Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Takk, må vel være ærlige om at dette ikke synes å gå veien, selskapet vårt er tyst, IOvaxis har ikke tatt opsjonen som har ligget der innenfor avtale vilkårene - LG har virket positiv helt til det siste, men er dette nok et spill for galleriet - ‘we want great news, not good news’ - hva skjer - ikke vet jeg, tar meg et tebrød :rofl:, nei, tar meg en stor BIT bolle :laughing:

1 Like

Tidsfristen er for IOVaxis å varsle Circio om utøvelse, ikke for når børsmelding skal sendes ut… Dessuten er det ikke uvanlig i slike tilfeller at motparten forespør om tillegg i avtalen som f. eks. økt geografiske områder eller andre endringer som kan være vinn-vinn, ettersom mye kan endret seg i mellomtiden, og i så fall så må nye detaljer på plass før børsmelding sendes ut.

3 Likes

Ta dere et tebrød og slapp av, sier ChatGPT: Flexibility :
While deadlines are important, there is often a degree of flexibility in meeting them. Chinese business partners may prioritize maintaining good relationships and harmony over strictly adhering to deadlines. This doesn’t mean that deadlines are disregarded, but rather that there may be a willingness to adjust them if necessary.

1 Like

de har vel vært pliktig å melde så snart som mulig om det kom en utøvelse, den virker ikke å ha kommet

Hvilken vei høna sparker er ikke godt å vite. Tilbakemeldingen har vært at det er aktiv dialog, og med dette som bakteppe blir det vanskelig å melde noe som helst. At dette går over fristen er ikke overraskende. Sluttresultatet veit vi bare ikke.

1 Like

Har fått svar fra EDW i dag at det var pågående dialog med IOVaxis. Har stilt oppfølgingsspørsmål om det er som et resultat av endringer i opprinnelig avtale eller om det fremdeles står seg slik selskapet tidligere har meldt - men jeg tror neppe det spørsmålet blir besvart.

Snakket for øvrig med han for knappe 2 uker siden og da nevnte han at han ikke ble overrasket om det gikk utover deadline på 14 dager. Kinesiske aktører hadde, som påpekt over her, et litt annet forhold til tidsfrister.

8 Likes

LG åpner kjeften kl 16:00 i dag CET. Er det lagt opp til at skal få lov til å sole seg i glansen ? Blir jo særdeles dumt okkesom om det meldes nei til opsjonen både før og etter at kjeften står på vid gap.

4 Likes

Lurer på kvifor Atlas iķkje konverterer en ny transje??

1 Like

Det har jeg tenkt på også. Mulig det kommer snart?

Atlas hadde 100k og Radforsk 42k på sist liste. Har gått omtrent 150k aksjer siden da? Er jo hele veien andre som også selger mindre posisjoner, så vil tippe Radforsk eller tomme og Atlas sitter med noen titalls tusen?

2 Likes

Strategisk likvidering av posisjonen i det som kan vise seg å være det absolutt fremste som har kommet ut av norsk biotek. Merkelig avgjørelse, som bare stiller seg i rekken. Her har man i mine øyne fullstendig mistet gangsynet og tar avgjørelser og kommer med uttalelser, som minner mest om en gjennomsnittlig bruker på Hegnar forum.

PS. Fikk plutselig dårlig samvittighet for sammenligningen på forumdeltagerenes vegne

5 Likes

Det er vel slik at:

Sitter de over godmelding har de mange dager å kjøpe til “gammel” pris.

Kommer det ingen godmelding får de aksjene enda billigere, lenger nede i gata

2 Likes

Hadde dialogen vært avsluttet (og uten avtale) burde det vært meldt nå.

Tror @sjog kan være på sporet. Det forhandles videre. Håper vi slipper en situasjon der Crna må gi og gi, men at partene klarer å lage en balansert avtale.

1 Like

Alle tenker mest i negativ retning og det er vel mest nærliggende mtp trackreckord til Circio, men et det helt utenkelig at det drøyer pga noko positivt??

5 Likes

Skulle det være mer positivt enn den forventede avtalen, så ler jeg godt. Jeg tror LG passer Kineserne veldig godt i forhandlinger. Rolig type sier de som kjenner ham.

Så har han jo skaffet salg på 10mill og strøket 60mill i gjeld. Det er jo ikke så gæli det.

Tenker vi salg av hele TG?

4 Likes

… har været fremsat som potentiel mulighed, hvilket objektivt set også vil reducere/eliminere samtlige risici til IOVaxis forventede kliniske studier. Det ville være vildt, hvis tilfældet, men tænker umiddelbart vi ser en slags aftale der modsvarer blandede nødder.

1 Like

Salg av hele TG ville være bra. Bedre med noe penger nå enn mulige men usikre større beløp senere.

Bedre med en fugl i hånden osv :wink:

2 Likes

Husk at Radforsk skal investere i selskaper som jobber med kreft, og nå er vel circRNA satsningen rettet mot andre sykdommer.
Ellers har jo Radforsk tapt enorme summer målt i markedsverdi i det siste og har nok også sine regninger de skal betale.

1 Like

Merkelig valg da å dumpe f.eks alle Photocure aksjer

1 Like

De skal vel også være i tidlig fase :man_shrugging:

1 Like