Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Husker jeg rett, at det var Torbjørn Furuseth som holdt på med IOVaxis i sin tid?

Ev to gode nyheter på kort tid på han nå da
https://www.dn.no/teknologi/teknologi/kunstig-intelligens/domore-diagnostics/norsk-ki-selskap-far-eu-stotte-jakter-investorer/2-1-1606671

1 Like

skal vi håpe på litt interesse i dag med og videre opp??

1 Like

Mitt stalltips. Jevnt avtakende kursutvikling frem til melding om opsjon, og i mens kommer det flere konverteringer fra Atlas. Redeye på torsdag er lukket, så ikke sikkert vi får snappet opp mye derfra dersom ingen her inne faktisk er til stede og kan dele ?

1 Like

Litt synd at den er lukket ja! Får håpe det kommer noe til oss andre i etterkant. Hvis noen bor i nærheten så har jeg en invitasjon de kan bruke :sweat_smile:

4 Likes

Må komme nokre kjøpera no så vi får litt fart

2 Likes

Ikke noe nytt under solen når det gjelder Trvx/Crna …

Ser ut som det er litt mer på kjøpersiden, men legger seg lavt. Det lempes ikke ut over en lav sko hvertfall

1 Like

Etter mange, mange, mange år i Targovax/Circio, så klarte jeg jaggu å få FOMO i dag igjen. Nok en gang!
Handlet 5.000 aksjer et godt stykke opp på 7-tallet.
The monkey never learns! :see_no_evil:

2 Likes

Tippa close over 7 i dag også

3 Likes

Status Atlas pr i dag (etter mine beregninger)

6 Likes

Er det riktig forstått at viss Circio har/får cash kan dei kjøpe ut eksisterende bonds til 8% rente/overkurs?

2 Likes

4 Likes

Atlas gir nok neppe slipp på call-opsjonen om selskapet kan innfri, og har dessuten en “conversion right” tilsvarende 50% av pålydende på utstedte (ikke konverterte) obligasjoner. I bunn og grunn en nærmest ubegrenset legal rett til å ta et skikkelig jafs av selskapet.

1 Like

Det ovenfor forklarer kanskje det du lurer på ? Call-opsjonen er på MNOK 25 eller 30. Husker ikke i farten.

1 Like

30 mnok

1 Like

Atlas har en “Call Option” på 30MNOK fra fjor høst som har varighet på 2 år. Den kan de selv velge når/om de vil benytte. Dersom Circio også velger å avslutte avtalen og kjøpe tilbake bonds, så kan Atlas velge å konvertere 50% av de tilbakekalte bondene.

Så er vel også spørsmålet om Atlas vil komme i en situasjon hvor de har budplikt på selskapet?

1 Like

Den honningkrukka er dyp. Så hvem vet. Men muligheten er der ja, om de ønsker det, og som selskapets representanter forsøker å bagatellisere.

1 Like

Men vi får heller håpe at vi kan få en gradvis øking av selskapsverdi, slik at vi ikke havner i en situasjon hvor Atlas kan konvertere på veldig lav kurs.

1 Like

Vil jo alltid være en lag her om lynet slår ned og kursen går 1.000%. Så Atlas som “problem” må/og vil sannsynligvis løses på kammerset. Får vi håpe.

2 Likes

(4) Tilbudsprisen skal være minst like høy som det høyeste vederlag tilbyderen har betalt eller avtalt i perioden 6 måneder før tilbudsplikten inntrådte. Departementet kan i forskrift gi regler om tilbudsprisen, herunder regler om at tilbudsmyndigheten etter nærmere angitte vilkår kan endre prisen som følger av første punktum. Dersom det er klart at markedskursen når tilbudsplikten inntrer er høyere enn den pris som følger av første punktum, skal tilbudsprisen være minst like høy som markedskursen.

2 Likes