Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

1,85% på dagen er bedre end forventet … takker for flaks på 0,60.

image

Major cancer centers in the US and Europe. Med andre ord ett eller flere missing links her pr april/2023 ? Oslo+Kansas er flertall, men det er neppe slik det skal leses :innocent:

Og ingen forbehold her om In Vivo data som EDW signaliserte på Radforsk 261. Fortsatt 1H-2023 som tidslinje.

3 Likes

Fikk du handlet litt idag Ruben?

Nei, har ikke handlet siden tidlig januar. Så i likhet med de fleste andre så er det mye rødt som preger, og har preget tilværelsen som T-aksjonær.

1 Like

Data var GODE NOK, men N (antall pasienter) var for lav.

1 Like

Aksjekursen er nå der den er, så kan jo du mene hva du vil. Selvsagt er potensialet enormt om de lykkes, men jeg mener fortsatt at det er liten grunn til optimisme så lenge de som sitter nærmest informasjon om selskapet ikke kjøper aksjer selv. Så får jo hver enkelt gjøre seg opp en mening.

CEO i Norcod kjøpte aksjer i eget selskap for 1 mnd siden til kurs 50 NOK pr aksje. I dag melder de at emisjon er gjennomført på 30 NOK, det vil si 40 % ned siden innsidekjøpet.

Ikke det at innsidekjøp ikke viser tro, men det kan også vise seg å være et blindspor, på godt eller vondt.

Se til Ultimo, CEO har kjøpt veldig mange ganger, det samme har nærstående av CEO.
Betyr det at man kan låne opp til pipa og kjøp Ultimo med trygghet om at dette kan bare få et utfall?

Det er faktisk ulik risikovilje blant innsiderne, det må man bare akseptere.

5 Likes

Drøyt med risiko når PSUer er dyrere enn kursen og 3mill i årslønn, hvor 1/3 del er bonus :clap:

1 Like

Tror at det er en unik mulighet til å tjene mye penger på kursen som er om dagen. Jeg fyller på litt nu og da. Har stor tro på at det kommer gode nyheter i år som setter denne raketten i gang. Her er det bare å finne fram solbrillene :sunglasses::ok_hand:

5 Likes

ja jeg trodde lenge at kanskje feilen for targovax sin del var at de manglet noen større på eiersiden som holdt seg unna salgsknappen og var med hele veien, slik som i Ultimo, bergenbio osv… men for bgbio så havnet de i grøfta selv om så ingen garanti for dette heller. Det er flere faktorer som spiller inn, Mohn har ikke uendelig med midler han kan pøse inn heller på stadig lavere kurser, men en kan jo tenke hvor de hadde vært uten han, kanskje under krona per nå. Tror om man kjøper Targovax nå at man handler for å ha et grunnlag for crna deal om et år eller så, at vi da kan “terminere” atlas avtalen å komme tilbake til start for å si det slik. frem til crna deal er det bare å holde seg i “live” med pengene fra Atlas.

4 Likes

Selskapet og ledelsen kan jo holde seg i livet med pengene fra Atlas.

Men et dødsspirallån er nettop det, -døden for eksiterende aksjonærer.

2 Likes

ja Erik var jo klar på det fra første stund, atlas skal kun tjene penger på dette så de kommer selge rubbel og bit av transjene hver gang de har mulighet i så måte “etter avtalen om hva de har lov å lempe ut over en gitt periode” Om ingen tar imot dette underveis går det nedover for aksjonærene. selskapet overlever nok og de har sikkert en prat med atlas om at de ikke må ned til pålydende der juridiske ting kan velte selskapet.

Om de allerede har begynt å selge så er vel det logisk i forhold til nedgangen denne uken, om de ikke har begynt og det er andre aksjonærer som prøver komme de i forskudd så kan det fort bli verre hvis vi ikke har sett nedsalg ennå av første konvertering.

2 Likes

Det er fortsatt mulig at “Kjerne-IP+In Vivo data” holder ubehaget forbundet med Atlas på armlengdes avstand på kort sikt, eller i beste fall parkerer pinen på sidelinja. Selskapet skal i teorien ha et handlingsrom frem til slutten av Q3 før neste transje må inn i kassa.

Tror heller ikke innsidekjøp betyr all verden. Bør i så fall skje regelmessig over lang tid, og har vel også mye større betydning i selskap med substans og inntjening som åpenbart er feil priset. Det er imidlertid mye verre å akseptere pakken med PSU+lønnsnivå+incentiver som man tillater seg å dele ut, og som aksjonærene samtykker i uten tegn til høylytte protester.

2 Likes

Hva får deg i såfall til å tro at aksjonærene skal endre atferd?

Ned 40% siden avtalen om dødsspirallånet, selskapet svarer med å ha halvårsrapporter istedenfor kvartalsrapporter. Bonuser (!!!) blir ødslet utover ledelsen.

2 Likes

Vel, noen slapp bermen inn i selskapet. Men selvfølgelig så er det retail som sitter med skjegget i postkassa sin skyld at MCAP knapt har luft igjen i ballongen.

What about this and that? :man_shrugging:t3:

Det blir ganske usaklig å si at selskapet svarer på kursnedgangen med å gå for halvårsrapportering. Ingen sammenheng over hodet.

Det er forresten flere år siden det har vært et krav til kvartalsrapportering, og det krever faktisk litt innsats og penger å lage disse rapportene. Targo har blitt et lite selskap og jeg synes det er helt ok. De vil uansett oppdatere markedet på viktige eventer av finansiell, kommersiell eller medisinsk karakter. Dog uten komplett rapport.

Skal jeg være ekstra kritisk så kan man hevde det er for å slippe ubehagelige spørsmål for åpen mic, men det blir ganske spekulativt.

For øvrig er jeg helt enig i at hvis de hadde reell tro på circRNA deal i løpet av året så burde de kjørt emi på kurs 1,5 når de kunne.

Antakelig var de for trege og kapitalmarkedet tørket inn før de fikk ut fingeren.

Enig med Boms der om at de burde kjørt emi i stedet for Atlas.

3 Likes

Slik jeg ser det er det spot on, fint å slippe ubehagelige spørsmål for ledelsen.

Jeg tipper 95% av aksjonærene hadde foretrukket kvartalsvise oppdateringer. Lederlønninger og bonuser er jo rause, mens eierene står med lua i hånda og blir oppdater sjeldnere enn tidligere. Helt utrolig.

Jeg tenker at dødsspirallånet blir banen til dagens aksjonærer.

1 Like

Kan du gi oss din definisjon på dødsspirallån med tilhørende begrunnelse for relevansen for Targo? Greit å få det en gang for alle, så kan vi enten begynne å bruke denne betegnelsen alle sammen, ellers kan vi kanskje slutte helt med det.

2 Likes

Ja, kort oppsummert:

  1. Låneavtale som gruser dagens aksjonærer. :white_check_mark:

  2. Selskapene inngår slike avtaler fordi de ikke har noen andre alternativer. :white_check_mark:

  3. Det holder selskapet flytende mens man håper på et mirakel, ledelse og styret beholder sine jobber en stund til. :white_check_mark:

2 Likes

Det var en underlig definisjon, men da har vi det i hvert fall klart for oss hva du mener med det.

Hvorfor jeg mener det IKKE kvalifiserer til denne betegnelsen er begrensingene som ligger i Targo sin avtale mtp shortsalg og volumbegrenset nedsalg. Man skulle ønsket seg fixed conversion price, da hadde vi unngått alt dette styret.

Sammenligner man med Element, Lavo og Induct og man ikke klarer å skille disse selskapenes avtale (og ikke minst ledelse og produkt) fra Targo så må man gjøre hjemmeleksa på nytt. Det er «ikke bestått».

Så langt er det aksjonærene og ikke finansieringsløsningen som dreper kursen. Godt hjulpet av dommedagsskribentene.

6 Likes