… der er dialog omkring lock-up af aktier for en række større aktionærer, herunder Atlas og potentielle garantister, hvilket vidner om en slags awareness omkring nødvendigheden af en række stærke signaler til markedet og de eksisterende investorer om at man søger en løsning, hvor der ikke umiddelbart bliver det sædvanlige salgspres (fra denne gruppe af investorerne, naturligvis).
Jeg vil umiddelbart mene at en lock-up af aktier til ledelse og de største deltagere vil være et stærkt signal, der burde give flere anledning til at deltage i emien.
Jeg har ingen yderligere indsigt end dette, men brugte anledningen til at formulere svært streng kritik af ledelsens manglende evne til at levere på aftaler, herunder en fuldstændig mangel på forståelsen for aktionærernes situation og kontinuérlige support (dvs. samle Atlas’ aktier op i markedet).
Afslutningsvis formidlede jeg mine tanker rundt ledelsens krav på at tage 10% af selskabets værdi ved et salg, der sammen med Atlas efterlader aktionærerne med ca. 60% af værdierne; jeg gjorde opmærksom på at markedet ville tage svært godt imod et signal fra ledelsen, hvor man ændrede bonusordningen til at reflektere 10% af dagens MCAP - og ikke 10% af evalueringen inden salg af selskabet.
Måske giver det bedre mening at diskutere forslag, der kan hjælpe til at aktionærerne, der tydeligvis hár tro på det kliniske, ønsker at tegne sin del og blive med videre i et selskab, hvor ledelsen kæmper med at ryste historikken af sig.