds (utbetalt / ikke konverterte obligasjoner) selv om CRNA ber om Ä gjÞre opp for seg. I tillegg sÄ har de ogsÄ fÄtt en call-opsjon pÄ MNOK 30 (pÄ ellers like vilkÄr som beskrevet i Bond Loan Agreement og Investment Agreement) som kan benyttes innen en periode pÄ 2 Är fra september/2023.

Om lynet slÄr ned med en eller flere avtaler sÄ kan Atlas bÄde kreve at 50% av utestÄende bonds konverteres (ca MNOK 20 pt), samt Ä kreve at det utstedes opp til MNOK 30 i nye obligasjoner. Naturlig nok sÄ bÞr avtalene som fÞlger med lynnedslaget vÊre av det romslige slaget dersom alle parter til slutt kan si seg fornÞyd med utfallet.

3 Likes

Nemlig. Og ingen effektive sanksjonsmidler.

2 Likes

Men vi sitter nÄ her pÄ arselet. Alle mann alle. SÄ takkes den som takkes bÞr. Vi burde (det er nok stemmer her inne) be om at det kalles inn til ekstraordinÊr generalforsamlig:

• kreve endringer i styresammensettingen
  • kreve reforhandling av avtalen med Atlas som gjelder stemmerett (evt endring i vedtektene)
  • kreve reforhandling av avtalen med Atlas som gjelder “Conversion Right”
1 Like

5 Likes

Var vi nÄ bare sÄ heldige at vi kunne plukke ONCOS ned fra hylla igjen. Den gang ei:

The loans from Business Finland were given so support the development for ONCOS-102. BF communicated that an essential requirement for waiving the loan is that the IP related to ONCSO-102 needs to be terminated. While we find this decision very unfortunate, we had to fulfill this requirement in order to get the loan waived, which at this stage, is very important. The IP is not transferred to any party, some will end soon, some later. Not terminating the IP would have had negative short-term financial consequences, 1) paying back installments of the debt with interest and 2) paying annual fees to maintain the patents which are high at this stage.

4 Likes

Bond Loan Agreement og Investment Agreement er tung materie, og dersom CRNA gjĂžr en avtale sĂ„ skjer det sannsynligvis direkte i Circio AB, ikke i mor. Men for Ă„ se pĂ„ hva slags konsekvenser en kommersiell avtale vil ha dersom Atlas velger Ă„ bruke bĂ„de sin “conversion right” og call-opsjon, sĂ„ kom jeg frem til fĂžlgende scenario ved ulike “equity stakes” til en mulig spesialist investor, eller ved en rendyrket kommersiell avtale. Alle alternativ er up front.

Det er noen grunnleggende forutsetninger her som kan diskuteres som sannsynlige eller ikke. Det er:

• Lynet slĂ„r ned, og vi vĂ„kner til avtale fĂžr my transje til Atlas
  • Atlas kan konvertere pĂ„ eksisterende vilkĂ„r
  • Avtalen er up-front og Ăžker dagens MCAP tilsvarende
  • Atlas bruker “conversion right” pĂ„ 50% av utestĂ„ende obligasjoner
  • Atlas tar ut call-opsjonen pĂ„ MNOK 30 som Ăžker MCAP med nto kontant vederlag MNOK 27,6
  • Emisjon mot spesialist investor mĂ„ ta hensyn til nye aksjer til Atlas for Ă„ opprettholde reell eierandel

Det som kanskje er mest interessante her er vurderinger av tilbudsplikt (Þnsker Atlas 100% kontroll, eller vil de sÞke Ä unngÄ et slikt scenario ved Ä dumpe aksjer i markedet over en lav sko), og verdien som en avtale mÄ ha for at Atlas skal tilfÞres aksjeverdier i CRNA minst tilsvarende egen kostpris pÄ konverterte obligasjoner+call opsjon, og hvordan vi kan forvente at Atlas vil reagere pÄ et mulig lynnedslag.

• f.eks mĂ„ avtalen ha en verdi pĂ„ minimum MNOK 83,3 dersom den er kommersiell (lisensiering eller lignende)
  • f.eks mĂ„ avtalen ha en verdi pĂ„ minimum MNOK 116,6 ved rettet emisjon pĂ„ 40% til spesialist investor

Alt dette mest for min egen sjelefred, men kanskje interessant for andre ogsÄ. Har jeg gÄtt skoa av meg sÄ fÄr jeg sikkert beskjed om det.

5 Likes

VĂ„r investigator fra Kansas om et annet studie PDAC

https://oncologytube.com/channel/ASCOGI/video/42626/epic-phase-2-results-enfortumab-vedotin-in-advanced-pancreatic-cancer

Hva, bedre enn cRNA ?

image

Bold statements.

Det er vi jo vant med. For vÄr del - vanligvis bare ull.

1 Like

ingen kurssoppgang nÄr Atlas er tom heller,nÄr vil vi hÞre fra E.W??

HĂžre hva ?

om alle dei avtalane han skal inngÄ i 24/25,forskningsresultat,finansieringslÞysing som utraderer Atlas

Slutt og mas :grinning: