Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Kan de få kreditt med de to avtalene liggende? Er det noe de kan spørre aksjonærene om å garantere for??

Håper virkelig Lubor er på jobb og sikrer runway til September, uten Atlas transje.Rekner med vi får svar i April

2 Likes

“10 mill USD related to clinical development” gjelder nok hele utviklingsløpet, så det er nok de 2,7 mill vi kan regne med/håpe på i september. Med historikken vi har med utsettelser fra Iovaxis sin side håper jeg ledelsen har en plan B så ikke Atlas sin klamme hånd fortsatt skal ligge over oss der neste halvåret. Jeg tror ikke noen vil låne ut penger mot den “sikkerheten” denne fordringen representerer.

2 Likes

Hvor mye tror dere Circio ville ha vært verdt i dag dersom selskapet hadde hatt MNOK 100 i cash?

Hvorfor spekulere i det?
Blir jo bare ønsketenkning

Du synes det ikke er interessant å spekulere i hvilke verdier som kan ligge i selskapet gitt finansiering av runway? Jeg synes det er interessant for selskapet har faktisk finansiering, som hadde vært helt OK gitt en høyere kurs.

1 Like

Ok. Hva vil det koste Circio å faktisk få de 100mnok i kapital?

Tenker du emisjon på 2 x dagens MCAP, mer dødsspirallån eller en usannsynlig avtale ut av det blå?

Blir liksom litt naivt å kun spekulere i den ene siden av det å ha finansiering uten å samtidig skulle se på hvordan denne er oppnådd.

Selskapet fikk finansiering på MNOK 300. Hadde kursen vært høyere hadde vi ikke hatt denne diskusjonen. Jeg synes derfor ikke det er naivt å spekulere i hva TG og cRNA-plattformen kan være verdt isolert sett.

1 Like

Eh. Atlasfinansieringen har jo vært en katastrofe for aksjonærene.
Hvis den er et mål på hva C er verdt med 100mnok til anskaffet til like betingelser så tipper jeg MCAP vil være lavere enn idag.

Det har aksjonærene klart fint selv ved å la egoismen regjere

1 Like

Egoismen er kapitalismens grunnpilar, så vi burde ikke være overrasket.

Mekanismene fungerer jo slik at når alle er egoister får man balanse i markedene.

Supply & demand :+1::blush:

2 Likes

Helt enig

Så du tror det er aksjonærene sin feil at kursen er rævkjørt?

Nevn gjerne en ting dagens ledelsen har levert på, bortsett fra å sko seg bonuser mens finansieringen løper videre som et dødsspirallån.

Det var mange i tråden her og flere finans medier som kalte denne finansieringen et dødsspirallån. Det at du mener det er noe annet kaller jeg fornektelse av virkeligheten.

1 Like

Jeg synes det er merkelig å legge skylden på aksjonærene.

Atlas avtalen er jo en klamp om foten for selskapet som vil spise mye av oppsiden.

Man kan jo lage et regnestykke på hva som ville skjedd om det kom en stor vennlig investor som ville skyte inn 100 - 200 mill i selskapet til dagens kurs på ca 6,50. Se så på hvor mange nye aksjer ville ikke Atlas da kunne konvertere også har de vel ytterligere rettigheter som det @nordpolen beskrev i et innlegg tidligere.

4 Likes

Vi har kranglet om dette før, men det var mekanismer i avtalen som skilte dette vesentlig fra dødsspirallån vi har sett tidligere.

Det er meget overfladisk og overforenklet å generalisere med et slikt begrep.

Men; skal det fungere må selskapet levere løpende verdiskapning som gjør at kjøpsinteressen holdes på et visst nivå, så det som i praksis er en løpende emisjon mer enn et dødsspirallån dekkes opp i markedet.

Jeg mener det er her det svikter og det medfører naturligvis at det konverteres på stadig lavere kurser.

Igjen, hadde vært bedre med en emisjon på 50 % rabatt enn denne årelatingen vi nå er vitne til.

Men igjen, hadde selskapet levert resultater som lovet ville det ikke blitt årelating.

4 Likes

Jeg vil kanskje kalle det ansvar. Nå svarte @nordpolen godt for meg, men det er klart at ansvaret ligger hos selskapet også. Utgangspunktet for avtalen med news-flow som ble positivt mottatt kunne dette blitt helt greit.

Så er det vel dårlig mottakelse uansett hva selskapet melder, så hvor ligger forventningene egentlig hos aksjonærene? Og forståelsen for hva dette er hvor god er den? Jo mindre den er jo mer tillit kreves det. Så kommer problemet med å ekstrapolering av kunnskap på andre fagområder som finans og/eller andre matematiske og naturvitenskapelige grener som da legges til grunn for hvilke vurderinger man gjør. Eller om andre kjendiser har valgt å la seg forføre av et selskaps narrativ. Da kan man fort sitte på en klinisk irrelevant hest.

Fordelen til circio er teknologien. Bakdelen er teknologien. Ved neste oppdatering vil vi kanskje lettere kunne se konturene av hva som er i vente. Og så er det sånn at vi er ikke ferdig utviklet her og dermed må man ta høyde for feiltrinn, og heller se på problemløsningsevnen, fordi det er den som tilslutt skiller ut hvem som får spille videre.

Og ja, avtalen med Atlas har blitt et mareritt.

5 Likes

jeg tror kanskje jeg ikke skjønner hva påstanden “aksjonærene har ansvar for kursen” innebærer, men er ikke hele mekanismen i aksjemarkedet at folk enten kjøper, selger, eller beholder aksjer ut fra hva de tror vil gi mest gevinst? Med andre ord er aksjekursen et resultat av at noen selger til lav pris og at noen kjøper til lav pris. De som selger, har tatt ansvar på den måten at de tar gevinst/tap og blir kvitt investeringen sin. De som kjøper vil jo på en eller annen måte tjene penger, og da får man tro at de tenker at kursen skal opp. De som beholder har vel i prinsippet ikke gjort noe for å endre kursen, men mener dere da at de burde selge til høy pris eller kjøpe masse for å påvirke kursen? Høres rart ut på meg.

Kanskje en kunne argumentert for at det ikke burde vært mulig å shorte aksjen, det ville kanskje bidratt litt da.

1 Like

Dette blir “tenk på et tall”, og i dette tilfellet: “Tenk på et urealistisk tall” Circio var i en situasjon der en emisjon ville blitt til en langt høyere rabatt. Vi har vel sett eksempler i biotek på rabatter opptil 90%, og vi kunne fort havnet i samme situasjon.

2 Likes

Poeng nr 1:

Rabatten ikke spiller noen rolle så lenge de får noen til å garantere og det gjøres som en fortrinnsrettet emisjon

Poeng nr 2:

De største aksjonærene ble aldri forespurt

Det jeg tror skjedde er at de ikke fant garantister til å stille og dermed gikk for en annen løsning, men det er definitivt rart å ikke spørre de største først.

uansett, så er det utsikter for fritt fall til 6 - - og for hva det er verdt, gjør ikke rundene med galle her inne på tråden det noe lettere å få noen til ‘å satse’ , så gratulerer til de som :brain: :gun:

1 Like