Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Har rent noe vann i sjøen siden den gang.

Takker :+1:

Med bare et lite beløp fra Iovaxis nå må de vel hente ut mer penger fra Atlas utover våren og sommeren?

1 Like

Det er det som er fryktelig dumt når vi trodde hele summen skulle komme asap og gi litt grace periode for selskapet uten den klamme atlas hånden over oss.

1 Like

Vel - det er vel en realitet at Atlas avtalen har fått selskapet til å overleve. Uten den hadde vel alt vært tapt slik verden har vært de siste årene. Er det riktig å kritisere ledelsen for den når det ikke var andre alternativ? Hubro konka det har ikke C gjort.

Hvor lenge kan de kjøre på Atlas? Ett år til? Lengre?

1 Like

Avtalen kunne vært fin om selskapet hadde innsett at de også hadde en jobb å gjøre når det gjelder interesse.

Jeg tror de kan kjøre det ganske langt på Atlas om det er det de ønsker. Oxurion NV og TME Pharma har finansiert seg på Atlas og tilsvarende i årevis. Hvilke vilkår disse nå sitter med kjenner jeg ikke til.

2 Likes

Ja sikkert riktig men de har lagt nye strategier og jobba med dem men rent kortsiktig hadde nyheten i dag ingen betydning vil jeg tro.

Merkelig at det som kanskje er det mest spennende selskapet i bransjen her til lands har aksjonærer som bekymrer seg for at kursen er høy på en MCAP som vi har nå.

Det er som andre har påpekt trenden som ødelegger, ikke det grunnleggende. Hva vil folk ha?? Det lurer jeg på. Nykode er jo et alternativ. Men med dertil prising og en lengre og mer konvolutert vei fremover.

Tror nok noe skyldes at investorer har tenkt at her tar ting tid så de avventer i stedet for å sitte med cash død i denne nå.

1 Like

Har vært lurt det…

Nyheten i dag var jo av massiv betydning og kunne gitt arbeidsro i mange måneder.

Tror nok noe skyldes at investorer har tenkt at her tar ting tid så de avventer i stedet for å sitte med cash død i denne nå.

Og det er gjerne et resultat av total mangel på kommunikasjon fra selskapet?

2 Likes

Kanskje finnes det en skjult perle i dette caset som markedet ser forbi ref dårlig kommunikasjon, fravær av innsidekjøp og null bjellesauer?

Det har ikke vært en vinneroppskrift eller safety guard at et biotek har mcap på milliarder, åpent positiv ledelse med commitment / synlig tryne i media og en flokk med kjendisinvestorer som skal gjøre kule på lotto.

I det minste er i alle full failure priset inn her. Det trenger ikke være det verste utgangspunktet når sluttregningen skal gjøres opp.

9 Likes

Det som er det store problemet er jo at Atlas kan la kursen gå i flere dager også konvertere for så å dumpe alt i markedet. Det hindrer nok mange i å ønske å røre selskapet. Når ledelsen gang på gang mislykkes i det meste av det de prøver på, så gjør ikke det selskapet noe mer interessant.

Hadde jeg ikke vært så mye i minus og bestemt meg for å binde meg fast i masta med resten i et ørlite håp om at de skal gjøre noe så kursen og interessen øker så hadde jeg solgt meg ut for lenge siden.

At ledelsen og flere ansatte i dette selskapet kan heve så mye lønn og bonuser uten å generere noe aksjonærverdier er for meg et gigantisk mysterium.

1 Like

ble d ikke nevnt her noe data i April?

får gi d noen uker til så kan d kanskje bli veldig bra… kanskje :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

1 Like

Jeg har kanskje gått glipp av noe, men her har vel CRNA bare gitt ved reforhandlingene og ikke fått noe tilbake.

I bransjer og tider hvor det eer dyrt å være fattig burde jo CRNA kunne klart å få til en deal som også ga noe mer enn at motparten fikk 6 mnd utsettelse på 90 % av avtalesummen? CRNA betaler jo blodpenger til Atlas for å drifte selskapet i disse månedene :man_shrugging:

2 Likes

At ledelsen og flere ansatte i dette selskapet kan heve så mye lønn og bonuser uten å generere noe aksjonærverdier er for meg et gigantisk mysterium.

Det kan jo hende det blir skapt verdier som vi bare ikke kjenner til. Men dette lønn og bonus maset. Dersom man sammenligner med andre Biotech selskaper så tror jeg faktisk de havner ganske langt nede. Dersom lønnen skal være proporsjonal med selskapsverdi så er det vel andre kandidater som burde få lønnskutt før denne gjengen (som for øvrig allerede har tatt lønnskutt. Har du sett andre gjøre det?)

2 Likes

Mulig de havner langt nede i forhold til andre selskaper, men det endrer ikke min mening om at de drar altfor mye ut av selskapet i lønnskostnader i forhold til hva de leverer. Når de i tillegg har avtale om å få 10% av selskapet i nye aksjer om det blir en suksess så er det enda mer ulempe for nåværende aksjonærer. Da kunne lønna vært lavere og de kunne fått et par prosent mer ved evt suksess.

1 Like

Dette minner jo litt om Lotto dette?

Det blir faen meg ikke mer S&M enn det her! :joy:

Åh altså, det er bare så tydeligt at flere herinde har solgt på dagens melding og nu afventer lavere indgang. Det bliver interessant at se, hvad aktionærlisten melder om ændringer fredag.

Skal lige minde ovenstående tidligere aktionærer om at volumen på hhv. tidligere melding om udnyttelse af option samt dagens ditto vedr. betalingsordningen repræsenterer højeste niveauer i de seneste 3 måneder; ergo, nogen sælger, andre køber.

Det ville være rart, hvis de seneste ugers relativt positive sentiment kunne være medvirkende til at få renset ud blandt øretrillerne.

April er rundt om hjørnet og ifølge selskabet bliver der snart præsenteret yderligere data på circRNA.

4 Likes

Blir spennande å sjå kva ledelsen skal eventuelt drage opp av hatten i April,sendte en relativ krass og muligens overilt mail til E.W og L.G I går.Eg venter til ut April,er tross alt inne for CRNA.
Håper 10 mill dollar også blir betalt da I September

.

1 Like