Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Jeg kan overta det nicket hvis din profeti går i oppfyllelse. Da feiler nemlig INITIUM stort. :exploding_head:

Det blir spennende å se. Også skjer ting litt parallelt fremover, så det er gøy.

Jeg får ikke sove når jeg tenker på skatteposisjonen i denne aksjen. For en bonus.

1 Like

Det er lov å drømme.

1 BNOK modsvarer kurs 129,- eller 4,33 før recerse split. Hvis teknologien er så potent som Wiklund forsøger at signalere, burde ledelsen være i stand til at lave en aftale på mindst det halve for aktionærerne, når ledelse og Atlas har taget sin del af kagen.

Der forsvant nok dessverre mye med tapet av ONCOS og den stengte døra i Suomi. Det vi sitter igjen med pr 01.01.2023 er MNOK 535 i fremførbare skattefordeler for ASA+AB. I tillegg kommer endringer i skattemessige posisjoner for 2023.

Du skal få lov til å være skeptisk og vinkle negativt, men her blander du kortene? Innskuddene beholdes uavhengig og knyttes ikke direkte opp i mot noe eiendel. Selv om eiendeler justeres i verdi i regnskapet, så får man ikke endret innskutt kapital.

1 Like

Her tror jeg nok at vi misforstår hverandre. Innbetalt overkurs på MRD 1,2 kan selvfølgelig betales tilbake om vi noen gang kommer til å bade i cash. Trodde vi snakket om fremførbare skatteposisjoner denne gangen.

3 Likes

Slurvete formulert av meg, men om du ser på artikkelen først…

Skjønner ikke helt hva du sikter til. Problemet hans er kjøp av et selskap med betydelig innbetalt kapital, og da blir gjerne spørsmålet fra skatteetaten om tilbakebetaling i de påfølgende årene kan regnes som SKM kontinuitet, eller om kjøpet kun var skattemessig motivert. Det er ikke et tema for CRNA som står i et uendret skattekonsern. Dog med avgang av OY og skattefordelene som går tapt fra den finske virksomheten som legges ned i 2024.

Men for all del. Her er det mye positivt som kan skje til fordel for tålmodige sjeler dersom pengene renner inn.

Vår Investigator. Ferske saker

https://www.medicalnewsnetwork.org/NewsNetwork/DocTalk/M/Morning%20Medical%20Update%20Tuesday%202-13-24

5 Likes

En historie og refleksjoner om rare diseases/genterapi

image

1 Like

IND Kina. Ny status pr 22. februar :

  • “Pharmacology and toxicology”, vurderingen er avsluttet
  • “Clinical”, vurderingen er avsluttet
  • “Pharmacy”, vurderingen er avsluttet
  • “Statistics”, ikke startet nr 7 i køen
  • “Clinical pharmacology”, ikke startet nr 7 i køen
  • “Compliance”, ikke startet nr 7 i køen

Review perioden utløper sånn ca 14/3 etter mine ringe beregninger. Men vi nærmer oss ja.

6 Likes

Neoregen

Lett å glemme samarbeidspartnerne. Forsvinner jo vanligvis uten at vi hører noe mer.

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsmaterialslett.3c00886

Om det er noen relevans mellom dette og samarbeidet med CRNA, så ligger det vel i dette utsagnet fra abstraktet:

We envision that stimuli-responsive hybrid materials for carrying bioactive proteins will help with the development of controlled delivery systems for biomedical and cosmeceutical applications.

2 Likes

Noko som er verre enn å vere Circio aksjonær for tida, ein dag på IKEA Leangen med kone og 2 døttre

5 Likes

Men IKEA er bedre der blir penga borte men du får i gjenn noe.:wink:

Så lite interesse og så utbomba kurs.Aksjen snart ikkje verdt meir enn kontor rekvisitan i firmaet er

Ja, det burde du vite etter en dag på IKEA ? :shopping_cart: :grinning:

1 Like

Men det er plagsomt stille nå ja. Alle sitter og venter på IND Kina. Tror neppe selskapet gjør noe vesen av seg før søknad/opsjon er opp og avgjort. Fortrinnsvis sammen med In Vivo data. Det kan jo bli en bra cocktail. Med positivt eller negativt fortegn.

1 Like

er no ikkje i tvil kva markedet trur,er jo prisa til fullstendig fiasko på alle områder

Yepp, det er jo det selskapet faktisk er pr dato.

2 Likes