Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Nei. Hva står det?

1 Like

Det er bare en e-mail fra redeye vedr. forespørgsel på deltagelse i emien; jeg har talt med en repræsentant fra redeye i dag og de har (åbenbart) allerede stærk opbakning fra en bred vifte af investorer og ser umiddelbart ikke større rabatter for sig (jfr. nuværende trading range).

Jeg tipper, som nævnt tidligere (men også rent spekulativt fra min side), at man snarest vil præsentere yderligere data, der underbygger en præmis om en betydeligt højere evaluering inden for en overskuelig tidsramme - og deraf søge interesse blandt investorerne.

Selskabet står i en prekær situation, for som flere med rimelighed har nævnt, er deres kliniske data solide som bare f…, men ledelsen er fanget i markedets erfaring med selskabets historik.

Jeg deltager som nævnt tidligere i emien.

3 Likes

Interessant - også å se om det holder seg oppe.

Har de nevnt noe om Atlas, hvilke summer de har fått garantier for og om det kommer noen “gulrøtter” i forbindelse med emisjonen (type warrants osv)?

… der er dialog omkring lock-up af aktier for en række større aktionærer, herunder Atlas og potentielle garantister, hvilket vidner om en slags awareness omkring nødvendigheden af en række stærke signaler til markedet og de eksisterende investorer om at man søger en løsning, hvor der ikke umiddelbart bliver det sædvanlige salgspres (fra denne gruppe af investorerne, naturligvis).

Jeg vil umiddelbart mene at en lock-up af aktier til ledelse og de største deltagere vil være et stærkt signal, der burde give flere anledning til at deltage i emien.

Jeg har ingen yderligere indsigt end dette, men brugte anledningen til at formulere svært streng kritik af ledelsens manglende evne til at levere på aftaler, herunder en fuldstændig mangel på forståelsen for aktionærernes situation og kontinuérlige support (dvs. samle Atlas’ aktier op i markedet).

Afslutningsvis formidlede jeg mine tanker rundt ledelsens krav på at tage 10% af selskabets værdi ved et salg, der sammen med Atlas efterlader aktionærerne med ca. 60% af værdierne; jeg gjorde opmærksom på at markedet ville tage svært godt imod et signal fra ledelsen, hvor man ændrede bonusordningen til at reflektere 10% af dagens MCAP - og ikke 10% af evalueringen inden salg af selskabet.

Måske giver det bedre mening at diskutere forslag, der kan hjælpe til at aktionærerne, der tydeligvis hár tro på det kliniske, ønsker at tegne sin del og blive med videre i et selskab, hvor ledelsen kæmper med at ryste historikken af sig.

3 Likes

Selskapet trenger 6-7kr pr aksje. For å beholde posisjonen er det noe sånt man må regne med å betale inn.

Så er spørsmålet om selskapet har mulighet til å holde MCAP på ca rundt cash. Det er jo en dobling fra i dag.

Hva blir verdien av aksjen sånn vi ser den i dag etter emisjonen?

Med konvertiblene ute av spill i 12mnd og en reduksjon på call-opssjonen og lock-up på emisjonen, så kan det være muligheter.

Uten dette vil det være tilnærmet umulig å komme godt ut av dette for den jevne investor.

Sånn jeg ser det kjøper man aksjer i dag, så er det kun for en mulighet til å delta i emisjonen, og da blir det 6-7kr pr aksje pluss 3kr for inngangen.

2 Likes

1 Like

Vi skyver stadig på tidslinjen ser jeg…

1 Like

Financial runway ETTER planlagt emisjon til sommeren 2025. Mulig avtale samme tidspunkt. Det er en tight tidslinje.

1 Like

Circio Holding ASA: Requested Conversion of Convertible Bonds

Jeg skal tale med Erik D. Wiklund senere og vil høre, om der er nogen spørgsmål I ønsker at få besvaret - så skal jeg forsøge at formidle dem og efterfølgende samle op.

Hvad er jeres opfattelse (“understanding”) af ledelsens call option på 10% af selskabets værdi ved salg, herunder 30% ditto for Atlas? Jeg spørger, da der muligvis er forskellige opfattelser af, hvad ledelsens call option på 10% reelt betyder for aktionæerne ved et evt. salg af selskabet.

2 Likes

Ledelsen har jo ikke særlig med godkjenning av incentivordningene. De blir jo godkjent på generalforsamlingen?

Men det hadde vært interessant å vite hvorfor en call-option på 30MNOK virket som en god ide…!

Atlas dealen er den største katastrofen for denne aksjen. At en ledelse som har inngått den avtalen, og at Atlas underveis har blitt gitt forbedrede vilkår er ekstremt provoserende. Også det at ledelsens opsjon fremstår å være uten hensyn til den enorme utvanningen som har vært i aksjen er ekstremt urettferdig for de aksjonærene som har plukket opp aksjene selskapet har trykket til Atlas.

Har tilnærmet null eksponering nå for egen del, men det er også helt utenkelig å komme inn igjen i aksjen når oppsiden forsvinner til Atlas og ledelse.

Spør gjerne også hvorfor ikke selskapet har lagt frem en balanse, de har vel en mann som kaller seg CFO. Liten diskusjon med revisor kanskje…

2 Likes

Har talt længe med Erik D. Wiklund og bl.a. gennemgået situationen vedr. incentivordningen på 10%, som er blevet diskuteret her på CRNA tickeren. Andre emner blev også berørt og jeg formidlede min kritik af selskabets finansielle situation men anerkendte også de kliniske data - som objektivt set ér virkelig gode.

De gode data - og særligt de data, der er på vej som svar på specifikke requests fra BP under CDA/NDA - er på vej. Der arbejdes 100% målrettet på at levere data/svar som giver selskabet størst mulighed for at lave deals.

Hvad angår IOVaxis …

Alle blev overraskede, alt lå til rette. IOVaxis har brugt store summer på at nå godkendelse af IND, men manglede finansieringen. Kinas bioteksektor er faldet med 90% og boligmarkedet kollapset - der er ingen penge. Det kan ledelsen ikke bebrejdes, uagtet at man burde have stillet krav om sikkerhed for pengene - men uanset sikkerhed, så tipper jeg at aftalen ville falde.

IND er stadigvæk i spil og der er flere interessenter, der arbejder på at tage position. Selskabet afviser med andre ord ikke at genoptage en dialog vedr. denne.

Hvad angår incentivordningen …

Jeg er af den opfattelse, at der er tale om en misforståelse blandt flere aktionærer, eftersom ledelsen på ingen måde kan tildeles 10% af selskabet og umiddelbart kapitalisere på denne situation; optionerne træder tidligst i kraft efter 12 måneder, og kun en begrænset procentdel af optionerne kan udnyttes (25% efter 12 måneder). Dette betyder, at en medarbejder skal arbejde i selskabet i 5 år, før samtlige optioner kan udnyttes.

Endvidere har selskabet en politik om at ingen medarbejdere sælger aktier før evt. exit fra selskabet, dette til forskel fra mange andre selskaber og vi har endnu ikke set et salg fra ledelsen.

Bemærk at 95% af alle tidligere optioner er stort set værdiløse (ie. out of the money), eftersom strike price ligger mellem 20 og 600 NOK.

Når vi taler om ledelsen, så husk at dygtige medarbejdere er i høj kurs og Erik og Thomas kunne nemt hente en markant højere løn hos BP. Dette uagtet, så skal incentiverne self. være spiselige for aktionærerne, men ledelsen er jo allerede gået 40% ned i løn og har frasagt sig bonusordningerne.

Erik vil præcisere dette på et kommende investormøde.

Vedr. Atlas’ deltagelse i emien er det selvsagt i deres interesse, at prisen bliver så høj som muligt, da de har en stor interesse i en fuldtegning qua den betydelige eksponering.

Deltagelse fra Atlas med potentiel lock-up sammen med lock-up fra ledelsen vil være et betydeligt signal til markedet; jeg forventer mere info på dette område i god tid inden emien effektueres.

Understreger at Atlas har seriøst skin in the game på nuværende tidspunkt og de står i et seriøst problem, hvis selskabet ikke opnår den nødvendige finansiering.

Hvad angår opdateringer til markedet …

Jeg formidlede betænkninger samt forslag til kommunikationen (frekvens, indhold osv.) fra ledelsen til aktionærerne og det er min opfattelse, at Erik kvitterede og ønsker, at alle aktionærer føler sig fuldt opdateret på selskabets strategi; der er mange små sejre, der bør fejres.

Der afholdes møder for flere investorer i disse dage og interessen ér derude. Jeg deltager selv på flere af møderne.

13 Likes

Understreger at Atlas har seriøst skin in the game på nuværende tidspunkt og de står i et seriøst problem, hvis selskabet ikke opnår den nødvendige finansiering.

Meget godt poeng. De har mye å tape på ikke-konverterte bonds hvis selskapet mot formodning skulle avvikles.

Men de har vel høyere prioritet som obligasjonseier, enn som aksjonær? Så det forklarer vel hvorfor de ikke konverterer mer enn litt av gangen?

1 Like

Og dermed må pengene som skal inn sikres mot at Atlas gjennom nettopp disse konvertiblene setter aksjepressa i høygir. I allefall til det er landet noe som øker MCAP betydelig. Konvertering som i dag er jo helt krise for alle aksjonærer!!

Dette håper jeg selskapet og emisjonsdeltakerene presser Atlas på, for det er kun nå vi har mulighet til det. Aksepterer de ikke det, så er alternativet tap av lånet.

1 Like

Circio Holding ASA: Annual Report 2023

Hvad foreslår du helt konkret, selskabet eller aktionærerne skal stille som modkrav til Atlas?

tragisk emisjon, ha du blitt djevelens advokat aborum?