Med deal av en slik stÞrrelse sÄ er det noen som stikker av med equity i AB`et, og som nÞdvendigvis vil ha interesse av Ä finne en lÞsning med Atlas. Tror jeg.
Alt vil jo avhenge av hvilket utgangspunkt du starter med. Om du tror CRNA er verdsatt til 7 kroner i det en partneravtale inntreffer - sÄ vil Atlas selvfÞlgelig kunne kapitalisere godt! Men sÄ er ogsÄ spÞrsmÄlet; Si at de fÄr en avtale pÄ 600MNOK og CRNA verdsettes til 200-300MNOK. Du vil da har god tid til Ä selge deg ut med god fortjeneste fÞr Atlas fÄr utlevert sine aksjer.
Ta sÄ et annet scenario; IOVaxis opsjonen gÄr i mÄl og selskapet viser til data fÞr en partneravtale. Dersom man da tror at det vil pÄvirke selskapsverdien og handelsvolumet positivt, sÄ er det vel ogsÄ sannsynlig at Atlas vil selge seg gradvis ut og forhÄpentligvis mÄ konvertere pÄ hÞyere kurser.
Og ledelsen skulle ha seg frabedt at noen omtalte dette som et âdĂždsspirallĂ„nâ, sĂ„ man fĂ„r vel da kalle det ett âdet-er-ikke-mye-oppside-igjen til-deg-her-lĂ„nâ
Man mÄ jo ogsÄ spÞrre seg hvor mye oppside man behÞver for Ä gÄ inn i ett case. Dersom man bruker Nordpolen sitt utgangspunkt i selskapsverdi pÄ 600MNOK og dobler antall aksjer. Da sitter man igjen med omtrent 42 kroner per aksje. Dersom man i dag kan kjÞpe dem for 7 kroner, sÄ syntes hvert fall jeg det er litt oppside igjen.
Dette er faktisk misvisende. Laveste av MNOK 2,7 eller 10% av utestÄende. 10% av utestÄende i dag tilsvarer ca MNOK 4,2.
Det at omsetningen dÞde er jo ganske forutsigbart nÄr man vet at fÄr hver gang man kjÞper aksjer i markedet sÄ Äpner man opp for at Atlas lemper ut nye aksjer. Det er jo i praksis en daglig emisjon av aksjer.
Skal forsÞke Ä ikke klage sÄ mye, synes bare det er synd det har endt pÄ den mÄten og jeg tror det var andre bedre lÞsninger selv om de pÄ det tidspunktet hadde vÊrt tÞffe Ä svelge.
Det mest Þdeleggende har nok vÊrt tidsaspektet. Vurderingen av fremdrift pÄ tampen av november-2022 nÄr term-sheet ble signert var nok mye mer optimistisk enn der vi faktisk stÄr pr i dag. Og dessuten. Jeg mistenker at Agenus-studiet ikke kapitulerte over natta, og at det ikke var mulig Ä gÄ til markedet i en ordinÊr emisjon uten at den katta ble sluppet ut av sekken. SÄ fantes det egentlig noen andre alternativ enn det vi har fÄtt ?
Opp 15% siste uke og 5% siste mÄned mÄ jo vÊre bra.
Dommedag for noen.
For andre er det nÄ moroa begynner !
AksjonĂŠr fra 2016
Det vet man jo strengt tatt ikke fĂžr âcall optionâ utĂžvesâŠ
For de som har vÊrt med lenge er det en mager trÞst, men for all del jeg hÄper Circio lykkes en vakker dag. Men her er historien og da hadde vel kursen halvert seg fra emisjonen som var ett Är fÞr bÞrsnoteringen:
Har ikkje vore med sÄ lenge har ett snitt pÄ ca 10 kr,ser utfordringa med Atlas men har i det siste blitt meir optimist mtp utfallet her
Verdsatt til 50 mill ,Bergenbio for Ă„ nevne et biotek selskap 570 mill
Verdsettelsen av selskapet er vel lik; MCap av selskapets aksjer + gjeld = EV eller selskapsverdi om du vil.
BGBIO har meg bekjent ingen gjeld, sÄ en litt haltende sammenligning selv om jeg ogsÄ ser at det er potensiale for en %-vis stor oppgang i CRNA sin EV.
Om vi for Ä gjÞre det enkelt, og forutsetter at IOVaxis bruker opsjonen, sÄ er cRNA-teknologien + annen oppside pÄ TG pr i dag verdsatt til MNOK 62. Det er jo ikke mye mer enn 2-3 X faktiske IP-kostnader. Tryller CRNA frem en killer-app fra den plattformen, sÄ blir avkastningen pÄ inngang under 7 blank av det stive slaget.
Vi fÄr lene oss pÄ det som er med oss. Biologien her vil ha frokost.
Konjakken var god,i morgon er det ny dag og ny nÄde.MÄtte kineserane fÄ sendt sjekken
Undrer det jer ikke, at checken ikke allerede er sendt? Hvorfor vente, nĂ„r nu godkendelsen er givet efter ca. 3 Ă„rs ventetid? Det bekymrer mig mĂ„ jeg indrĂžmmeâŠ.
Jo, det er et betimelig spÞrsmÄl! La oss hÄpe avklaringen kommer snart
Antakelig ikke IOVaxis sin beslutning alene. Hvor kommer adjuvant og/eller CPI fra ?
En trist dag for norsk bio med PE not met i Ultimo. Det paradoksale og nÊrmest utenkelige for veldig mange, er jo at nÄ kan CRNA bli stÄende igjen alene i sola og skinne. SelvfÞlgelig forutsatt a, b, c und so weiter. FÄr vel en trÞkk i dag vi ogsÄ da antakelig.